Pudderrosa Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har lenge hatt noen utstående føflekker som har plaget meg mye. Nå har jeg endelig fått litt penger inn på konto og er svært ivrig etter å få fjernet dem. Jeg har spesielt en utstående på armen, en utstående i ansiktet, og en som ligger parallellt med ansiktshuden som plager meg. Jeg har lest mye rundt på nettet, men blir ikke helt klok på om kirurgi eller laser er veien og gå, og hvor jeg eventuelt bør få dette gjort for å få minst mulig arr. Jeg har sett på http://www.hudklinikken.no/, aviva helse og føflekk klinikken. Noen som har noen positive eller negative opplevelser med noen av disse? Hvordan bør jeg forresten forvente at "gro-prosessen" foregår? Kommer jeg til å gå rundt med åpne sår i ansiktet i mange uker? Håper noen har noen erfaringer på dette området, og gjerne svært konkrete tips, for jeg er veldig forvirret.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har lenge hatt noen utstående føflekker som har plaget meg mye. Nå har jeg endelig fått litt penger inn på konto og er svært ivrig etter å få fjernet dem. Jeg har spesielt en utstående på armen, en utstående i ansiktet, og en som ligger parallellt med ansiktshuden som plager meg. Jeg har lest mye rundt på nettet, men blir ikke helt klok på om kirurgi eller laser er veien og gå, og hvor jeg eventuelt bør få dette gjort for å få minst mulig arr. Jeg har sett på http://www.hudklinikken.no/, aviva helse og føflekk klinikken. Noen som har noen positive eller negative opplevelser med noen av disse? Hvordan bør jeg forresten forvente at "gro-prosessen" foregår? Kommer jeg til å gå rundt med åpne sår i ansiktet i mange uker? Håper noen har noen erfaringer på dette området, og gjerne svært konkrete tips, for jeg er veldig forvirret. Dette kan du få gjort rast og billig hos de fleste fastleger. Jeg tok en i fjor hos legen min, lokalbedøvelse og gjort på et vips. Hadde et slag rundt knivrør som føflekken ble stnaet ut med. to sting og grodd på kort tid. Hun sendte den inn til analyse i tilf det skulle være noe skummelt med den. Mannen min har hatt noen utstående og også tatt de hos sin lege- ble nærmest bare høvlet av. Skjønner ikke hvorfor du skulle bruke laser på det? Anonymous poster hash: f80bf...b97
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Dette kan du få gjort rast og billig hos de fleste fastleger. Jeg tok en i fjor hos legen min, lokalbedøvelse og gjort på et vips. Hadde et slag rundt knivrør som føflekken ble stnaet ut med. to sting og grodd på kort tid. Hun sendte den inn til analyse i tilf det skulle være noe skummelt med den. Mannen min har hatt noen utstående og også tatt de hos sin lege- ble nærmest bare høvlet av. Skjønner ikke hvorfor du skulle bruke laser på det? Anonymous poster hash: f80bf...b97 *stanset ut med** Anonymous poster hash: f80bf...b97
Pudderrosa Skrevet 17. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2014 Fordi jeg er redd for skjemmende arr, og har hørt at laser skal være det tryggeste i så måte
Apocalypse Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 (endret) Lurer på det samme, har et par føflekker som ligger inntil huden som jeg gjerne skulle ha fjernet. Har hatt en utstående føflekk på skulderen som jeg fjernet (skåret bort) hos fastlege, og endte opp med et ganske stygt arr. Det har nok en del å gjøre med at huden der var i mye bevegelse, men vil ikke risikere det igjen. Viste legen de andre føflekkene også, men fikk beskjed om at jeg bare kom til å få et stygt arr ettersom den lå så tett inntil huden, og dermed måtte de skjære i huden rundt også. Tenker derfor på fjerning med laser, men er usikker på hvor jeg skal gå for best mulig resultat. Endret 17. august 2014 av Apocalypse
Pudderrosa Skrevet 18. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2014 Det er akkurat slike arr som bekymrer meg ! Er redd resultatet hos fastlegen kommer veldig ann på om du har flaks og har en lege med gode skalpellevner eller ikke og derfor har jeg lyst til å gå til noen jeg på forhånd vet er flink 1
Gjest Blomst83 Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Nå vet ikke jeg om du er mest bekymret for et stygt arr i ansiktet,eller om du også er bekymret for det på armen også.Men hvis det er ansiktet som bekymrer det kan du evt fjerne den på armen hos legen din,og da vil du jo se hvor flink han/hun er til å sy. Jeg fjernet en på ryggen hos legen min,og det etterlot seg en fint lite hvit arr.Med andre ord var min lege dyktg til å sy.
Pudderrosa Skrevet 18. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2014 Akkurat nå har jeg ikke fastlege i byen jeg bor i, så jeg vil veldig gjerne ha er privat alternativ. Ingen som har prøvd noen av klinikkene jeg nevnte?
Pudderrosa Skrevet 18. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2014 Eventuelt Oslo hudlegesenter?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Ja. det var et sted nede på aker brygge som utførte dette. De spør ikke engang, de bare tar dem vekk. Anonymous poster hash: 40ecf...468
Snop Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 Jeg har vært på Føflekklinikken og tatt en utstående flekk med laser. Veldig fornøyd, og veldig lite arr. Fikk et står på størrelse med flekken, og fikk steroidekrem for å få minst mulig arr. Det beste med å ta med laser var at det føltes mye mindre skummelt enn å skjære I tillegg betalte jeg veldig lite i forhold til at det var privat. Husker ikke nøyaktig hvor mye, men noen få hundrelapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå