Gå til innhold

Kjole i vaskemaskinen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare si at jeg akkurat har pakket kjolen min i vaskemaskinen...Den var skikkelig møkkete! helt svart store deler av kjolen, ser ut som jeg har mekka bil i den.... :hoho:

Sprayet først ei flaske med bio tex på kjolen før jeg dytta den inn. Kryss fingrene for at det går bra da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brudekjolen? :o

*hadde nok sendt den på rens jeg......*

Skrevet
Brudekjolen? :o

*hadde nok sendt den på rens jeg......*

hehehe....jaja...tok sjansen. Vet at Tex har vaska sin i vaskemaskin og det gikk visst bare krute godt så jeg håper at det går like bra med min.

Skrevet

Krysser fingre for det. Hva er den laget av og hvordan vasker du den?

Skrevet
Krysser fingre for det. Hva er den laget av og hvordan vasker du den?

Den er vel laget av det stort sett alle brudekjoler er laget av, polyester....Vasker den på 30 grader, det står i kjolen at den kan vaskes på det. Kjolen var ferdig for ei stund siden, men jeg må vaske den enda en gang. Akkurat nå har jeg en pause fra zalo-gnikkinga! Måtte ta "sørgerendene" nederst på kjolen for de forsvant ikke. Skal si det er tungt å gnikke slik at all møkka blir borte.

Nesten så jeg får lyst å vaske den på 40 grader neste gang.....men jeg tror jeg gjør klokt i å la vær.... :wink:

Skrevet

Jeg vasket også min i vaskemaskinen. Jeg var litt uheldig da. :-?

Jeg hadde først lagt slepet i bløt i Milo og vann. (Anbefalt av brudesalongen) Det ble skjolder på kjolen av dette vannet som jeg ikke fikk bort helt 100%. Men selve maskinvaskingen gikk greit.

Skrevet

Hadde personlig aldri vasket kjolen min i vaskemaskinene, av redsel for å ødelegge den.

Det går sikkert greitt, men etter å ha lest om "gnikkinga" di så hadde jeg nok heller spandert en skikkelig rens :wink:

Gjest Tabby
Skrevet

Men vendelin, ikke alle kjolen tåler å renses heller. De som har perler på kjolen sin skal være forsiktige for perlene kan smelte når den kommer i kontakt med varmen når den renses.

Skrevet

Det er jo forsåvidt sant, men for disse kjolene kan vel ikke en omgang i vaskemaskinen være så mye bedre, ville jeg tru.

Da må man vel bare ta til takke med hendene og vaskekummen :wink:

Skrevet

det hadde jeg aldri gjort, kjedelig hvis den skulle bli ødelagt da :cry:

Skrevet

camie, hvordan gikk det til slutt?

Skrevet

Etter iherdig gnikking med zalo, og etter et par omganger på ullvaskeprogrammet i vaskemaskina, ble kjolen som ny!! Er kjempefornøyd. Ingen perler som falt av heller....

Skrevet

Flotte greier!

Skrevet

HEI

Min kjole kunne ikke renses, hverken overdelen med perler, eller skjørtet bare i polyester. Den kunne bare vaskes for hånd på 40 grader ...

Jeg vasket skjørtet i maskinen på skånsomt kortprogram, overdelen hadde jeg i en strømpespose med perlene på vranga. Flekkene på skjørtet gnidde jeg inn med nylonvask, jeg måtte gnikke og vaske den 2 ganger - den ble så god som ny :)

Skrevet

jeg vasket også kjolen min i vaskemaskin. ingen ville rense den pga. røde kanter og masse perler...Det gikk kjempe fint. Den ble god som ny.men jeg svettet god mens jeg ventet på at vaskemaskinen skulle bli ferdig.phuuuu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...