Gå til innhold

bh-spiler i vaskemaskin..

Theolina

Anbefalte innlegg

I går når jeg skulle vaske klær bråkte vaskemaskinen noe helt sinnsykt. Når jeg tok ut klærne var det en bh-spile som var borte. Og det på en helt ny svindyr bh kjøpt i spesialforretning :-(

Vet at jeg skal vaske bh-er i vaskepose, men har aldri opplevd dette før, så jeg har ikke brydd meg med det.

Så derfor, er det noen som vet om det er mulig å få ut spilen? Kan man gjøre det selv, eller må vi ha reparatør? Har et digert lass skittentøy som venter, og jeg tør ikke bruke maskinen som den er nå. Så det haster litt..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig får du den ikke ut selv, trommelen må nemlig sannsynligvis løftes ut... Det samme har skjedd med meg, i et fellesvaskeri.... :oops: Gudskjelov hadde det skikkelig forsikring mot sånt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler også på at du får den ut selv.

Dette kan bli en dyr fornøyelse dersverre.

Bruk vaskepose neste gang, så slipper du problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Mamma har alltid fjernet ting som setter seg fast i vaskemaskin og tørketrommel selv (Spiler, penger, hårnåler..)..Kan kanskje være verdt ett forsøk å se om det er mulig å åpne den opp?

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har opplevd det samme, men da med et buksehengsle. Fikk reperatør hjem jeg. Han skrudde opp vaskemaskinen bak og tok ut trommelen. Har du en handyman hjemme eller tørr å prøve selv så skru i vei.

Jeg turde ikke og betalte heller for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fortsatt vaktmesteren på folkehøyskolen som forbannet seg over bh'ene våre, så etter det begynte jeg med vaskepose. Han pleide å fikse det selv, men det hadde aldri jeg prøvd meg på. Ring til leverandøren av vaskemaskinen din og forhør deg om det er en enkel prosess evt hvor du kan få tak i en reparatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har greid å fiske ut BH spiler! Men det spørs jo hvor de sitter fast. I fronten nederst på vaskemaskinen vår er det et lokk som kan skrus ut. Der har jeg fått tak i enden på spilen (og mynter, spikre og treplugger og gudene vet hva som ikke har havnet i vaskemaskinen vår...)

Det kan være verdt et forsøk, sjekk om du har en sånn sil som du kan prøve å tømme. Går ikke dette, får du heller tilkalle hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er vaktmester så han bruker å fiske ut saker og ting fra vaskemaskina selv. Men om du ikke tør å skru opp den, eller har noen handy til å hjelpe deg kan det være greit med en reparatør ja. Har egentlig aldri tenkt over dette med vaskepose for BH'er for jeg har ikke "mista" noen spiler enda, men kanskje jeg skal gå til innkjøp av en likevel? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker konsekvent vaskepose nå, tidligere gjorde jeg det ikke. BH'ene blir mer slitt av å bli dratt rundt sammen med alt det andre tøyet. De ligger mye mer beskyttet inni vaskeposen. De holder rett og slett mye lengre enn om man vasker dem uten pose!

Dessuten sparer man på vaskemaskinen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fluer i én smakk, med andre ord. Jo, å bruke vaskepose er en god ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*unnskyldning til å kjøpe litt nytt av og til....BH'er altså, ikke vaskemaskiner :oops: *
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en håpløs BH-størrelse og man har trang økonomi må man pent ta vare på BHene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ca koster det å få noen til å komme å gjøre det da? En reparatør altså?

Og hvem kan vi ringe til? Går det an å stikke innom butikken der vi kjøpte den (for 3 år siden) så de kan sende noen folk eller er det egne folk som driver med reparasjoner av sånt?

Lurer på om vi må opp med lokket på maskinen hvis vi skal gjøre det selv. Tørketrommelen står oppå, så vet ikke helt om vi greier å løfte den ned. Men typen er jo veldig interessert ikke å bruke penger på mine bh-uhell så han vil jo helst gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vaskepose eller et gammelt putevar som jeg knyter igjen med sånn kjøkkentråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ler litt jeg. Dyr BH? Er ikke vaskemaskinen dyrere? Nok av vaskemaskiner som har havnet på dynga etter mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, selvfølgelig er vaskemaskinen dyrere enn bh-en.. Men vaskemaskinen er ikke min.. :oops: Og ikke er det jeg som evt. kommer til å kjøpe ny heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid å fiske ut BH spiler! Men det spørs jo hvor de sitter fast. I fronten nederst på vaskemaskinen vår er det et lokk som kan skrus ut. Der har jeg fått tak i enden på spilen (og mynter, spikre og treplugger og gudene vet hva som ikke har havnet i vaskemaskinen vår...)  

Det kan være verdt et forsøk, sjekk om du har en sånn sil som du kan prøve å tømme. Går ikke dette, får du heller tilkalle hjelp!

Mannen min fant flere Bhspiler der en gang. Enda jeg var bombesikker på at jeg ikke manglet noen, merkelig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å åpne lokket på baksiden av maskinen, men vi kommer ikke inn til trommelen der de "uønskne gjenstandene" ligger.. Bare baksiden av den..

Har prøvd å vaske en lett maskin med et pledd og veldig lav sentrifugering. Det gikk bra. Vasker sengetøy nå med litt høyere sentrifugering, høyere temperatur og lenger program. Får bare vente å se..

Var på butikken der vi kjøpte maskinen i dag og spurte om råd. De sa vi kunne åpne lokket på baksiden og se. Men hvis vi ikke så noe måtte vi bare la være å plukke. Fikk nr til boch service senter så vi kunne ringe dit hvis vi trengte det.

Typen mener derimot at det er bedre å ødelegge maskinen selv, enn å betale noen halvparten av det det koster for en ny maskin.. Han er så sta.. Men så er det jo hans maskin.. Og min bh.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...