Gå til innhold

Er det vanlig å få mensen en uke før tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke ha mensen før neste helg og jeg fikk den igår. Er det vanlig at den kommer så mye som en uke før? Jeg har aldri opplevd det så jeg må bare spørre.

Jeg trener veldig mye, jeg vet ikke om det har noe å si?

Håper på svar.

Anonymous poster hash: fc08f...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme har skjedd med meg de tre siste gangene.. Aner ikke hva det kommer av. Er du normalvektig? Jeg er undervektig, så vet ikke om det kan skyldes hormonforstyrrelser eller noe slikt. Stress, søvn osv kan også spille inn.

Anonymous poster hash: cf4f2...5e1

Skrevet

Jeg skal ikke ha mensen før neste helg og jeg fikk den igår. Er det vanlig at den kommer så mye som en uke før? Jeg har aldri opplevd det så jeg må bare spørre.

Jeg trener veldig mye, jeg vet ikke om det har noe å si?

Håper på svar.

Bl.a stress og nervøsitet kan virke inn slik at mensen kommer for sent eller for tidlig.

Trening virker også inn. Mange kan også få langvarig menstruasjons-stopp pga hard trening og pga undervekt.

Anonymous poster hash: 3b9d6...f4f

Skrevet

Bl.a stress og nervøsitet kan virke inn slik at mensen kommer for sent eller for tidlig.

Trening virker også inn. Mange kan også få langvarig menstruasjons-stopp pga hard trening og pga undervekt.

Anonymous poster hash: 3b9d6...f4f

Ja, jeg mistet mensen i tre år pga undervekt kombinert med overtrening. Fikk den tilbake da jeg kuttet ned til tre økter i uka og spiste mer mat, og generelt stresset ned. Så TS; kanskje du burde prøve å trene litt mindre en periode, og se om det hjelper? :)

Skrevet

Det er helt vanlig med kluss i syklusen av og til. For eksempel fikk jeg plutselig mensen en uke senere denne syklusen. Ingenting å bekymre seg for.

Anonymous poster hash: a3a9b...48c
Skrevet

Det samme har skjedd med meg de tre siste gangene.. Aner ikke hva det kommer av. Er du normalvektig? Jeg er undervektig, så vet ikke om det kan skyldes hormonforstyrrelser eller noe slikt. Stress, søvn osv kan også spille inn.Anonymous poster hash: cf4f2...5e1

Er normalvektig. Spiser frokost, middag i mindre porsjoner enn før, pga trening og fordi jeg føler meg bedre.

Har opplevd å blø litt noen ganger etter trening også.

Skrevet

Ja, jeg mistet mensen i tre år pga undervekt kombinert med overtrening. Fikk den tilbake da jeg kuttet ned til tre økter i uka og spiste mer mat, og generelt stresset ned. Så TS; kanskje du burde prøve å trene litt mindre en periode, og se om det hjelper? :)Anonymous poster hash: cf4f2...5e1

Jeg trener hjemme 6 dager i uken i ca 2 timer. Trener til youtube videoer, styrke +++.

Bør kanskje trappe litt ned, trodde bare ikke at trening kunne føre med seg noe sånt som dette:(

Takk for svar.

Skrevet

Jeg trener hjemme 6 dager i uken i ca 2 timer. Trener til youtube videoer, styrke +++.

Bør kanskje trappe litt ned, trodde bare ikke at trening kunne føre med seg noe sånt som dette:(

Takk for svar.

Trening er stress for kroppen, og bør derfor ikke overdrives. :)

• Liker 1
Skrevet

Mamma sier til meg når man kommer over 30 år, så forandres alt, og at jeg kan forberede meg på å få mensen mye tidligere, ikke hver fjerde uke men andre eller tredje. :(

Skrevet

Mamma sier til meg når man kommer over 30 år, så forandres alt, og at jeg kan forberede meg på å få mensen mye tidligere, ikke hver fjerde uke men andre eller tredje. :(

Jeg er 35 og opplever noen ganger i året at mensen kommer oftere eller senere enn normalt. Det trenger ikke bety allverden. Du kan gå til legen om det skjer mange ganger men ellers er det ikke noe å bekymre seg for :)

Anonymous poster hash: acac1...9ca

Skrevet

Hvilken klode kommer moren din fra? :P

Er over 40 og får min hver fjerde uke.

Anonymous poster hash: 9b78c...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...