mariposaa Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Vi har en kastrert hannkatt på ca. fire år som kom til oss for to år siden. Han har aldri brukt en kattedo før siden han gjør fra seg ute, men nå skal vi flytte og vi tenker at det blir bedre om han lærer seg å bruke kattedoen, så han ikke rømmer fra det nye bostedet vårt. Problemet er at han viser null interesse ovenfor denne nye doen hans! Hvordan kan jeg få han til å bruke kattedoen? Eller er det for sent å lære nå?
Tvist Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Han vil nok vise interesse for den når han ikke har noe valg. Katter flest, selv om de har levd ute hele livet, vil bruke kattesand når de ikke kan gå ute. Du må egentlig bare teste det ut når dere har flyttet. Bare husk å rengjøre kattedoen ofte.
Lulilelu Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Putt han i doen ofte. Hvis han skulle gjøre fra seg en annen plass så tørk opp tisset/spa opp bæsjen og putt det i doen for å så putte han der også. Han vil lære det.
ninuska_ Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Pus viser null interesse for kattedoen og han holder seg gjerne leeenge hvis han ikke får gå ut mens han mjauer og bærer seg til han innser det er aller siste utvei. Vis han hvor kattedoen er - rasle litt i sanden med hånden (som de graver) og gi han tid. Jeg tror de lærer det raskt
Gjest Artistina Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Siden katten er vant til å gjøre fra seg ute ville jeg nok fortsatt med det etter flyttingen også. Hvis du skal få katten til å gjøre fra seg i kassen må den gjøres rent etter hver gang.
Lulilelu Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Siden katten er vant til å gjøre fra seg ute ville jeg nok fortsatt med det etter flyttingen også. Hvis du skal få katten til å gjøre fra seg i kassen må den gjøres rent etter hver gang. Katter bør holdes inne i minst 2 uker etter man har flyttet. Og doen må rengjøres hver dag, ikke hver gang.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Katter bør holdes inne i minst 2 uker etter man har flyttet. Og doen må rengjøres hver dag, ikke hver gang. Lufte i bånd.Anonymous poster hash: e74ad...bab 1
Gjest Lille-pus Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Pus viser null interesse for kattedoen og han holder seg gjerne leeenge hvis han ikke får gå ut mens han mjauer og bærer seg til han innser det er aller siste utvei. Vis han hvor kattedoen er - rasle litt i sanden med hånden (som de graver) og gi han tid. Jeg tror de lærer det raskt Signerer Poenget med å grave i dokassen med hånden er å gjør det på samme måte som katter gjør når de graver over det de har lagt fra seg i kassen. I praksis er det du gjør at du viser katten at "Her er det do, her er det lov, og sanden er ok". De lærer meget raskt, for katter er mye rart, men dumme skal ingen få på dem at de er 2
Meridian Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Jeg vet om flere katter som liker best å gå ut på do ute, og de holder seg lenge om de ikke får gå ut, men til slutt bruker de kattedoen når de ikke har noe valg. Fint om dere setter kattedoen på et skjult og fredelig sted så katten kan få ro når den må gjøre sitt fornødne... og ja, fjern bæsjen etter hver gang, men dere kan gjerne vente litt så bæsjen har tørket litt, da er den lettere å fjerne uten så mye gris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå