AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Hei, er det noen som har tips om hvordan få fart på kondisjonen? Min er ekstremt dårlig! Etter 5 år med røyk og minimal trening x 100 er den på bånn! Blir kvalm og redd av hvor dårlig kropp og formen er, og jeg er 21! Anonymous poster hash: e482f...5ca
grrwaffmjau Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Begynn å gå turer, last ned intervallapp på tlfen og begynn deretter å jogge feks 1min og gå 2min, dette gjorde jeg på en runde på 5km. Øk deretter joggingen og minsk gåingen. Ved hjelp av dette jogget jeg 5km på noen uker:) 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Powerwalking, eller gåtur i terreng hver dag sånn du blir svett og sliten, det hjalp for meg. Når kondisen kommer seg etterhvert så kommer også løpeformen, først da er det nyttig å jogge eller trappe opp intensitet. Ha tolmodighet, øk hverdagsaktivitet og gå minst en time i så høyt tempo du orker så skal du se det blir bedre!Anonymous poster hash: f29c0...7d2
skruf Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Løpe intervaller har gjort susen her iallefall! Jeg løper som oftest på tredemølle siden jeg har det hjemme, men det går og fint an å gjøre det ute. Legg inn spurter i oppoverbakker, mellom lyktestolper osv osv.
Wiggins Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 For å få godt utbytte av intervalltrening, må man ha mye rolig langkjøring som grunnlag. Hvis du begynner med intervalltrening vil du sannsynligvis oppleve rask framgang, men siden du ikke har noe grunnlag, vil du stagnere på et mye lavere nivå. For en som er utrent og uvant med å trene vil jeg tro det er lettere å motivere seg for en rolig langøkt der pulsen ligger under syreterskel, enn å spurte så man kjenner blodsmaken i munnen. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 For å få godt utbytte av intervalltrening, må man ha mye rolig langkjøring som grunnlag. Hvis du begynner med intervalltrening vil du sannsynligvis oppleve rask framgang, men siden du ikke har noe grunnlag, vil du stagnere på et mye lavere nivå. For en som er utrent og uvant med å trene vil jeg tro det er lettere å motivere seg for en rolig langøkt der pulsen ligger under syreterskel, enn å spurte så man kjenner blodsmaken i munnen. Jeg kupper tråden litt, og håper at trådstarter kan få nytte av et evt svar, for dette syntes jeg var interessant. Jeg jogger 3 dager i uken, hvorav en intervalløkt (4x4) pulssone 4 i intervalldragene, pulssone 2 i pausene, en økt på ca 45 minutter i sone 3, og en økt på ca 90 minutter sone 2/lav sone 3 på slutten. De første månedene hadde jeg stor framgang med dette opplegget, og økte farten fra 10 min/km til 7 min/km relativt raskt, men jeg har stagnert veldig den siste tiden. Jeg har ingen problemer med å jogge lengre distanse/lengre tid, og kan godt jogge 2 timer uten problemer, men pulsen er den samme nå som for 3 mnd siden, og jeg klarer ikke lenger øke tempoet. Er dette, etter din mening, fordi jeg har et for dårlig grunnlag, og hadde det vært bedre for meg å kun jogge langturer? Anonymous poster hash: 1fe56...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå