Lilyann Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Jeg har en katt som er veldig pinglete. Hun stikker bare av fra andre katter, isteden for å sloss når de går på eiendommen hennes osv. For ca et halvt år siden kom det en ny katt i nabolaget, som har skadet min katt flere ganger. En gang så alvorlig at hun nesten døde av skadene. Og vi fikk dyrlege regning på 5000 på grunn av skadene denne katten påførte henne. Denne katten har skadet katten min igjenn og den skader andre katter også. Hva kan vi gjøre med dette? Vil ikke at katten min skal dø på grunn av en annen katt. Har heller ikke penger til å betale 5000 annenhver måned. Noen løsninger?
Doge Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Skrem den andre katten hver gang dere ser den på eiendommen deres. Fres og vift med armene!
Lilyann Skrevet 17. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2014 Okei skal prøve det neste gang jeg ser den:) 1
mmn Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Har selv en pyse-pus, og vi lar alltid døra stå oppe slik at han kan rømme inn om han trenger det. Ofte er jeg med han ut også (sitter ute å leser o.l.), da er det og lett å ha hageslangen klar, slik at du kan gi mobbe-pusen en skikkelig spyl 2
Aurora M. Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 (endret) Har du snakket med eier? Hvis ikke burde du prøve det. Kanskje ikke pusen er kastrert og det er derfor den gyver løs på alt og alle.. Du kan selvsagt ikke "ta eier" for noe, men det går an å legge det fram på en grei måte. Forklar hva som er skjedd med din katt, og si at du lurer på om pus er kastrert. Ofte vet ikke eier selv om hvordan pus oppfører seg ute og mot andre katter. Treffer du en eier som er glad i katten sin og i tillegg er forståelsesfull, kan det godt være det blir en løsning på det. Hvor gammel er katten din? Ofte får de noen runder med skikkelig bank før de lærer å holde seg unna terroristene. Jeg har selv ei sånn ei.. Ellers støtter jeg forslaget om å jage katten når du ser den på din eiendom. I kritiske situasjoner (men ikke i kaldt vær!) er det også lov å bruke en skvett vann... Og et tips: Forsikre pusen din! Endret 17. august 2014 av Aurora M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå