Gå til innhold

Slutte å drikke for en stund, hva skal jeg si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Bare si det som det er"-svar ønsker jeg ikke. Det er ikke meg.

Jeg har planer om å slutte å drikke for en stund, en eller to måneder. Dette er fordi jeg vil fokusere på meg selv og min helse og har fått "nok" av sosiale tilstelninger som fest og vors.

Men jeg vet ikke hva jeg skal si til folk. Vil ikke si at jeg sparer kalorier eller penger. Jeg studerer og fadderuken som starter på mandag blir nok kul, men jeg orker bare ikke mer slikt.

Hvilke unnskyldninger kan jeg komme med?

Anonymous poster hash: a698d...9dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du vil finne ut hvordan det påvirker kroppen din med en pause, eller at du streiker, for legalisering av hasj... nei jeg vet ikke, er litt vanskelig når jeg ikke kjenner deg :)

Skrevet

Du går på medisiner som ikke er kompatible med alkohol. Spør de hva slags medisiner, kan du si at det er (uforskammet og) personlig :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det "ikke er deg å være ærlig" kan du jo si hva som helst. :P

Skrevet

At du innser at du er alkoholiker, men ikke bør drikke lenger :D

Anonymous poster hash: a21fc...1a5
  • Liker 2
Skrevet

At du rett og slett ikke har lyst til å drikke.

Anonymous poster hash: 4d884...2e6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gidder ikke sløse bort så mye penger nå.

Jeg har drukket så mye i sommer at jeg må ha en hvit måned.

Jeg kjenner leveren skrumpe inn.

Jeg føler ikke at jeg klarer å kontrollere forbruket mitt.

Jeg prøver å bli gravid

Jeg føler at jeg ikke er megselv når jeg drikker.

Det er mye morsommere å møte folk når man er edru.

Går på antidepresiver.

Anonymous poster hash: 928d5...2b3

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan si at du har gått litt lei av å feste og drikke, og vil ha en pause på 1-2 mnd bare..

• Liker 2
Skrevet

At du har inngått et veddemål med flere på et nettforum om hvem som klarer å holde ut lengst uten å drikke. Målet ditt er å ikke drikke før nyttårsaften?

Anonymous poster hash: 54682...b5d

• Liker 1
Skrevet

At du er lei av å drikke.

At du sparer penger (hvorfor ikke si dette?)

At du går på medisin som ikke kan kombineres med alkohol. Google rundt og se om du finner noe mer spesifikt.

At du tester viljestyrken din med en hvit mnd.

Anonymous poster hash: dd9c2...79d
Skrevet

Sjønner ikke problemet.. Visst du ikke vil drikke så sier du bare at eg skal ta en pause fra alkohol noen måneder. Kan jo gå på fest selv om du ikke drikker. Jeg hadde en pause fra alkohol selv i to måneder, følte at livskvaliteten steg med ti hakk.. Du kan jo si noe lignende. At du føler deg mye mer opplagt uten alkohol!! Si at du skal teste det ut noen måneder:-)

Anonymous poster hash: 66f7b...c58

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har planer om å slutte å drikke for en stund, en eller to måneder. Dette er fordi jeg vil fokusere på meg selv og min helse og har fått "nok" av sosiale tilstelninger som fest og vors.

Men jeg vet ikke hva jeg skal si til folk. Vil ikke si at jeg sparer kalorier eller penger. Jeg studerer og fadderuken som starter på mandag blir nok kul, men jeg orker bare ikke mer slikt.

Hvilke unnskyldninger kan jeg komme med?Anonymous poster hash: a698d...9dd

Si at du har en hvit periode der du skal holde deg alkoholfri. Enkelt og greit.

Skrevet

Du trenger ikke drikke alt for mye, men du kan drikke litt da. :)

Sosialisering VIKTIG for alle.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvilke unnskyldninger kan jeg komme med?

Anonymous poster hash: a698d...9dd

si at jeg gidder ikke å drikke ikveld. Orker ikke å være fyølesjuk imorgen og så finner du på etellerannet du skal gjøre dagen etter
Skrevet

Tja, man kan jo ikke unngå alle fester og andre anledninger hvor det er normalt å drikke. Men du kan jo selvfølgelig droppe å komme noen ganger, om du ikke vil finne på unnskyldninger for å ikke drikke. Du kan jo selv invitere med venner på aktiviteter hvor det ikke er vanlig å drikke. - Kino, fjelltur/turer, café o.l.
Om du skal på fest og ikke vil drikke så får du bare komme på noen unnskyldinger:
-Si du var på fest dagen før og ikke orker å drikke denne dagen også

-Si du har vært dårlig i magen og ikke vil klusse det til med alkohol
-Si du går på antibiotika for ett eller annet

-Si at du ikke hadde råd til å kjøpe alkohol (med mindre du vet noen kommer til å tilby deg å dele sin drikke)

-Si du skal tidlig opp dagen etter på grunn av et besøk e.l.

Men ellers så er det vel bare like greit å være ærlig? Fortelle hvorfor du faktisk ikke vil drikke alkohol på en liten stund? Da slipper du å komme på unnskyldning etter unnskyldning.

Skrevet

Eller at du kjører. Har du ikke lappen så får du skylde på at du skal øvelseskjøre neste dag.

Anonymous poster hash: 54682...b5d

Skrevet

hva er det egentlig å si?
Man trenger ikke å drikke for å ha det gøy..
Altså de jeg brukte å feste mye med før, fant jo ut at jeg husket like mye om hva de holdt på med på festen enten jeg var full eller edru. Men så visste de jo også at jeg ikke er en person som gidder å fortelle hva teit de andre holdt på med. Da det er flere som er type "Om du ikke drikker deg full, så får du ikke være med på festen"

Kan jo gjøre som meg "Orker ikke å drikke, synes det er kjedelig for øyeblikket,så har lyst å ta det litt rolig de neste månedene" (-og heller bli kjent med folk utenom festing og fokusere på studiene)
-Er ikke alle som fester vilt på Uni heller, kommer jo bare helt ann på hvem du henger med :)

(det er uni du skal på?)

• Liker 1
Skrevet

Så man er ikke sosial om man ikke drikker?

Anonymous poster hash: f4522...8f4

• Liker 5
Skrevet

Jeg drikker kaaaanskje 2 ganger i året..(Har enda ikke vært ute på byen i år, 1 bygdefest, men var edru..)

Men er ikke første gang jeg har blitt kastet ut av ett utested for å være for full i EDRU tilstand :fnise:

Man trenger ikke å drikke for å ha det gøy og sånn er det ^^,

(Men sier ikke nei takk til å kose meg en gang iblant heller..men drikke bare for å bli full...den perioden er jeg vokst ifra :P)

Gjest _LilleMy
Skrevet

Du kan si du er lei av alkohol og vil ha en pause fra det, eller at du vil fokusere på studiene. Eventuelt kan du skylde på medisiner som ikke skal tas med alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...