Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er nyutdannet sivilingeniør, alle andre har fått jobb for lengst, men ikke han. Han tar dette veldig tungt og jeg er bekymret for han. Han graver seg lengegr og lenger ned og sier han er uinteressant og ikke duger til noe og ingen vil ha ham... Hva kan jeg gjøre?

Hilsen fortvilet

Anonymous poster hash: 1185c...2e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du pule?

Anonymous poster hash: 13b68...a86

Skrevet

Det er dessverre noen som ikke får jobb rett og slett. Siste utvei er å søke offentlige jobber. F.eks Jernbaneverket, de tar "hva som helst"... Men det er litt dårlige tider for ingeniører akkurat nå. Mange som sparkes rundt om og da er det plutselig mange med masse erfaring på markedet.

Han må uansett få seg en annen jobb i mellomtiden, å gå ledig er det verste for arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: f7517...c21
Skrevet

Det er dessverre noen som ikke får jobb rett og slett. Siste utvei er å søke offentlige jobber. F.eks Jernbaneverket, de tar "hva som helst"... Men det er litt dårlige tider for ingeniører akkurat nå. Mange som sparkes rundt om og da er det plutselig mange med masse erfaring på markedet.

Han må uansett få seg en annen jobb i mellomtiden, å gå ledig er det verste for arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: f7517...c21

Ja, jeg vet jo dette. Vi har også regninger som må betales, så han må jo få seg jobb. Han har begynt å søke på butikkjobber også, men blir ikke kalt inn til intervju på dem heller...det tærer på selvbildet.. Nå var han liksom bare bestemt seg for at det ikke kommer til å gå og det er ikke vits i å prøve mer en gang. Jeg ønsker bare å hjelpe an opp av gropen så han ser litt lysere på det...

Anonymous poster hash: 1185c...2e5

Skrevet

Hans feil for å velge et "sikkert" yrke...

Anonymous poster hash: 13b68...a86

Skrevet

Kjenner to stk som var ferdig utdannet i fjor sommer og de fikk ikke jobb før rundt 6 måneder etter. Så det gjelder å ikke gi opp. Ta kontakt med bemanningsbyrå f.eks.

Anonymous poster hash: bf73d...644

Skrevet

Hva tror han selv som er grunnen?

- Linjen på NTNU?

- Hans karakterer?

- Hans utseende?

- Hans utstråling?

- Hans erfaring?

Anonymous poster hash: d6b4a...acc
Skrevet

Har en kjæreste med samme problem. Men han er ferdig utdannet lege (meg som skrev den andre tråden).

Han er veldig deprimert, og jeg vil gjøre noe for han.

Følger med på denne tråden!

Anonymous poster hash: 6167e...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...