Gå til innhold

Gaver... Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det egentlig vanlig å bruke på bryllupspresang til venner (altså ikke bestevenner, men de litt mer perifere)?

Skjønner jo at man må gå ut fra det man har råd til, men det er jo et tøyelig begrep...

Noen ca. summer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en kan finne mye fint til 200-300 kroner. det er hva vi bruker å gi til mer perifere venner. har en gave jeg må kjøpe til neste helg, men foreløpig har vi ingen anelse!!

Skrevet

Jeg synes det kommer an på om man er invitert i bryllupet eller ikke, og evnt. om man er invitert til kaffe eller også til middag.

Hvis man ikke er invitert ville jeg nok brukt 200-300,-

Hvis man er invitert til kaffe kanskje 500-600,-

Og er man invitert til middag synes jeg ca. 1000,- er en passende sum å gi gave for. (evnt. mer hvis nær familie eller veldig nære venner).

Skrevet

Vi bruker å legge oss på en 300 kroner.

Skrevet

500- 1000 kr vil jeg gi til mine venner når de gifter seg- mer til bestevenner og familie... :-)

Skrevet
500- 1000 kr vil jeg gi til mine venner når de gifter seg- mer til bestevenner og familie... :-)

:Nikke: Jeg også.

Skrevet

Vi giftet oss nettopp, og vi hadde alle gjestene til 3-retters middag og fri drikke + fri bar etterpå.

Vi fikk mest gavekort, og de varierte i størrelse 300,- til 1000,- fra venner.

De fleste hadde lagt seg på 500,- med noen over og et par stk under.

Hvor mye man bør gi synes jeg avhenger av om man bare skal til kaffe, eller er med på hele festen. For oss kom det på ca 1000,- pr.pers for middag inkl. drikke og fri bar.

Skrevet

Er det ikke ca kuvertprisen man tar utgangspunkt i?

Og hvor godt man kjenner brudeparet? Og om man er et par som gir sammen eller om man gir alene.

Skrevet

Jeg og samboer har nettopp kjøpt gave til et vennepar vi er invitert til middag til. Vi kjøpte for 900,- Jeg ville ikke kjøpt for mindre, vurderer å kjøpe bittelitt til.

Perifere venner og bekjente kjøper jeg for ca 2-300 kroner, det syns jeg holder. Naboer og slikt blir det kun en liten oppmerksomhet til.

Gjest Jamila
Skrevet

ca 300 pr pers. Litt mer dersom det er svært nære venner.

Skrevet

Ca 500kr, pleier vi å gi for. Er vi ikke invitert gir vi for 3-500 avhengig av hvor gode venner/hvor godt vi kjenner hverandre.

Er vi invitert, uansett om det er til middag eller kaffe gir vi 500-1000kr.

Når vi er forlovere gir vi for ca 1500kr.

Skrevet

Og hvor godt man kjenner brudeparet?  Og om man er et par som gir sammen eller om man gir alene.

Er ikke enig i at det er kuvertprisen man tar utgangspunkt i. Om jeg skal i 2 bryllup til mine beste venninner, og en venninne feirer på hotell og den andre på grendehus, gir vi da ikke mer til hun som feirer på hotell?

Men jeg gir utifra om jeg er bedt i bryllupet eller ei, i den forstand at vi alltid blir bedt av de nærmeste, og derfor blir det automatisk dyrere gave til disse enn de som ikke er så nærme.

Alt kommer ann på hvor godt vi kjenner brudeparet når vi handler gave.

Gir fra 500 - ca. 1 000,- til nære venner, og fra 300,-/400,- for de som ikke er så nære.

Skrevet

Har aldri tenkt på kuvertprisen, jeg. Spør du etter den før du handler da, eller ?

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Vi handlet bryllupsgave til en kamerat på torsdag og ga 500 kr for den gaven.

Skrevet

Takker for svar - vi er invitert til middag og jeg regner ikke med at det er den billigste kuvertprisen i verden, så vi får vel legge oss på i hvert fall opp mot tusenlappen (var vel noe sånt jeg hadde tenkt, egentlig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...