Gå til innhold

Vondt i ett øye

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kjempe vondt i venstre øyet. Har hatt vondt i 2-3 timer nå... det blir verre og verre hele tiden. Vondere når jeg blunker. Smerten sprer seg nesten rundt øyet... Men ja nesten ingenting vondt i høyre men kjempe vondt i venstre. Har hatt mye smerter i øyene før men ikke denne typen smerte. Noen ganger litt uklart syn også. Er bare 17 år (jente) så kan vel ikke være noe alvorlig? Alt jeg har gjort før det egynte var å se på en 3D film som varte i 5 min....... Bruker aldri å ha sånn smerte... Hva kan det vere? Har helseangst også...

Anonymous poster hash: 2284d...664
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg på legevakta.

Anonymous poster hash: 03484...726

• Liker 1
Skrevet

Kom deg på legevakta.

Anonymous poster hash: 03484...726

er det nødvendig? Får egentlig ikke lov

Skrevet

er det nødvendig? Får egentlig ikke lov

Du får ikke lov til å dra til legen? :klo:

Anonymous poster hash: 15e63...12c

• Liker 2
Skrevet

Har kjempe vondt i venstre øyet. Har hatt vondt i 2-3 timer nå... det blir verre og verre hele tiden. Vondere når jeg blunker. Smerten sprer seg nesten rundt øyet... Men ja nesten ingenting vondt i høyre men kjempe vondt i venstre. Har hatt mye smerter i øyene før men ikke denne typen smerte. Noen ganger litt uklart syn også. Er bare 17 år (jente) så kan vel ikke være noe alvorlig? Alt jeg har gjort før det egynte var å se på en 3D film som varte i 5 min....... Bruker aldri å ha sånn smerte... Hva kan det vere? Har helseangst også...

Det kan være migrenerelatert. Har du ingen foreldre/voksenpersoner hjemme du kan spørre om råd?

Anonymous poster hash: a19e4...613

Skrevet

Du får ikke lov til å dra til legen? :klo:

Anonymous poster hash: 15e63...12c

får ikke dra til legevakta med mindre jeg er halvdød

Skrevet

Er du rød i øyet? Kjennes det ut som om du har rusk på øyet? Svir, brenner eller stikker det? Hovner du opp? Hodepine? Hvordan er synet? Gjør det vondt å se til siden?

Anonymous poster hash: 8b60d...724

Skrevet

Er du rød i øyet? Kjennes det ut som om du har rusk på øyet? Svir, brenner eller stikker det? Hovner du opp? Hodepine? Hvordan er synet? Gjør det vondt å se til siden?

Ikke rød, men er litt rød en plass rundt øyet oppi ved kanten liksom. Litt ruskfølelse nå og da. Stikker og svir. Ikke hovent. Hodepine ja. Uklart syn nå og da. Vondere når jeg ser rundt omkring, og vondere av å blunke. Er vondt innpå øyet, og rundt hele kanten oppi og nedi, og rundt øyet opp ved øyebrynet til og med. Og stiv i nakken, og vondt + hodepine. Og vondt i pannen.

Gjest _LilleMy
Skrevet

Har du noe puss på øyet? Gult/hvitt som sitter på vippene? Renner det fra øyet?

Skrevet

Har du noe puss på øyet? Gult/hvitt som sitter på vippene? Renner det fra øyet?

nei

Skrevet

Har du skylt øyet?

Hvor i hodet har du vondt og hva slags hodepune?

Blir det bedre når du hviler?

Skrevet

Har du skylt øyet?

Hvor i hodet har du vondt og hva slags hodepune?

Blir det bedre når du hviler?

Prøve å ha litt vann i øyet i sta... hjalp ikke så mye... Har vondt i nakken og i hele hodet liksom... rundt hele.

Skrevet

får ikke dra til legevakta med mindre jeg er halvdød

Hvorfor ikke? :klo:

I og med at du er 17, under denne såkalte smerten og ikke får lov til å sjekke det ut.. Er ikke det litt omsorgssvikt? :klo:

Skrevet

Regner med at du har egen mobil, ring legevakta selv!

Anonymous poster hash: ac3a2...753

Skrevet

Nå har du hatt vondt i snart fire timer, hvordan kjennes det ut nå? Hvis det ikke har bedret seg synes jeg du skal ringe legevakten.

Skrevet

TS: har en liten rød kviseaktig ting nær kanten av øyelokket... den vises så vidt da, men noe er det. Og det er vondt i hele øyet, under, over osv men aller mest oppi der, og langs kanten opp OG langs hele kanten ned..... vet ikke om det er sti eller hva det er...

Skrevet

TS: har en liten rød kviseaktig ting nær kanten av øyelokket... den vises så vidt da, men noe er det. Og det er vondt i hele øyet, under, over osv men aller mest oppi der, og langs kanten opp OG langs hele kanten ned..... vet ikke om det er sti eller hva det er...

Det høres ut som du har en øyebetennelse og/eller forkjølelse på gang. Er du bekymra så ringer du legevakta.

Anonymous poster hash: f6400...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...