Gå til innhold

Voldtektsalarm og pepperspray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan får tak i voldtektsalarm (sånn som lager lyd) og pepperspray (lovlig) i en eller annen butikk? Vil gjerne føle meg litt trygg når jeg er ute med vennene mine, men vet at det fort kan skje noe (skal på selvforsvarskurs neste lørdag).

Håper jeg ikke får bruk for det, men man vet jo aldri.

Anonymous poster hash: 7a7c5...9ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan får tak i voldtektsalarm (sånn som lager lyd) og pepperspray (lovlig) i en eller annen butikk? Vil gjerne føle meg litt trygg når jeg er ute med vennene mine, men vet at det fort kan skje noe (skal på selvforsvarskurs neste lørdag).

Ikke pepperspray, men en annen spray finnes på Clas Ohlsson. De har også alarm

Anonymous poster hash: fee6c...fd5

• Liker 1
Skrevet

Voldtektsalarm har jeg kjøpt på bensinstasjon. Sjekk Claes Ohlson o.l. Pepperspray får du ikke tak her i landet. Jeg fraktet med meg fra Tyskland.

Anonymous poster hash: 2c04c...1ba

Skrevet

Biltema har også http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Doblet-salg-av-overfallsalarm-2360161.html

Anonymous poster hash: fee6c...fd5

Skrevet

Du får kjøpt alkohol baserte sprayer med maling, som gjør tilsvarende effekt bare varer mye mindre(10-15 minutter), men samtidig blir fyren rød/gul i trynet. Pepperspray kan vare opptil 40 minutter med full blindende effekt. De er regnet som våpen i Norge og ikke så lurt å bære rundt på.

Anonymous poster hash: d0ec3...bf0
  • Liker 3
Skrevet

Pepperspray må man ha våpenlisens for å bære, men du får lovelig kjøpt såkalt forsvarsspray med og uten farge som er litt "snillere," men ikke akkurat noe å spøke med. Bare å google forsvarsspray. Bare vær obs på at kafeer, utesteder osv. står fritt til å nekte deg inngang med dem. Jeg har dog aldri blitt soppet, men de har heller aldri blitt oppmerksom på dem selv når de har bedt om å få se i veksen f.eks.

Anonymous poster hash: 7c1c0...dfc
Skrevet

Hvis du kjøper spray, så kjøp 2 og prøv den ene så du vet hvordan den virker 100%.

Anonymous poster hash: d0ec3...bf0
Skrevet

Enklere liv har alarmer nedsatt til 49 kr :) 100 kr rabatt.

Anonymous poster hash: a2453...859
Skrevet

Enklere liv har alarmer nedsatt til 49 kr :) 100 kr rabatt.

Anonymous poster hash: a2453...859

Er det i butikk eller i nettbutikk?

Skrevet (endret)

Vil ikke en real dose vanlig hårspray rett i øynene svi ganske heftig?

Kjøp en hårspray i veskestørrelse. Disse blir neppe nekta inngang på serveringssteder ;)

Endret av fruBeist
  • Liker 2
Skrevet

Vil ikke en real dose vanlig hårspray rett i øynene svi ganske heftig?

Kjøp en hårspray i veskestørrelse. Disse blir neppe nekta inngang på serveringssteder ;)

Ja, det kan jeg jo gjøre. Dessuten er det ikke 18-års grense på hårspray (har ikke fylt 18 enda, så er litt vanskelig å få tak i)

Skrevet

Men ja, takk alle sammen, da har jeg funnet ut hvor jeg kan kjøpe :)
Skal en tur til byen på mandag, så da kan jeg sikkert få kjøpt både spray og alarm.

Skrevet

Det heter ikke voldtektsalarm.

Det heter overfallsalarm. De finnes i ulike typer i forskjellige butikker. C.O. sin er vel den med svakest lyd?

Innstaler og en app på mobilen din. Og1 avtal med foreldrene dine når du skal være hjemme og hvilken rute du tenker å ta.

Anonymous poster hash: 5d1ad...0e9

Skrevet

Det heter ikke voldtektsalarm.

Det heter overfallsalarm. De finnes i ulike typer i forskjellige butikker. C.O. sin er vel den med svakest lyd?

Innstaler og en app på mobilen din. Og1 avtal med foreldrene dine når du skal være hjemme og hvilken rute du tenker å ta.

Anonymous poster hash: 5d1ad...0e9

Brukte ordet voldtektsalarm, fordi det var det ordet psykologen min brukte og fordi det sto på politiet sin side. Og jeg avtaler alltid med foreldrene mine når jeg kommer hjem... men jeg kan nok ringe dem når jeg er på bussen, siden jeg pleier alltid å ta de seneste bussene (de går rundt 22).

• Liker 1
Skrevet

Spisse hårnåler duger og:)!

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har en voldsalarm fra C.O.

Det hyler som en bilalarm og så har den "blendelys"

Pepperspray er ikke lovlig dessverre. Men har hatt med meg biffkniv på byen når jeg skal gå alene hjem som jeg har skjult i jakke ermet :P

I tillegg så er jeg ekstra obs når jeg går hjem. Tar jeg taxi så sitter jeg alltid rett bak taxisjåføren så jeg evt. kan kvele han/slå han ut om han skulle prøve seg på å kjøre en "omvei".

Tips: sett dere alltid bak en taxisjåfør! Aldri sett dere ved siden av eller på motsatt side bak om dere er alene og ta aldri mørke snarveier om dere går og hold dere til opplyste gater med masse folk!

• Liker 4
Skrevet

De sprayene med farge er vedlig lure, da den fargen ikke går ann å vaske av. Den må slites av eller bruke noe spesielt middel for å få av.

Overfallsalarm er også lurt. Har det selv.

Fikk en av ett utested som leverte ut til jentene da de gikk derfra.

Har selv med meg en sånn liten hårspray da jeg går på byn etter at se tok sprayen da jeg skulle inn på ett utested, og jeg glemte å få den tilbake da jeg gikk.

Ellers har jeg en spray med farge i vesken ellers.

Når du går av bussen, trikken eller banen er det lurt å stoppe opp litt, sånn at du legger merke til om noen går bak deg.

Stopper du opp litt vil de andre bare gå forbi deg.

• Liker 1
Skrevet

Liten hårspray og lighter er veldig effektivt. Vanskelig å voldta med smeltede øyne. Er bare idioti med kniv og spray, de blir veldig lett tatt fra dere av en overfallsperson og vil bli brukt mot dere.

• Liker 3
Skrevet

Jula har det du søker :)

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man skaffe seg pepperspray? Selger dem det i sverige?

Anonymous poster hash: 4c6b7...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...