Gå til innhold

Er det skadelig å spise et stort måltid om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom ikke på en bedre tittel. Er det skadelig for kroppen min å spise et lite pg et stort måltid i løpet av dagen? Starter med frokost på ca 500 kcal og spiser middag/kveldsmat på ca 1000 kcal. Jeg er ikke sulten mellom frokost og kvelds, fungerer godt på jobb. Jeg får jo i meg det jeg skal? Og vekten min et stabil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farlig i det hele tatt :) Jeg spiser som regel kun lunsj og middag.

Anonymous poster hash: 17d27...b27

• Liker 4
Gjest Runforit
Skrevet

Så lenge du totalt sett får i deg nok kcal så spiller det ingen rolle nei :)

• Liker 2
Skrevet

Det som er mye mer viktig er hva det du spiser består av.

• Liker 3
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle det være skadelig?

Skrevet

Kom ikke på en bedre tittel. Er det skadelig for kroppen min å spise et lite pg et stort måltid i løpet av dagen? Starter med frokost på ca 500 kcal og spiser middag/kveldsmat på ca 1000 kcal. Jeg er ikke sulten mellom frokost og kvelds, fungerer godt på jobb. Jeg får jo i meg det jeg skal? Og vekten min et stabil...

Hvor er det store måltidet?

1500 Kcal om dagen totalt er egentlig for lite.

Anonymous poster hash: fba47...c44

Skrevet

Ikke for meg som har en sittestillende jobb og bare går meg en tur på kvelden 😊 har hatt samme vekt i 3 år nå, så det må da være passe for meg. 1500 kcal er ganske mye mat om man spiser riktig ☺️

Anonymous poster hash: 798ba...dbf

Skrevet

Ble anonym den, ts på svaret over.

Skrevet

Så lenge du synes det selv fungerer er det ikke et problem. Det finnes ikke én fasit på hvordan alle foretrekker å spise. Noen synes periodisk faste med flere store måltider på et kort tidsrom er greit, andre synes det er greit med oppsett slik som ditt, og noen foretrekker å spise 4-5 mindre måltider spredd ut over dagen.

Så lenge du ikke driver med hard trening så spiller det ikke så stor rolle når du spiser.

Et lite tips er å unngå å telle kalorier når du spiser så sjeldent. Spis til du er mett og ikke bekymre deg over mengden energi i måltidet. Kroppen er ganske dyktig på å holde seg i ekvilibrium forutsatt at du ikke tukler med den hormonelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...