Gå til innhold

Hva er daddy issues?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såg det var nevnt i en annen tråd og tenkte vi kunne hatt en egen diskusjon om det.

Selv har jeg en dritt pappa som har kritisert meg og hatt ett enormt temperament hele livet mitt, men han var liksom aldri "stygg nok" mot meg til at folk helt skjønner hvorfor jeg ikke klarer ham mer. Men de har ikke opplevd den konstante kritikken og gått på tå rundt ham som jeg har gjort så det er greit nok at de ikke forstår.

Forholdet vårt nå er nærmest ikke-eksisterende.

Jeg flyttet sammen med en eldre kjæreste når jeg var 18 som jeg gjorde meg relativt avhengig av. Jeg liker å få råd av menn, og synes det er koselig å snakke med eldre menn som er gode og snille. Gir meg ett slags håp da jeg aldri har hatt noe jeg vil kalle en normal samtale med pappa. Har jeg daddy issues?

What to do? Hvordan har dere sett det manifisetert i andre?

Kjør litt debatt, det fascinerer meg hvorvidt jeg er ett case eller ikke.

Anonymous poster hash: aab10...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg vil gjerne diskutere/høre om deres erfaringer med såkalte daddy issues generelt. Trenger ikke handle om meg spesifikt.

Anonymous poster hash: aab10...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Daddy issues er jo at en kun går etter eldre menn fordi pappa ikke ga en nok oppmerksomhet og en har trang for trygghet med en eldre mann som kan erstatte det en aldri fikk av far.

Når en eldre mann sjekker meg opp så svarer jeg : Sorry Mac, har ikke Daddy issues :P

Endret av Runforit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Daddy issues er jo at en kun går etter eldre menn fordi pappa ikke ga en nok oppmerksomhet og en har trang for trygghet med en eldre mann som kan erstatte det en aldri fikk av far.

Når en eldre mann sjekker meg opp så svarer jeg : Sorry Mac, har ikke Daddy issues :P

Vennen, holdt du på å få slag når du skrev innlegget? For det øverste hadde jeg problemer med å lese.

EDIT: Wow, det står faktisk kuk i innlegget ditt, men her hvor jeg har sitert står det kun.

Hva er det som skjer med hverden? Er jeg full?

Endret av Sabrina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Vennen, holdt du på å få slag når du skrev innlegget? For det øverste hadde jeg problemer med å lese.

EDIT: Wow, det står faktisk kuk i innlegget ditt, men her hvor jeg har sitert står det kun.

Hva er det som skjer med hverden? Er jeg full?

Var autocorrect på Ipaden som skrev det:P

Rettet det når jeg så det, hahahaha :)

Mulig du er litt full også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Var autocorrect på Ipaden som skrev det:P

Rettet det når jeg så det, hahahaha :)

Mulig du er litt full også!

LOL! Jeg skjønte ingenting! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har daddy issues, men går ikke nødvendigvis etter eldre menn, kun menn som setter meg høyest og er veldig veldig snille nettopp fordi min egen far prioriterte alkoholen framfor meg. Jeg har et enormt behov for positiv oppmerksomhet fra menn og er veldig bevisst på det selv. Manglet mannlig kjærlighet i oppveksten og higer derfor etter det i voksen alder. Har prøvd å date menn med barn, men jeg taklet det ikke fordi jeg trenger å være best og viktigst i hans liv.

Kjipt å ha det sånn. Jeg er også veldig opptatt av å finne en potensiell barnefar som jeg er 100 % sikker på at aldri kommer til å svikte mine barn slik jeg ble sviktet selv. Skulle ønske jeg kun gikk etter alder, det hadde vært enklere.



Anonymous poster hash: b4330...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daddy issues er jo at en kun går etter eldre menn fordi pappa ikke ga en nok oppmerksomhet og en har trang for trygghet med en eldre mann som kan erstatte det en aldri fikk av far.

Når en eldre mann sjekker meg opp så svarer jeg : Sorry Mac, har ikke Daddy issues :P

Nei.. Daddy issues er vel når man har hatt et problematisk eller ikke-eksisterende forhold med sin far.. Og dermed gang på gang ender opp med menn som oppfører seg jævlig.

Man vet på en måte ikke hvordan en god mann er, for man har ikke hatt faren til å sette et eksempel.

Anonymous poster hash: e0db5...f07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en far som aldri har brydd seg en cm om meg, har ikke snakket med han på flere år. Som barn var han aldri hjemme og når foreldrene mine etterhvert ble skilt så hadde han aldri tid til å meg hos han.

Så en farsskikkelse er for meg ukjent. Men jeg går da ikke etter eldre menn fordet, eller krever full oppmerksomhet fra mannen min. Skjønner ikke helt at det skal ha en sammeheng. Tror nok de som har såkalt daddy issues ville ha hatt en slik oppførsel uansett. Men klart, greit å skylde på noe.

Å jada, jeg vet at vi er forskjellige og reagerer forskjellig.



Anonymous poster hash: 72711...254
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Forresten, jeg er ikke helt edruelig. Merk deg at jeg ikke klarte å skrive verden skikkelig. :fnise:

Ikke jeg heller...drikker iste med kokosrom :P

Lol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Nei.. Daddy issues er vel når man har hatt et problematisk eller ikke-eksisterende forhold med sin far.. Og dermed gang på gang ender opp med menn som oppfører seg jævlig.Man vet på en måte ikke hvordan en god mann er, for man har ikke hatt faren til å sette et eksempel. Anonymous poster hash: e0db5...f07

Må ikke ha hatt et vanskelig forhold til far for at det skal defineres som daddy issues. Noen ganger handler det om at en ikke har hatt en far i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke ha hatt et vanskelig forhold til far for at det skal defineres som daddy issues. Noen ganger handler det om at en ikke har hatt en far i det hele tatt.

"...når man har hatt et problematisk eller ikke-eksisterende forhold med sin far.."

Anonymous poster hash: e0db5...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg har lurt på også. Håper det kommer noen gode svar her.

Jeg er mann selv, men har sett dette begrepet i flere tråder her. Og jeg er nysgjerrig på hva som menes med dette.

Anonymous poster hash: c61b5...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Og det er da en søker etter en eldre mann som kan ta vare på en.

"...når man har hatt et problematisk eller ikke-eksisterende forhold med sin far.."

Anonymous poster hash: e0db5...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor får du denne definisjonen fra? Jeg har sett filmer og serier med snakk om daddy issues, og jeg har googlet det. Og da er daddy issues mer negativt enn at man higer etter eldre karer som kan ta godt vare på en.

Anonymous poster hash: e0db5...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daddy issues er jo at en kun går etter eldre menn fordi pappa ikke ga en nok oppmerksomhet og en har trang for trygghet med en eldre mann som kan erstatte det en aldri fikk av far.

Når en eldre mann sjekker meg opp så svarer jeg : Sorry Mac, har ikke Daddy issues :P

Hva er "eldre" mann da? 15 år eldre enn kvinnen?

Vi er fire venninner som alle liker eldre menn, gjerne 15 år eldre enn oss:-) Alle har hatt gode forhold til sine fedre :-)

Anonymous poster hash: 5010a...93b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg liker eldre menn, men ser ikke på megselv som at jeg har daddy issues. :P

Har alltid hatt et godt forhold til faren min, så er ikke noe sånt altså :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ta alle under en kam da. Jeg har så og si vokst opp uten far, har null kontakt å vet faktisk ikke hvem han er. Jeg har ingen daddy issues :)



Anonymous poster hash: ca3a2...b07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...