AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Bor i en hybel med varmekabler på gulvet. Fliser over hele hybelen (kjøkken,bad, stue). Termostaten er stilt inn på 23 grader på badet og 21 på kjøkken, stue og soverom, men det er så utrolig kaldt!! Fryser døgnet rundt.. Hvor mye skal egentlig termostaten stå på? Redd for å overvarme. Kan legge til at gulvvarme er eneste varmekildeAnonymous poster hash: ae11b...696
Doge Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Selv om termostaten er stilt inn på 23/21, så er det ikke sikkert at luften i resten av hybelen er 23/21 grader. Det beste er å kjøpe en temperaturmåler til å ha inne og så justere termostaten deretter sånn at du får behagelig temperatur i hele hybelen 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Bor i en hybel med varmekabler på gulvet. Fliser over hele hybelen (kjøkken,bad, stue). Termostaten er stilt inn på 23 grader på badet og 21 på kjøkken, stue og soverom, men det er så utrolig kaldt!! Fryser døgnet rundt.. Hvor mye skal egentlig termostaten stå på? Redd for å overvarme. Kan legge til at gulvvarme er eneste varmekildeAnonymous poster hash: ae11b...696 Det er ingen "regel" for dette. Prøv deg frem! Evnt skaff deg noen andre varmekilder i tillegg. Anonymous poster hash: 6d046...379
Minya Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Varmekabler hjelper ingenting om vinduene lekker eller det er dårlig med isolasjon i veggene. Da vil varmen holde seg i gulvet og ikke bevege seg opp i rommet. Du kan fint sette termostaten på flisevarmen til 26-28 grader uten at det skader flisene, men jeg ville heller investert i noen panelovner eller frittstående ovner av noe slag for å holde temperaturen på et brukbart minimum. Snakk også med huseier om det er mulig å etterisolere veggene slik at du ikke kreperer i vinter. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Husk på strømregningen! Anonymous poster hash: 912f1...a75 3
fresia Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 jeg har varmekablene på 22 på badet og 20 i stua, men jeg er ikke så frysen av meg da. tror jeg har det kjøligere enn folk flest. er nok lurt å kjøpe et termometer ja - det skal jeg
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Varmekabler i oppholdsrom er ikke nok. Men om det er kaldt på badet tross varme i gulvet skyldes det isolering, og jeg ville sett meg om etter nytt sted.Anonymous poster hash: db418...213
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Varmekabler er en svært dyr måte å varme opp rommet på. Så jeg henger meg på tipset om å kjøpe panelovn i tillegg. Anonymous poster hash: 86494...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå