AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Noen som har et godt råd eller to om hvordan jeg skal takle en evig overfølsomhet når jeg hører om spesielt dyr, men også barn som ikke har det bra? Jeg unngår så mye som mulig å lese om/høre om dette, men noen ganger kastes det jo over meg i mediene etc. Vil at det skal ha fokus, ikke misforstå, men jeg trenger noen nye tanker for ikke å bli helt slått ut og søvnløs av dette. Ønsker å reise ut i verden, men vegrer meg fordi i mange land har de jo et annet forhold til dyr enn oss, noe som kan spolere hele oppholdet mitt. Noen som har tips? Anonymous poster hash: 2801a...26f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Jeg gjør det jeg kan, og så har det egentlig gått litt over. Alt føles mye bedre når en selv ikke støtter det ved å spise dyr, gå på sirkus, kjøpe mulesingull osv.Anonymous poster hash: 2f664...172 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Jeg gjør det jeg kan, og så har det egentlig gått litt over. Alt føles mye bedre når en selv ikke støtter det ved å spise dyr, gå på sirkus, kjøpe mulesingull osv.Anonymous poster hash: 2f664...172 Takk for svar! Jeg er lakto-ovo-vegetarianer, kan ikke huske å ha spist kjøtt noen gang! Sirkus etc. er utelukket. Lurer på om jeg rett og slett kan være det som kalles for høysensitiv? Slitsomt er det hvertfall, for det er alltid noe å reagere på. Blir f.eks. helt satt ut hvis noen får kritikk eller skjenn i et rom jeg befinner meg i. Skulle jeg selv få kritikk, kan jeg slite i dagevis. Anonym kritikk f.eks. her inne gjør meg ingenting. Håper det er noen andre som kjenner seg igjen litt. Jeg ønsker å "herde" litt. Anonymous poster hash: 2801a...26f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 kjenner meg igjen. Det er en utfordring å klare seg gjennom livet som høysensitiv, blir stadig vekk overveldet og må trekke meg tilbake. Har ingen gode råd å komme med for "herding", for min del gjør sensitiviten at jeg må trekke meg vekk fra omverdenen i lange perioder Anonymous poster hash: 1ff70...dde 1
DoomCake Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Jeg er også sånn, og har flere klare indikasjoner på høysensitivitet. Vet ikke helt hva man kan gjøre med det. Jeg har på en måte lært meg å sette pris på at jeg har en god dose empati. Selv om byrden gjerne blir større, blir ofte relasjoner dypere og mer genuine. Samboeren min er den eneste som skjønner hvor hardt sånne ting treffer. Når han leser avisen feks. og jeg kommer scroller han alltid raskt forbi ting han vet påvirker meg veldig. Jeg ble litt forelsket igjen når jeg fant ut det.. <3 1
frøken_øst Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 (endret) Jeg er også sånn, og har flere klare indikasjoner på høysensitivitet. Vet ikke helt hva man kan gjøre med det. Jeg har på en måte lært meg å sette pris på at jeg har en god dose empati. Selv om byrden gjerne blir større, blir ofte relasjoner dypere og mer genuine. Samboeren min er den eneste som skjønner hvor hardt sånne ting treffer. Når han leser avisen feks. og jeg kommer scroller han alltid raskt forbi ting han vet påvirker meg veldig. Jeg ble litt forelsket igjen når jeg fant ut det.. <3 Så bra, tror de fleste tenker at høysensitiv er lik overfølsom og nærtakende Endret 16. august 2014 av frøken_øst 1
DoomCake Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Så bra, tror de fleste tenker at høysensitiv er lik overfølsom og nærtakende Ettersom jeg har forstått kan det utarte seg veldig forskjellig fra person til person. Jeg kan kjenne meg igjen i begge deler, men er vant med å analysere situasjonen før jeg går av skaftet for ingenting, så det er ikke et problem mer.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Takk for svar, alle. Det er godt å vite at flere har det sånn også. Anonymous poster hash: 2801a...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå