AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Vi var på moltetur (Nord-Trøndelag) nå, og kom så til et område hvor det var molter. Plukket oss gjennom området, kom forbi en bekk og noen trær, og der kom vi midt i en stor moltemyr. Og der av det fire stk som plukket, virket som om de plukket utenfra og inn, dekket hele ytterkanten sånn for å hindre at andre plukker skulle komme inn på området. Men de tenkte nok ikke på at noen kunne komme over bekken fra trærne. Så vi plukket og plukket og så kom disse folkene nærmere og vi fortrakk ikke en mine men plukket videre. Så brøt en av de stillheten, og sa at siden de var der først måtte vi komme oss bort derifra. Mitt reisefølge spurte så om de eigde grunnen her men det gjorde de ikke. Så da plukket vi videre og da ble det bråk! En dame i den andre gjengen skjelte oss ut og sa det var dårlig folkeskikk å plukke i et område der det allerede befant seg plukkere. Vi spilte på at myra var en naturlig forlengelse av molteområdet vi hadde funnet langs bekken og at alle har like mye rett til å plukke i et fritt område som dette. Heldigvis var det min medplukker som var den klart største og sterkeste blant alle involverte, ellers kunne det faktisk blitt håndgemeng. Det endte med at de plukket som gale mens vi beholdt samme tempo som vi hadde. Det endte med at vi plukket 6 kg, noe vi var fornøyde med, mens det så ut til at de andre hadde ca. dobbelt så mye som oss til sammen da myra var tom, så det var da nok til alle. Hva synes dere om dette? Hvem hadde rett? Anonymous poster hash: 77a7a...bb3
naturbarn Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Så godt vi har det her i landet som krangler om noen molter... Tenker at de dere møtte har for lite å tenke på. 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 While in Syria... Lol Anonymous poster hash: a1193...8e0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Vi var på moltetur (Nord-Trøndelag) nå, og kom så til et område hvor det var molter. Plukket oss gjennom området, kom forbi en bekk og noen trær, og der kom vi midt i en stor moltemyr. Og der av det fire stk som plukket, virket som om de plukket utenfra og inn, dekket hele ytterkanten sånn for å hindre at andre plukker skulle komme inn på området. Men de tenkte nok ikke på at noen kunne komme over bekken fra trærne. Så vi plukket og plukket og så kom disse folkene nærmere og vi fortrakk ikke en mine men plukket videre. Så brøt en av de stillheten, og sa at siden de var der først måtte vi komme oss bort derifra. Mitt reisefølge spurte så om de eigde grunnen her men det gjorde de ikke. Så da plukket vi videre og da ble det bråk! En dame i den andre gjengen skjelte oss ut og sa det var dårlig folkeskikk å plukke i et område der det allerede befant seg plukkere. Vi spilte på at myra var en naturlig forlengelse av molteområdet vi hadde funnet langs bekken og at alle har like mye rett til å plukke i et fritt område som dette. Heldigvis var det min medplukker som var den klart største og sterkeste blant alle involverte, ellers kunne det faktisk blitt håndgemeng. Det endte med at de plukket som gale mens vi beholdt samme tempo som vi hadde. Det endte med at vi plukket 6 kg, noe vi var fornøyde med, mens det så ut til at de andre hadde ca. dobbelt så mye som oss til sammen da myra var tom, så det var da nok til alle. Hva synes dere om dette? Hvem hadde rett?Anonymous poster hash: 77a7a...bb3 Jeg bryr meg ikke så mye om hvem som har rett. Dere høres litt tussete/halvgale ut alle sammen Anonymous poster hash: a1193...8e0 11
Pinkee Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Ute i naturen er det vel den sterkestes rett?? Er ingen dreven moltejeger, men ettersom dere passerte en bekk og noen trær, for så å komme inn på et nytt område, så var det vel egentlig dere som burde vike. For hvis jeg har forstått moltejaktens uskrevne regler, så går man videre når noen andre har funnet plassen først. Sånn helt uavhengig om det er nok til alle.... 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Molteplasser er "hemmelige", og de områdene folk vet om og pleier å plukke forteller de ikke til noen, vanligvis. Hvem som har rett og og hvem som var vrang vil jeg ikke uttale meg om, du gir ikke tilstrekkelig info til det.Anonymous poster hash: 33b1e...80d 1
sunSpring Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 (endret) Lol. Ler meg skakk. Dere hadde selvsagt rett, hoho. Vi har en myr som vi eier, men vi nekter ikke noen å komme dit og plukke etter at farfar døde. Men noen steder (mange gjør det) står folk opp midt på natta og plukker kart og det som er. Jeg har ikke plukket molter på en årrekke, fordi det ikke er yndlingsbærene mine og fordi jeg alltid får par, tre liter. Pluss at jeg hater insekter.Når jeg var ung plukket jeg og et søskenbarn en gang på privat myr. Vi hadde med kikkert og ble ikke tatt. Men vi hadde ikke gått til håndgemen mot noen. Kanskje bare gitt fra oss halvparten av bærene eller kastet bøttene i nærmeste myrhull. Endret 16. august 2014 av sunSpring 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor drar dere inn jævla Syria opp i all mulige debatter? Hold nå fred!Anonymous poster hash: 51e34...362 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Ute i naturen er det vel den sterkestes rett?? Er ingen dreven moltejeger, men ettersom dere passerte en bekk og noen trær, for så å komme inn på et nytt område, så var det vel egentlig dere som burde vike. For hvis jeg har forstått moltejaktens uskrevne regler, så går man videre når noen andre har funnet plassen først. Sånn helt uavhengig om det er nok til alle.... Ler enda mer hehehe Anonymous poster hash: a1193...8e0
Pinkee Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Ler enda mer hehehe Anonymous poster hash: a1193...8e0 Bør du ikke gjøre, molteplukking er svært seriøse saker!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Bør du ikke gjøre, molteplukking er svært seriøse saker!!!! I see hahahaha Anonymous poster hash: a1193...8e0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 While in Syria... Bare fordi en diktator og soldatene hans og islamister slakter hverandre og de som måtte komme i veien for dem i Syria, så stopper all uenighet og alle problemer i resten av verden? Det blir faktisk ikke noe kjekkere hverken å ha psoriasis eller kranglete naboer selv om folk dør på andre siden av jorden. Anonymous poster hash: bfe8b...ed9 14
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 While in Syria... Hm, ja, skjønner ikke de som driver og skriver om utroskap og sånn her inne. Kanskje vi burde legge ned forumet? Hver gang noen forteller en morsomhet i en forsamling, så bryter du ut med 'HEI!! Ingen latter! Folk lider i Syria!'Anonymous poster hash: 77a7a...bb3 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 Jeg bryr meg ikke så mye om hvem som har rett. Dere høres litt tussete/halvgale ut alle sammen Anonymous poster hash: a1193...8e0 Hvorfor er vi halvgale fordi vi går og plukker molter?Anonymous poster hash: 77a7a...bb3 5
Gjest Uhumskheter Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Sorry, de andre hadde rett. Man verner om sine multeplukkeplasser som en jakthund. Vi har holdt vår hemmelig i generasjoner, den forbaska multeflekken har blitt som en hellig gral i familien vår. Og det plukkes bare sent på kvelden i tilfelle det er lokalfolk i skogen
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #18 Skrevet 16. august 2014 Det er ikke rart det blir krig her i verden når man ser hvordan noen oppfører seg "bare" på grunn av multer.. Anonymous poster hash: 8b403...bc2 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #19 Skrevet 16. august 2014 Sorry, de andre hadde rett. Man verner om sine multeplukkeplasser som en jakthund. Vi har holdt vår hemmelig i generasjoner, den forbaska multeflekken har blitt som en hellig gral i familien vår. Og det plukkes bare sent på kvelden i tilfelle det er lokalfolk i skogen Hvorfor hadde de rett? Ingen eier noen områder. De var i utkanten av myra og vi kom til en annen kant, randen mot bekkområdet. Og det var rikelig til alle.Anonymous poster hash: 77a7a...bb3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå