AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Hvor mye frukt er for mye i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 566bf...194
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Jeg spiste et lass av mango, banan, epler, melon osv da jeg var yngre og aktiv med håndball og friidrett. Nå som jeg er noen år eldre og kun trener løping spiser jeg for det meste all slags bær og kiwi. Men frukt er sunt, og du kan spise så mye du vil så lenge det passer din livsstil og dine mål. Anonymous poster hash: 87ff7...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Skal du følge de nasjonale rådene så sier de MAX 2 porsjoner om dagen.Anonymous poster hash: b0696...825 3
Drømmemann1 Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Forskjellige frukt og bær inneholder fruktiose og fruktiase, dersom man får en overdose av fruktiase så kan man begynne å utvikle fruktkose som påvirker din evne til å ta inn sukker og næring. I en studie fra Yale har de påvist at det er skadelig å spise for mye av en type frukt over lengre tid, og levetiden kan bli betraktelig redusert med opptil 20 år. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan sikkert spise rundt 10 frukt hver dag. Det er kanskje i overkant, da? Anonymous poster hash: 566bf...194
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Forskjellige frukt og bær inneholder fruktiose og fruktiase, dersom man får en overdose av fruktiase så kan man begynne å utvikle fruktkose som påvirker din evne til å ta inn sukker og næring. I en studie fra Yale har de påvist at det er skadelig å spise for mye av en type frukt over lengre tid, og levetiden kan bli betraktelig redusert med opptil 20 år. For ikke å snakke om alt sukkeret, og skaden syrlige frukter og bær gjør på tennene. Anonymous poster hash: bba63...f7b 3
Gjest Blåbæret. Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Spiser ca 2-3 frukt hver dag, og har aldri tenkt over om det er for mye eller ikke. Om jeg vil ha mer så spiser jeg det. Er slank, sunn og frisk, så ser ikke noe problem.
voff15 Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 (endret) For ikke å snakke om alt sukkeret, og skaden syrlige frukter og bær gjør på tennene. Anonymous poster hash: bba63...f7b Hva med epler, banan, pære og vannmelon? Endret 17. august 2014 av voff15
Tøytigern Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Når magen rumler av frukt har man spist for mye. 1
magicpie Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Forskjellige frukt og bær inneholder fruktiose og fruktiase, dersom man får en overdose av fruktiase så kan man begynne å utvikle fruktkose som påvirker din evne til å ta inn sukker og næring. I en studie fra Yale har de påvist at det er skadelig å spise for mye av en type frukt over lengre tid, og levetiden kan bli betraktelig redusert med opptil 20 år. Men hvor mye frukt er for mye? Sier studien noe om det? 1
Supraspinatus Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Hva er for mye frukt. Det kommer an på hvor mye du reagerer på dem. Enkelte frukter inneholder mye FODMAPs. Dersom du ikke reagerer på det så er ikke mengden nødvendigvis et problem. Forutsatt at inntaket ikke er på bekostning av proteiner, og nødvendig fett. Det er selvsagt mulig å legge på seg av å spise frukt, men normalt skal det rimelig store mengder til siden frukt ikke akkurat er så veldig energirikt i forhold til vekt, masse og fiberinnhold. For ikke snakke om syrlighet - som også kan gi deg mage-ubehag. Forskjellige frukt og bær inneholder fruktiose og fruktiase, dersom man får en overdose av fruktiase så kan man begynne å utvikle fruktkose som påvirker din evne til å ta inn sukker og næring. I en studie fra Yale har de påvist at det er skadelig å spise for mye av en type frukt over lengre tid, og levetiden kan bli betraktelig redusert med opptil 20 år. Fruktiose og fruktiase? Er det fruktose ( og fruktenzymer?) du mener? Jeg stiller meg sterkt tvilende til opplysningene du kommer med. Det høres ut som oppspinn eller forsøk på morsomhet. Hadde vært fint om du kunne linket til den studien. Er interessant å se hvordan de har gjort studien. 4
Pringle Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Hvis du får i deg det du trenger av næringsstoffer hver dag og ikke går opp i vekt (om du ikke trenger det) spiser du ikke for mye frukt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #14 Skrevet 19. august 2014 Forskjellige frukt og bær inneholder fruktiose og fruktiase, dersom man får en overdose av fruktiase så kan man begynne å utvikle fruktkose som påvirker din evne til å ta inn sukker og næring. I en studie fra Yale har de påvist at det er skadelig å spise for mye av en type frukt over lengre tid, og levetiden kan bli betraktelig redusert med opptil 20 år. Hva prøver du å skrive? Anonymous poster hash: 032a5...577 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Forskjellige frukt og bær inneholder fruktiose og fruktiase, dersom man får en overdose av fruktiase så kan man begynne å utvikle fruktkose som påvirker din evne til å ta inn sukker og næring. I en studie fra Yale har de påvist at det er skadelig å spise for mye av en type frukt over lengre tid, og levetiden kan bli betraktelig redusert med opptil 20 år. "Fruktkose"...? Anonymous poster hash: 87ff7...8c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå