AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Jeg sliter litt med diverse i forholdet mitt. Jeg blir fort sint og sur fordi jeg tar meg nær av det meste. Et OK og Javel kan jeg få om til noe negativt relativt fort. I tillegg er jeg rimelig kontrollerende og vil helst vite hva han gjør til enhver tid og med hvem. Jeg er livredd for at han skal finne noen andre, eller gå fra meg. I tillegg går jeg umiddelbart i forsvar og tar konstruktiv kritikk som hakking og nedlatenhet.. Jeg vet HVORFOR jeg er slik, da jeg har hatt en trøblete oppvekst og var sammen med en psykopat i mange år. Men jeg klarer ikke å gjøre noe med det.. Jeg klarer ikke holde kjeft, eller la vær å begynne å grine. Jeg VET innerst inne at han ikke lyver om at han henter søstra si, men alikavel så må jeg spørre om han ikke henta ei venninne i stedet.... Anonymous poster hash: 59cce...165
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Spørsmålet er altså om noen har en bok som kanskje kan hjelpe meg? Psykolog hjelper ikke. Anonymous poster hash: 59cce...165
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Hvis psykolog ikke hjelper så har du enda ikke funnet den rette psykologen. Psykologer er mennesker. mennesker er noe en må ha kjemi med. En psykolog som er veldig flink for en person kan være elendig for en annen. Fortsett å let etter psykolog.
Gjest lnx Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Selvhjelpsbøker fører ofte til svært lite endring hos de aller fleste som leser dem. I tillegg trenger man selvinnsikt og å kunne stille seg selv ubehagelige spørsmål. De aller fleste greier ikke dette, sikkert ikke meg heller. Jeg er enig med det som brutal_mann over sier, du har nok ikke ennå funnet det "rette" psykologen. Det er viktig å kunne stole på og åpne seg for vedkommende, og kan man ikke det er det ikke rart at behandling ikke fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå