AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Jeg er ekstremt usunn, men har egentlig alltid vært tynn. Men nå begynner vekta å komme over 60, og føler at jeg veier minst 10 kg meg enn jeg burde. Jeg tenker hver uke er en ny start på min sunne livsstil, men klarer ikke holde meg en dag en gang. Tror jeg er avhengig av sukker? Elsker sukker.. Spiser så usunt at det er flaut, det går kkke eneste dag uten at jeg spiser usunt. Folk ler av meg hvis jeg sier at jeg ønsker å gå ned i vekt, de sier at jeg er tynn fra før osv,, men jeg begynner å mislike kroppen min! Men helt siden jeg ville gå med i vekt (veide ca 55 kg) så har jeg gått opp til over 60!!! Prøver å gå med, men blir heller feitere:( spiser meg hele tiden stappmett, fordi jeg synes det smaker så godt og jeg blir ikke mett før 30-60 minutter senere .. Og da får jeg det utrolig vondt av å være så mett. Men jeg lærer jo aldri? Har akkurat sluttet med snus, og det har gjort så jeg spiser (om mulig) enda mer enn tidligere.. Prøver å legge inn hva jeg spiser på kalori app. Kan ikke trene på 1 mnd pga operasjon., Trenger gode råd fra dere med liknende erfaring:)Anonymous poster hash: ca46a...9d7
FrixyGirl Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Jeg er ekstremt usunn, men har egentlig alltid vært tynn. Men nå begynner vekta å komme over 60, og føler at jeg veier minst 10 kg meg enn jeg burde. Jeg tenker hver uke er en ny start på min sunne livsstil, men klarer ikke holde meg en dag en gang. Tror jeg er avhengig av sukker? Elsker sukker.. Spiser så usunt at det er flaut, det går kkke eneste dag uten at jeg spiser usunt. Folk ler av meg hvis jeg sier at jeg ønsker å gå ned i vekt, de sier at jeg er tynn fra før osv,, men jeg begynner å mislike kroppen min! Men helt siden jeg ville gå med i vekt (veide ca 55 kg) så har jeg gått opp til over 60!!! Prøver å gå med, men blir heller feitere:( spiser meg hele tiden stappmett, fordi jeg synes det smaker så godt og jeg blir ikke mett før 30-60 minutter senere .. Og da får jeg det utrolig vondt av å være så mett. Men jeg lærer jo aldri? Har akkurat sluttet med snus, og det har gjort så jeg spiser (om mulig) enda mer enn tidligere.. Prøver å legge inn hva jeg spiser på kalori app. Kan ikke trene på 1 mnd pga operasjon., Trenger gode råd fra dere med liknende erfaring:)Anonymous poster hash: ca46a...9d7 Kan jeg spørre hvor høy du er?
Gjest SoccerPlayer Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 (endret) Finn ut bmi'en din så ser du om du er undervektig, normalvektig eller overvektig. Du kan variere litt mellom sunn og usunn mat. Er ikke bra å være for usunn, men er ikke bra å være for sunn heller Endret 16. august 2014 av SoccerPlayer
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Jeg er ca 170.. Men jeg får så dårlig samvittighet når jeg spiser usunt, så skulle ønske jeg kunne kutte det helt ut, men det klarer jeg kkke ..men ønsker å være 100% sunn en stund, så jeg går ned i vekt, også etter hvert kanskje spise litt godteri på lørdager osv,, Anonymous poster hash: ca46a...9d7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Jeg er normalvektig i følge bmi, men jeg har en del fett på kroppen som jeg ønsker å bli kvitt, altså ønsker jeg å gå nedi fettprosent Anonymous poster hash: ca46a...9d7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Hvis du er 170 høy er det ganske drøyt å ville veie 50 kg. Jeg veier 51 kg fordelt på 175 cm, MEN jeg har en spiseforstyrrelse. Anonymous poster hash: 7658d...4a3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Hvis du er 170 høy er det ganske drøyt å ville veie 50 kg. Jeg veier 51 kg fordelt på 175 cm, MEN jeg har en spiseforstyrrelse.Anonymous poster hash: 7658d...4a3 Det er jo ikke så drøyt, hvis man alltid har vært tynn, men har lagt på seg mye på grunn av usunn livsstil. Det er jo ikke rart at man vil tilbake til sin gamle kropp og størrelse. Jeg er hvertfall lik som TS, har samme høyde og vekt og skulle gjerne veid mindre, kanskje ikke så lite som 50 kg, men under 55 kg i hvertfall. Jeg har aldri vært spiseforstyrret, men har levd veldig usunt de siste årene og lagt på meg 10 kg. Er veldig vanskelig å snu en slik livsstil, så jeg har ikke noen gode råd til TS dessverre :/ Anonymous poster hash: 8142c...099
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Selv om man er tynn behøver ikke det å bety at du har spiseforstyrrelse. Skjønner din frustrasjon når kroppen endrer seg slik på kort tid. det er kosttilskudd og teeer man kan drikke for å dempe søtsuget. Kanskje det kunne hjelpe? Og drikk et glass vann før du spiser, da blir man fortere mett... Håper du finner ut av det Anonymous poster hash: 8d260...b90
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Ja, men føler at det ligger nest i hodet. At jeg må spise .. Det har liksom blitt en vane Anonymous poster hash: ca46a...9d7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Ja, men føler at det ligger nest i hodet. At jeg må spise .. Det har liksom blitt en vane Anonymous poster hash: ca46a...9d7 Da bør du kanskje oppsøke psykolog? Jeg hadde en periode der jeg var så traumatisert etter en sykdomsperiode at jeg spiste uten å være sulten for å dempe smertene innvendig for en liten periode. Det var helt forferdelig. Psykolog hjalp meg ut av det mønsteret før jeg utviklet bulimi.Anonymous poster hash: 7658d...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå