AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Jeg drikker så og si ikke alkohol. Hvorfor skal jeg drikke det jeg ikke en gang liker det? Jeg synes alt smaker vondt. Rusbrus blir bare for søtt og klissete og jeg blir kvalm av de fleste drinker. Det er en drink jeg faktisk liker da, men da holder det med 1-2 av de. Jeg er 22 og ALLE på min alder drikker og fester. Jeg liker å ta meg en fest, men jeg er så lei av det jeg må forklare hvorfor jeg ikke drikker og sånn. de i vennegjengen min forstår det og maser ikke noe mer om det. De har gitt opp for lengst Men på fester der det er noen jeg ikke kjenner eller på byen får jeg ALLTID spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker og mange rare blikk. Akkurat som det er en selvfølge at alle skal drikke alkohol. Jeg var på en fest i går og det var super irriterende gutt der som ikke ville gi seg. "Hvorfor drikker du juice? Er det ikke kjedelig å ikke drikke? Ta deg en øl eller et glass vin da. Kom igjen. Ikke vær så sær og prippen. Alle drikker jo her og da må du" OSV..... Kan du holde kjeft og la meg være i fred?!!! Helt ok at han spør om hvorfor jeg ikke drikker, men når du har fått mitt svar må du slutte å mase mer på meg. Jeg blitt kalt for kjedelig og teit mange ganger for at jeg drikker og det er faktisk sårende at andre ser på meg som kjedelig fordi jeg ikke drikker alkohol. Huff jeg er så lei Det er nesten så jeg gruer meg til å dra på fest. Er det noen jeg ikke kjenner som skal komme, så VET jeg at de kommer til å spørre meg og se dumt på meg. Akkurat som jeg er en festbremser. Synes dere det er rart jeg ikke drikker alkohol? Anonymous poster hash: 91694...bab 8
Askmeagain89 Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Nei, drikker sjelden eller aldri selv. Drakk 1-2 ganger i året da jeg var mellom 22-24. Ser ikke problemet, men ja, det er veldig mange som maser og styrer med det. Bare ignorer dem Du gjør det du føler er best for deg! Du går ikke glipp av noe ved ikke å drikke. 6
Gjest Sunshine23 Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Man kan så klart ha det gøy uten å drikke. Skjønner ikke hvorfor folk skal drive å mase så om det? Jeg drikker selv, men bryr meg ikke om at andre ikke gjør det. Det er jo de sitt valg. 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Jeg drikker selv og kommer nok aldri til å bli et avholdsmenneske, men gud bedre så forbanna jeg blir når folk prøver å presse folk til å drikke når de allerede har sagt nei flere ganger. Du er ikke rar som ikke drikker, nei, det er ditt valg og noe andre skal respektere. Anonymous poster hash: 23ddd...784 13
Serafina. Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Dessverre er det noen som ikke takler at noen er edru når de selv drikker (masse). Jeg tror det er en eller annen form for forsvarsmekanisme. Bare ignorer de som holder på sånn eller still spørsmål tilbake hvorfor de drikker. Det er i hvertfall bra du ikke lar deg presse. Bare tøys å tylle i deg noe du ikke liker. Jeg har hatt perioder jeg ikke har drukket noe særlig og har opplevd det samme som deg, og da av folk som er mye eldre enn det du og dine venner er. Irriterende og unødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Hva Gjør du på fest hvis du ikke drikker? Ta deg en tur på kino istedet.Anonymous poster hash: a371a...d79 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Jeg drakk så og si ikke da jeg var yngre. Som regel kjørte jeg inn til byen, og ville ha bilen med meg hjem igjen om natten. Drakk litt før jeg fikk ungene, men i de senere årene har jeg så og si sluttet å drikke. Kan ta et glass vin eller en rusbrus nå. Anonymous poster hash: 2c16a...587
Sommerfugl90 Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Hva Gjør du på fest hvis du ikke drikker? Ta deg en tur på kino istedet.Anonymous poster hash: a371a...d79 Det må da være lov å ta seg en tur ut på byen sammen med venner for å danse eller treffe nye mennesker - helt uten å drikke, vel? Eller å dra med venner på fest fordi man ikke har lyst til å gå glipp av moroa - også uten å drikke. Synes det skal være helt opp til hver enkelt. Kjipt at ikke alle har samme oppfatning 16
Gjest Coolaid Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Jeg drikker ikke. Jeg er avhold, egentlig fordi det bare har blitt sånn og fordi jeg liker ikke smak eller lukt av selve alkohol. Drakk ikke i ungdomsårene og skjønner ikke visten med at jeg på et eller annet tidspunkt burde ha begynt med det heller. Er i slutten av 30 årene og tenker ikke at jeg har gått glipp av noe, og gidder heller ikke styret med julebord som egentlig er drikkebord. Får av og til høre at " du er så heldig som ikke drikker"... "skulle ønske jeg var så tøff som deg"..... osv.. Jeg trives med den jeg er. Jeg har nesten aldri fått høre at jeg er kjip eller blitt mast på fordi jeg ikke drikker. Det skal sant sies at jeg sjelden er på fest eller ute på byen.... kanskje det er derfor jeg ikke merker noe til drikkepress. Ts, jeg syns du er digg. Vær deg selv, det er nok mange som skulle likt å være mer lik deg
Gjest Sunshine23 Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Hva Gjør du på fest hvis du ikke drikker? Ta deg en tur på kino istedet.Anonymous poster hash: a371a...d79 Får man ikke lov til å være på fest hvis man ikke drikker? For en tåpelig ting å si! 15
Gjest Malanthor Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Vel majoriteten drikker jo så det monner, så at du og dine likekvinner-menn da blir oppfattet som litt rare er vel helt normalt. Når det er sagt så er det jo en positive form for rar. Jeg synes du burde være stolt av at du ikke bukker under for drikkepresset og at du klarer og ha det gøy uten og sette deg i en kunstig tilstand. Det vil alltid være folk som ikke skjønner deg og som maser. Drit i det og drit i dem sier nå jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Jeg drikker ikke. Jeg er avhold, egentlig fordi det bare har blitt sånn og fordi jeg liker ikke smak eller lukt av selve alkohol. Drakk ikke i ungdomsårene og skjønner ikke visten med at jeg på et eller annet tidspunkt burde ha begynt med det heller. Er i slutten av 30 årene og tenker ikke at jeg har gått glipp av noe, og gidder heller ikke styret med julebord som egentlig er drikkebord. Får av og til høre at " du er så heldig som ikke drikker"... "skulle ønske jeg var så tøff som deg"..... osv.. Jeg trives med den jeg er. Jeg har nesten aldri fått høre at jeg er kjip eller blitt mast på fordi jeg ikke drikker. Det skal sant sies at jeg sjelden er på fest eller ute på byen.... kanskje det er derfor jeg ikke merker noe til drikkepress. Ts, jeg syns du er digg. Vær deg selv, det er nok mange som skulle likt å være mer lik deg Du må jo bare være drømmemannen du :-) Synd du er spoken for :-) Anonymous poster hash: f13b7...9a1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 Får man ikke lov til å være på fest hvis man ikke drikker? For en tåpelig ting å si! Man har ingenting på en fyllefest å gjøre nei.Anonymous poster hash: a371a...d79 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 (endret) Det må da være lov å ta seg en tur ut på byen sammen med venner for å danse eller treffe nye mennesker - helt uten å drikke, vel? Eller å dra med venner på fest fordi man ikke har lyst til å gå glipp av moroa - også uten å drikke. Synes det skal være helt opp til hver enkelt. Kjipt at ikke alle har samme oppfatning Hvor moro er det på fest når man er den eneste som er edru? Endret 16. august 2014 av Evilposelos 4
Fiolinisten Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 Kjenner igjen problemstillingen, er selv så å si helt avholds. Noe som har hjulpet her er å spørre personen om hvorfor de drikker, da blir det som oftest stille fra dem eller at de kommer med noen tåpelige forklaringer som foreksempel at alle andre gjør det. 1
Sommerfugl90 Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Hvor moro er det på fest når man er den eneste som er edru? Det tenker jeg får være opp til hver enkelt å avgjøre. Men jeg kan jo forstå at hun blir med vennene sine på fest for å ikke gå glipp av noe.. hvis du forstår hvor jeg vil hen. Jeg, for min del, synes bare det er kjipt å være edru blant fulle mennesker. Synes bare de er tåpelige da.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. august 2014 #18 Skrevet 16. august 2014 Kjenner igjen problemstillingen, er selv så å si helt avholds. Noe som har hjulpet her er å spørre personen om hvorfor de drikker, da blir det som oftest stille fra dem eller at de kommer med noen tåpelige forklaringer som foreksempel at alle andre gjør det. Du går altså inn på en fest å gjør dette? Årets festbrems 5
Fiolinisten Skrevet 16. august 2014 #19 Skrevet 16. august 2014 Du går altså inn på en fest å gjør dette? Årets festbrems Syns nå det er like mye festbrems for den som er avholds og få konstante spørsmål fra en person som drikker. Så klart, jeg tar det ikke opp om noen ikke spør, men når de maser og graver så får de det spørsmålet. Folk eier rett og slett ikke respekt i forhold til drikkevaner. 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #20 Skrevet 16. august 2014 Jeg har tenkt mye på det i det siste, "presset" til å drikke. Jeg er 18 og føler meg egentlig unormal. Det eneste mine venner og bekjente gledet seg til med å bli 18 var at da kunne de dra på nattklubber for å drikke seg fulle. Den interessen eier ikke jeg, og alle lurer på hvorfor. Jeg blir bedt i bursdager og da skal vi ut på byen senere, da er absolutt presset der at jeg må drikke, for "alle andre" gjør det jo, og jeg er jo trossalt 18. Det eneste jeg gledet meg til når jeg ble 18 (i år) var så jeg får lappen og kan gå på restaurant og kjøpe meg et glass vin om jeg føler for det! Men mine venner og bekjente har ingen forståelse for dette, for det eneste de tenker på er faktisk det å drikke seg fulle (lovlig) å gå på nattklubber. Syns egentlig det er veldig plagsomt at det er slik press, heldigvis lar jeg meg ikke presse :-) Anonymous poster hash: 461ea...521 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå