Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle glade pudderbrukere!

Jeg har sverget til Kanebo/Sensai hva-nå-enn-de-heter sitt pudder i mangemange år. Men i det siste har jeg blitt mere bevisst på produktene jeg bruker, og funnet ut at en del av de er dyretestet.

Uheldigvis er Sensai dyretestet, og jeg vil derfor finne et nytt pudder som er like bra. *krysserfingre* Er det noen der ute som kan anbefale meg et som er like bra?

For jeg har prøvd andre typer før, og alltid vært misfornøyd og kjøpt Sensai igjen.

Jeg får blank hud ganske fort, så pudderet må være mattende, men samtidig ikke gjøre huden min tørr.

Alle tips tas takknemlig imot, og vil du sjekke om merket er på JA-listen på dyretestefronten, trykk her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle glade pudderbrukere!

Jeg har sverget til Kanebo/Sensai hva-nå-enn-de-heter sitt pudder i mangemange år. Men i det siste har jeg blitt mere bevisst på produktene jeg bruker, og funnet ut at en del av de er dyretestet.

Uheldigvis er Sensai dyretestet, og jeg vil derfor finne et nytt pudder som er like bra. *krysserfingre* Er det noen der ute som kan anbefale meg et som er like bra?

For jeg har prøvd andre typer før, og alltid vært misfornøyd og kjøpt Sensai igjen.

Jeg får blank hud ganske fort, så pudderet må være mattende, men samtidig ikke gjøre huden min tørr.

Alle tips tas takknemlig imot, og vil du sjekke om merket er på JA-listen på dyretestefronten, trykk her.

Ingen kosmetikk testes på dyr lengre, det er forbudt.

Anonymous poster hash: 50b60...3e8

Skrevet

Ingen kosmetikk testes på dyr lengre, det er forbudt.

Anonymous poster hash: 50b60...3e8

De tre vanligste dyreforsøkene i kosmetikkindustrien er fortsatt tillatt i EU. Norge dyretester ikke kosmetikk selv, men importerer dyretestede produkter og ingredienser som skal brukes til produksjon av kosmetikk.

Les mer om dette her: http://www.dyrevern.no/dyretesting/fakta-om-dyretesting/dyreforsok

Listen over kosmetikkmerker som tester på dyr her: http://www.dyrevern.no/dyretesting/testet-pa-dyr

Og listen over merker som ikke tester på dyr her: http://www.dyrevern.no/dyretesting/ikke-testet-pa-dyr

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg er fornøyd med pudderet fra isadora.

Skrevet

Jeg er fornøyd med pudderet fra isadora.

Hva heter det? Og matter det huden bra over lenge tid? Holdt jeg på å sii

Skrevet

pudder fra dr Hausckha

Anonymous poster hash: 03401...af0
Gjest Badabing
Skrevet

Hva slags pudder er det snakk om? Finishing? Eller mineralpudder? Jeg bruker pudderfoundation fra Everyday Minerals og har gjort det i mange år. Går alltid tilbake til det. Men var kanskje ikke den typen du tenkte på?

Skrevet (endret)

Hva slags pudder er det snakk om? Finishing? Eller mineralpudder? Jeg bruker pudderfoundation fra Everyday Minerals og har gjort det i mange år. Går alltid tilbake til det. Men var kanskje ikke den typen du tenkte på?

Jo! Pudderfoundation var akkurat det jeg tenkte på! Og den matter bra? Kanskje jeg skal prøve den :laugh: Hva heter det?

Endret av gulrotsaft
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jo! Pudderfoundation var akkurat det jeg tenkte på! Og den matter bra? Kanskje jeg skal prøve den :laugh: Hva heter det?

Jeg synes det, og jeg har også blank hud. Siden den er i pudderform, kan det hende at man bør friske den opp i løpet av dagen, men som sagt har jeg alltid gått tilbake til den. De selger også blotting paper osv.

De har ulike typer, og jeg bruker den som heter "matte". Det rimeligste er vel å kjøpe på siden deres, men jeg synes det er veldig enkelt å bestille fra iHerb siden de har begynt å føre merket, og at jeg uansett handler en del annet der. De har også koster uten dyrehår. :)

Det er mange som er fornøyd med I.D. også, men det er noe i sminken deres som gjør at jeg reagerer, så jeg foretrekker E.M.

PS: Kom på et dyrevennlig merke til som jeg nettopp har oppdaget. Det heter The Balm, og jeg er veldig fornøyd med det jeg har testet derfra. Jeg er bare skeptisk til å bytte ut foundation og å prøve noe nytt, men du er kanskje tøffere. ;)

(De er ikke ført opp på den norske lista enda, men de er cruelty free, veganske og uten parabener og syntetisk farge)

Endret av Badabing
Skrevet

Jeg synes det, og jeg har også blank hud. Siden den er i pudderform, kan det hende at man bør friske den opp i løpet av dagen, men som sagt har jeg alltid gått tilbake til den. De selger også blotting paper osv.

De har ulike typer, og jeg bruker den som heter "matte". Det rimeligste er vel å kjøpe på siden deres, men jeg synes det er veldig enkelt å bestille fra iHerb siden de har begynt å føre merket, og at jeg uansett handler en del annet der. De har også koster uten dyrehår. :)

Det er mange som er fornøyd med I.D. også, men det er noe i sminken deres som gjør at jeg reagerer, så jeg foretrekker E.M.

PS: Kom på et dyrevennlig merke til som jeg nettopp har oppdaget. Det heter The Balm, og jeg er veldig fornøyd med det jeg har testet derfra. Jeg er bare skeptisk til å bytte ut foundation og å prøve noe nytt, men du er kanskje tøffere. ;)

Jeg er egentlig ikke tøffere, men jeg nekter å støtte Kanebo som tester på dyr lengre. Tusen hjertelig takk for alle tips :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Hva heter det? Og matter det huden bra over lenge tid? Holdt jeg på å sii

Ser lengere opp at du var ute etter pudderfoundation,men jeg bruker kun vanlig pudder :)

Skrevet

Jane iredale. Jeg har løspudderet, men skal kjøpe kompakt neste gang. Har bedre dekkevne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...