Gå til innhold

Hua Hin

vilde

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Hua Hin, hvordan er det? Er det mye å finne på der?

Jeg har reist endel i sør Thailand som backpacker for noen år siden, men nå lurer vi på om vi skal ta en tur til Bangkok og Hua Hin noen uker i vinter.

Tips mottas med takk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

heldige deg som skal til hua hin :)

var der for 3 år siden, og ønsker meg tilbake! :P

er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange hvite strender der,helt nydelig! er jo kjent som feriebyen til thailenderne selv, noe jeg syntes var fint, da det var en god blanding, og ikke "bare" utenlandske turister der. kan desverre ikke gi deg mange tips om hva dere kan gjøre, vi var der i 4 dager og bare slappet av og lå på strander. kan leie hester :)

hvis du vil ha tips til hotell; khae khao (noe sånnt...), billig, rent og pent, og ligger rett ved stranden. (like ved hilton og alle de andre mega hotellene,men allikevel er kjempebillig) tror vi betalte 100,- natten... vi bestillte ikke på forhånd. massevis av resturanter i nærheten.

håper det hjalp litt.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Anonymous

Kjekt å finne på for voksne eller barn?

Shopping, bading, div. vannsport, golf,elefantridning, besøke fruktfarm, ridning på stranden, org. båtturer, templer, besøke nærliggende by (1 time) med flere flottew templer, apefjellet like ved Hua Hin,spise godt o.s.v.

Det går hovedsaklig i sol og bad, men det er en trivelig liten by. Har vært der flere gaNGER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Må dessverre meddele at jeg ikke likte Hua Hin noe særlig. Det er mange andre steder i Thailand jeg heller ville reist. Synes strednde var mye dårligere enn i sør.

Har vært på Koh Samui. Der er det jo en del turisme da. Men deilige strender! Koh Pangan er mindre turistifisert og ligger like ved. Også veldig bra. Chiang Mai er en flott by, men ikke noe særlig med strandliv da. Den ligger jo helt nord i landet.

Det fineste stedet synes jeg var Krabi og øyene rundt... Det var det øde øyer man tok longtailbåter til, og var nesten alene.

:tommelsmil:

Spennende å hare andres opplevelser:)

Huldra :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hei

Må dessverre meddele at jeg ikke likte Hua Hin noe særlig. Det er mange andre steder i Thailand jeg heller ville reist. Synes strednde var mye dårligere enn i sør.

Har vært på Koh Samui. Der er det jo en del turisme da. Men deilige strender! Koh Pangan er mindre turistifisert og ligger like ved. Også veldig bra. Chiang Mai er en flott by, men ikke noe særlig med strandliv da. Den ligger jo helt nord i landet.

Det fineste stedet synes jeg var Krabi og øyene rundt... Det var det øde øyer man tok longtailbåter til, og var nesten alene.

:tommelsmil:

Nå skrev jo hovedinnlegger at h*n hadde reist en del i sør Thailand...

Er forøvrig enig i at strendene er bedre/mer spektakulære i syd, men det som er OK med Hua Hin er nettopp det at du har flere tilbud på ett sted. Både bading, shopping og fornøyelser/severdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere.

Jeg har reist endel i Thailand tidligere som backpackers, både på Samui, koh Tao, Koh lanta, krabi, phi phi, Bangkok osv, og kunne godt tenkt meg å dra dit også igjen. Men nå skal vi på en to ukers ferie typisk hotellferie sammen med mine svigerforeldre, så da ble det Hua Hin som ble valget. Jeg har sett bilder av strendene i Hua Hin og ser jo at de ikke så flotte som i sør..

Jeg regner med tiden går greitt å fylle med vannaktiviteter, shopping og soling, og noen små utflukter.

Hvordan er prisnivået på restuaranter og aktiviteter i Hua Hin da?

Gleder meg til februar når vi drar nå, begynner å nærme seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Thailand en gang, da bodde vi 4 netter i Bangkok og 10 netter i Cha Am, som lå et stykke utenfor Hua Hin. Vi tok taxi inn til Hua Hin flere ganger, bl.a. til nattmarkedet som var der. Synes Hua Hin var et kjempekoselig sted, gode shoppingmuligheter også. Pizza Hut var det også der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye både i syd Thailand, i nord samt Hua Hin. Hua Hin er atskillig billigere enn i syd, flere restauranter= større konkuranse! :-)

Jeg har vært i Hua Hin med mine foreldre i 60 årene og de stortrivdes!

Hvor skal dere bo/hvilket hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært på Koh Samui et par ganger og vil fraråde deg å dra dit. Var på en relativt "ny-oppdaget" øy, Koh Chang i mars 04. Det anbefaler jeg på det varmeste! Ligger på grensen til Kambodsja.

GOD TUR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så bra at det er billig i Hua Hin også, nå ble jeg glad:)

Vi skal bo på Hilton hotellet. Håper det er et bra valg:)

Hilton er flott, sentralt plassert midt i byen.

Tips: ta dere en spasertur i hagen til Sofitel som ligger like ved siden av.Det står uniformert vakt ved inngangen, men det er helt iorden å ta seg en spasertur.

Utrolig flott parklignende anlegg med svære trær og busker klippet som dyr av ulike slag. Garantert noe for svigers!

Sofitel har også en uterestaurant inne i hagen hvor du kan sitte og ta et glass vin eller en drink mens du ser solen gå ned over sjøen. Trær fulle av bittesmå lys, bølgesus, solnedgang og happyhour! Prøv det! :-)

Stranda like nedenfor Hilton og Sofitel er OK, men enda bedre om dere beveger dere litt lengre sydover.

5-10 min. gange på stranden fra Sofitel/Hilton kommer dere til en meget enkel strandrestaurant. (like nedenfor Veranda Hotel) Her får du billig, god og nesten gratis lunch.

Standarden er e n k e l :) , men jeg har spist der uttallige ganger uten å bli syk.

Ellers er flere av restaurantene som ligger på påler ute i

vannet både gode og billige. Hilton har også et par gode restauranter og Hua Hins beste vinkjeller ifølge en kjenning. Vi spiste også ved en spesiell anledning på Sofitel - fantastisk mat og utrolig stemningsfullt, men selvsagt helt andre priser enn på Thai restaurant..

Vurderer dere utflukter til feks. River Kwai så kan dere kontakte Peter (danske) på Ken Diamond Travel. De har kontor vis avis Hilton Hotell. Han vil helt sikkkert anbefale dere både restauranter, skreddere o.s.v., men husk at han er selger han også....Styr unna "Waterfall" turen! En heller puslete foss sett med norske øyne.. :wink:

Strandselgerne er særdeles pågående og det er til tider en smule slitsomt. Det kan lønne seg å lære et par thai gloser, feks. "mai au" som på en høflig måte sier at du ikke er interessert.

Har du sjekket ut www.gotoasia.no? Fine sider med mye info og endel bilder fra Hua Hin.

Ha en god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...