Gjest Snorkfroken Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hei Bor sammen med to andre jenter i en leilighet. Vi har felles kontrakt med utleier til denne leilighet siden januar i år og oppsigelse er egentlig ikke aktuell før januar 2015. Allikevel har jeg nå kjøpt leilighet og skal flytte ut. Når vi signerte kontrakt med utleier meddelte vi att jeg ev skulle flytte ut før 1 år hade gått. Han sa det var greit så lenge vi finner en ny. Nå sier han plutselig at det vil bli en indeksjustrering i leien siden jeg flytter ut før minimumsperioden har løpt ut. Er dette virkelig lov?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Så dette står ikke i kontrakten. Smart. Anonymous poster hash: e4e15...c3e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Nei, han har ikke lov å foreta en indeksregulering før etter 1 år. Uansett så vil det ikke være mange kronene det er snakk om. https://www.ssb.no/kpi?fokus=true Putt inn dine tall, og regn ut hvor mye indeksreguleringen påvirker, fra jan 2014 til juli 2014 Anonymous poster hash: 6a781...f48 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Forhør deg evt. Med en leieboerforening.Anonymous poster hash: 037f5...5cd
Gjest Snorkfroken Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Okei, takk for svar. Jeg trur han mener at vi skal skrive en helt ny kontrakt, tross om de andre to skal bo kvar. Han mener da at leien vil endres fordi det skrives en ny kontrakt..
Myntkast Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Hvis det skrives ny kontrakt står han fritt i å endre leien i den nye kontrakten. Spørsmålet er vel om dere behøver å skrive ny kontrakt? Hvis dere har en felles kontrakt, har dere kanskje også bare en som har skrevet under på kontrakten.. og det er vel ikke deg?
Gjest Snorkfroken Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Vi har kun en kontrakt men alle har signert den. Jeg tenkte at noen annen bare skulle ta over min plass på en måte, ikke at det trengtes og skrives helt ny kontrakt bare fordi jeg flytter ut.
Myntkast Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Hvis alle har skrevet under, vil det vel være naturlig at det skrives en ny kontrakt. Du vil vel ikke fortsette ha navnet ditt skrevet der? Og den nye som flytter inn bør kunne skrive under på lik linje med de som fortsetter å bo der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå