AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Min eks og jeg har holdt på i flere måneder nå, det var han som kontaktet meg og ville prøve igjen. Vi har det koselig sammen, prater mye, lager god mat, drar på kino osv.. Men ingen av oss har tatt med hverandre til venner og familie igjen, det er liksom bare oss to hele tiden, så finner vi på ting hver for oss sånn ellers. Jeg er mer med venner og slikt enn han, men de få gangene han er med venner, så blir jeg ikke inviteret. Tror det er veldig få som i det hele tatt vet at vi er så å si sammen igjen... Jeg vil ikke ha det sånn, jeg vil kunne ta han med på ting og prate om han som kjæresten min når vi først skal være sammen. Tenkt tanken på at han holder meg på gress, men han ringer meg flere ganger daglig, sover sammen 4-5ganger i uka og han vil som regel alltid være med meg. Han dropper til og med fester o.l kun for å være med meg.. Jeg er utrolig dårlig på å ta opp ting, jeg aner ikke hvordan jeg skal ordlegge meg uten å høres ut som en misfornøyd sutrekopp. Hvordan få ordnet opp i dette? Kan legge til at jeg heller ikke inviterer han pga jeg er usikker på om han i det hele tatt vil.. Vi er voksene begge to. Lurer på om han syntes det er flaut i forhold til at andre vet at vi har gjort det slutt og har fått med seg vår turbulente periode... Så forvirra! Anonymous poster hash: 22f08...0e9
Finestthereis Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Ville spurt direkte hva han vil med forholdet og om han ønsket å prøve på nytt igjen. Kanskje dere kan få hjelp fra parterapaut e.l for å klare å kommunisere. 2
Gjest _LilleMy Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Du kan jo spørre han om han vil være med og finne på noe med venninnene dine, og så kan dere ta det derfra. Synes det er synd at dere ikke kan kommunisere. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Ja, det er veldig synd Jeg er dårlig på å ta opp ting generelt, øver meg på å bli flinkere.. Men han er ofte så glad når vi er sammen og prater på tlf at jeg faktisk ikke tørr å ta det opp i tilfelle jeg skulle ødelegge stemningen.. En smule konfliktsky. Skal prøve å bite det i meg også ta praten. Jeg har bare så vanskeligheter med å starte samtalen, ting kommer ut så feil noen ganger.. TsAnonymous poster hash: 22f08...0e9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Min eks og jeg har holdt på i flere måneder nå, det var han som kontaktet meg og ville prøve igjen. Vi har det koselig sammen, prater mye, lager god mat, drar på kino osv.. Men ingen av oss har tatt med hverandre til venner og familie igjen, det er liksom bare oss to hele tiden, så finner vi på ting hver for oss sånn ellers. Jeg er mer med venner og slikt enn han, men de få gangene han er med venner, så blir jeg ikke inviteret. Tror det er veldig få som i det hele tatt vet at vi er så å si sammen igjen... Jeg vil ikke ha det sånn, jeg vil kunne ta han med på ting og prate om han som kjæresten min når vi først skal være sammen. Tenkt tanken på at han holder meg på gress, men han ringer meg flere ganger daglig, sover sammen 4-5ganger i uka og han vil som regel alltid være med meg. Han dropper til og med fester o.l kun for å være med meg..Jeg er utrolig dårlig på å ta opp ting, jeg aner ikke hvordan jeg skal ordlegge meg uten å høres ut som en misfornøyd sutrekopp. Hvordan få ordnet opp i dette? Kan legge til at jeg heller ikke inviterer han pga jeg er usikker på om han i det hele tatt vil.. Vi er voksene begge to. Lurer på om han syntes det er flaut i forhold til at andre vet at vi har gjort det slutt og har fått med seg vår turbulente periode... Så forvirra!Anonymous poster hash: 22f08...0e9 Du bør sette deg ned med deg selv. Tenk over hva du kan si og eventuelle konsekvenser som kan skje ved ulike tonefall du kan bruke/måter du kan ordlegge deg på. Om du ikke kan si noe slikt på en selvstendig måte er det ikke sikkert at du er egnet for et parforhold da man må kunne ta initiativ til slikt selv. Han er i et forhold/har noe på gang med deg, ikke med deg + KG. Det du lurer på, det må du spørre ham om. Anonymous poster hash: fb5f2...a35
lille_frosk Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Vet du hva - dette er ikke noe å være redd for! Det handler jo ikke om klaging, det handler om at du vil dele enda mer av livet ditt med han, og det er faktisk en god ting. Jeg ville sagt noe sånt som at "Du, jeg trives så godt med deg og synes du er en så innmari fin fyr - jeg har lyst til at vennene min kan bli kjent med deg også. Har du lyst til å være med til X på middag på lørdag?" 1
Ava Mae Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Jeg er helt enig med lille frosk. Skal dere ha noen håp om at forholdet klarer seg i runde to så må hvertfall du bli flinkere til å kommunisere for denne samtalen er jo ikke kjip en gang!? Som sagt: helt enig med lille frosk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Dere har rett alle sammen og jeg vet mye står på meg, men likevel tenker jeg: hvorfor spør ikke han? Hvorfor er det jeg som må ta opp den praten når det var han som kom å ville ha meg og livet vårt sammen tilbake igjen? Jeg føler jeg mistet all "makt" hvis dere forstår.. Det knekker litt stoltheten min og jeg er i tillegg redd for avvisning.. Jeg har nok en helt på tryne tankegang, skal uansett prøve å få pratet ut i dag. Kanskje det ikke blir så ille tsAnonymous poster hash: 22f08...0e9
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Når man har kommet til det punktet at man er så forelsket i en fyr at man ønsker å inngå et forhold med ham, og spesielt når man holder på med ham; Da må man kunne svelge stoltheten sin og tørre å få ett avslag på følelsene man har. Ellers vinner man i alle fall ikke fyren. Vi lever i 2014, og det er ikke slik at det kun er mannfolka som skal ta initiativet. Sorry at jeg er så direkte, men slik er sannheten. Når det er sagt er det veldig positivt at han prioriterer deg fremfor fester og at han vil være så mye med deg. Jeg tror det kommer til å gå rette veien for dere, men du må kommunisere med ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå