AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg har en fin familie. Pappa drikker i smug, og er hele tiden sur. Han kjefter og ja. Jeg later som om jeg ikke ser det. Men det plager meg fryktelig. Mamma kjefter og smeller og er sint hele tiden. Hun er overkontrollerende og ingenting av det jeg gjør er bra nok. Livet mitt går med til å vaske huset og gjøre hagearbeid. Jeg har nesten ikke fritid. Og jeg har kommet til et punkt der jeg ikke klarer mer. Jeg er 16 år for øvrig. Jeg har fast deltidsjobb og skole men klarer ikke å finne noe med det første med ok leie som jeg kan klare.. Hvordan skal jeg klare dette?Anonymous poster hash: fc379...18f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 snakk med enten lege eller helsesøster, dette er jo ikke bra! å du er under 18, så foreldrene dine kan faktisk bestemme over deg enda Anonymous poster hash: 2ff04...629 1
isbjørnungen Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Dette høres ikke kjekt ut i det hele tatt. Jeg støtter forslaget om å snakke med lege eller helsesøster. Har du småsøsken?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Fosterhjem? Anonymous poster hash: 83d62...201
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Snakk med helsesøster på skolen eller på helsestasjon for umgdom, eller du kan snakke med en lærer du stoler på eller skoleinspektøren. Anonymous poster hash: d3831...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Dette høres ikke kjekt ut i det hele tatt. Jeg støtter forslaget om å snakke med lege eller helsesøster. Har du småsøsken? Føler bare at det er så ja.. Flaut å måtte snakke om det? Har kun eldre søsken. Men de bor på andre kanten av landet..Anonymous poster hash: fc379...18f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Det er ikke flaut. Det er faktisk veldig viktig at du snakker med noen. Da kan foreldrene dine få hjelp. Anonymous poster hash: d3831...f4d 1
isbjørnungen Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Føler bare at det er så ja.. Flaut å måtte snakke om det? Har kun eldre søsken. Men de bor på andre kanten av landet..Anonymous poster hash: fc379...18f Jeg skjønner veldig godt at du synes det er vanskelig, de fleste er oppdratt til at det som skjer innenfor husets 4 vegger blir der, og selv om foreldre gjør urett mot oss, har vi en grunnleggende lojalitet som kan være vanskelig å bryte. Lege og helsesøster er oftest vant med å ha vanskelige samtaler, og du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du "tyster" eller være flau over dine foreldres oppførsel. Situasjonen du er i nå er på ingen måte en situasjon du har valgt selv. Er det enklere å begynne med å snakke med en av de eldre søskenene, kanskje? Enten via telefon, eller i person ved at enten du eller en av dem tar en helg på besøk? Vet de om hvordan det er hjemme? 1
Sillicious Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 (endret) Høres ut som min barndom.. jeg søkte skole en annen plass og flyttet ut da jeg var på din alder. Beste valget jeg har gjort, never went back Endret 16. august 2014 av Sillicious
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Jeg ville absolutt snakket med noen. Du skal ikke være nødt til å ha det sånn! Helsesøster, helsestasjon for ungdom eller en lærer du stoler på for eksempel? Og, jeg har et tips til deg - internatskole. Det finnes internatskoler over hele landet hvor du kan ta videregående på vanlig måte, bo på skolen med en haug trivelige folk - og du får støtte av lånekassen til å betale skoleavgift og lignende. De fleste av disse skolene er kristne, men jeg har selv gått der som ikke-kristen og hadde de beste årene av mitt liv. Se for eksempel KVS-Lyngdal (min gamle skole). Anonymous poster hash: a918e...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå