Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har en god enkel oppskrift på Pasta Carbonara?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Den er vel ikke original, men jeg pleier å koke pasta, ha litt fløte over, salt og et egg. Stekt bacon ved siden av.

Gjest Violetta
Skrevet

Og til dem som nå klør i fingrene etter å skrive at det er feil med fløte i, det bryr jeg meg ikke om. Jeg synes det smaker bedre.

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Den er vel ikke original, men jeg pleier å koke pasta, ha litt fløte over, salt og et egg. Stekt bacon ved siden av.

Originale oppskrifter på Pasta Carbonara har vel alltid parmesan i seg? Og eventuelt noe bladpersille?

Jeg har brukt to ulike oppskrifter de gangene jeg har brukt det, trådstarter. Søk etter det på Google/MatPrat. Det meste blir godt så lenge du følger en oppskrift. :)

Endret av Spirrevirrevipp
Gjest Violetta
Skrevet

Originale oppskrifter på Pasta Carbonara har vel alltid parmesan i seg? Og eventuelt noe bladpersille?

Jeg har brukt to ulike oppskrifter de gangene jeg har brukt det, trådstarter. Søk etter det på Google/MatPrat. Det meste blir godt så lenge du følger en oppskrift. :)

:ler: tenk at jeg glemte parmesan.

Skrevet

Pleier lage pasta carbonara dersom jeg er hjemme alene siden det er så enkelt og godt :)

- Kok pasta. Båndspaghetti er best til carbonara synes jeg

- Rasp opp en fin haug med parmesan

- Sprøstek bacon

- Skill en eggeplomme fra hviten og visp den sammen. Jeg bruker av og til en fløteskvett eller litt rømme i tillegg, men en ordentlig carbonara har bare eggeplomme :)

Når pastavannet er helt av bruker jeg en slikepott til å røre inn saus og parmesan i pastaen på lav varme slik at osten smelter. Så er det bare å røre inn bacon og servere, nam :)

Skrevet

Takk for hjelp. Blir middag imorgen dette.

Skrevet

Jeg bruker den til trines matblogg, veldig god:)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

:ler: tenk at jeg glemte parmesan.

M-hm. :) Den er jo prikken over i'en omtrent. ;):wow:

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Takk for hjelp. Blir middag imorgen dette.

Bon Appétit! :wow:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...