Gå til innhold

Toalett som lekker litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Siden jeg hver gang lurer på noe og googler det, havner på Kvinneguiden, prøver jeg meg her i godt håp:

Har et toalett som hver gang man trekker ned lekker/pipler ut litt vann i "grensa" mellom selve sisternen og toalettsetet. Det er tydeligvis en eller annen form for lekkasje. Det er ikke mange dråpene det er snakk om hver gang, men jeg som ikke kan stort om baderom, vil jo gjerne sjekke om dette er noe som kan bli til en større lekkasje og evt om jeg kan fikse det på noen måte.

På forhånd takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert en slags pakning, snakk med en rørlegger du :P

Anonymous poster hash: cd192...c0e
  • Liker 1
Skrevet

Litt vann på feile veier pleier å bety, før eller senere kommer mye, veldig mye vann på avveie.

Råder deg til å bruke stoppekranen nede på røret ved inngangen til veggen om natta og når du ikke er hjemme inntil du har fikset eller snakket med rørlegger.

Anonymous poster hash: 9b0de...e83

Skrevet

Det har enten med vanninntaket eller spylingen å gjøre. Det tror jeg du kan avgjøre ved å skru igjen stoppekranen til toalettet når sisternen er full og så trekke i snoren. Kommer det vann ut da på feil sted har det med spylingen å gjøre, mens om det kommer det vann når du åpner kranen igjen har det med påfyllingen å gjøre. Jeg tipper det siste. Det er stort sett der noe ryker.

Ellers kan du sikkert få gode svar på forumet på byggebolig.no

Skrevet

Det kan hende pakningen på nedtrekket ("snora") har råtnet bort, hadde nylig det samme problemet med toalettet i kjelleren hos pappa.

Har du sånn "snor" som du trekker opp for å trekke ned i toalettet, skrur du bare av toppen på den, løfter av toppen på sisterna og ser hvilken pakning du trenger. Det er egentlig ganske lett å få til om du er litt praktisk anlagt.

Det er mulig du må bruke en fastnøkkel eller skiftenøkkel for å løsne flottøren for å komme til pakningen.

Har du nedtrekksknapp i stedet, er det i prinsippet det samme, men du må flikke opp knappen for å komme til toppen av sisterna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...