Gå til innhold

Vært på første date - føler meg uvel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på middagsdate i går. Etter å hatt kontakt via en datingside i et par uker. Problemet er at daten min ga meg et par øredobber på daten. Ekte gull og diamant. Jeg synes dette ble for voldsomt. Og ekkelt! Føler meg nesten tvungen til å fortsatt ha kontakt med han. Føler man står i gjeld.. Så...what to do..

Han er helt ok, men føler ikke vi har noen kjemi.

Hva hadde dere gjort? Om dere ikke var interessert i noe mer kontakt? Levert tilbake øredobbene eller ikke?

Anonymous poster hash: 4d8a8...76b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beholdt dem og prøvd å gjort noe for daten, trekke ham med på bowling, kanskje?

Skrevet

Om du ikke er interessert i videre kontakt, så lever tilbake øredobbene. Det var en alt for flott gave for en slik anledning.

• Liker 5
Skrevet

For en snodig ting å gjøre. Jeg hadde også følt ubehag. Prøv å si at du ikke kan ta de imot ennå. Blir det mer mellom dere, så kan du ta imot senere.

Anonymous poster hash: 8faaf...e4e
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde levert de tilbake så han kunne brukt de på en evnt annen date. Ser ingen grunn til å motta så flotte gaver og føle at jeg står i gjeld til noen jeg ikke har planer om å fortsette å treffe.

Anonymous poster hash: 44c62...56f
  • Liker 2
Skrevet

Problemet er at jeg på daten nektet å ta imot øredobbene. Men han var ikke til å rikke. Disse skulle jeg ha.

Er det sleipt av meg å gå til gullsmed å få de taksert for liksom å se hva nivået ligger på. Gullet er 14 karat, men diamanten er...stor..

Skrevet

Jeg ville trodd han hadde for store forhåpninger. Altså, om du planlegger å fortsette å date han en god stund videre, så kunne du kanskje beholdt de, men hvis du bare skal møte han noen få ganger til ville jeg gitt de tilbake. Om du ikke føler noe kjemi (jeg vet da faen hva det vil si engang, aldri følt noe "kjemi" med noen jeg), og ikke er interessert i å ta det videre, så er den rette tingen å gjøre, å gi de tilbake.

Han tror nok at du er mer interessert i han enn det du egentlig er.

Skrevet

Lever de tilbake.

Anonymous poster hash: 940d3...40c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var på middagsdate i går. Etter å hatt kontakt via en datingside i et par uker. Problemet er at daten min ga meg et par øredobber på daten. Ekte gull og diamant. Jeg synes dette ble for voldsomt. Og ekkelt! Føler meg nesten tvungen til å fortsatt ha kontakt med han. Føler man står i gjeld.. Så...what to do..

Han er helt ok, men føler ikke vi har noen kjemi.

Hva hadde dere gjort? Om dere ikke var interessert i noe mer kontakt? Levert tilbake øredobbene eller ikke?

Høres ut som han virkelig har forsøkt å "kjøpe seg inn" her. Det er ikke et bra tegn egentlig.

Her har han jo satt deg på en "pedestal" som er så høy at kongene i Egypt hadde blitt misunnelige.

Sier noe om hvilken verdi han setter på seg selv, så det der blir vel noe feil.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvis du har integritet kjører du til der han bor, ringer på, og leverer dem tilbake.

Er jammen overrasket over hvor mange slike menn som finnes...

Skrevet

Derfor det er greit å møtes for en øl først hehe... Da skjønner du jo at han er looney fort så slipper du den middagen.

Anonymous poster hash: 4ca57...77a
Gjest Lille-pus
Skrevet

Problemet er at jeg på daten nektet å ta imot øredobbene. Men han var ikke til å rikke. Disse skulle jeg ha.

Er det sleipt av meg å gå til gullsmed å få de taksert for liksom å se hva nivået ligger på. Gullet er 14 karat, men diamanten er...stor..

Det står du jo helt fritt til å gjøre, - ta øredobbene med til en juveler eller gullsmed for å få dem taksert.

Når man kjøper diamanter så skal det følge et sertifikat med. Der står størrelse, fargegrad, klarhet og slip.

Sertifikatet gjør det mye enklere å taksere diamantene.

Jeg forstår at man ikke ønsker å lage et 'opptrinn' under en middag, men at han mer eller mindre dyttet dem på deg mot din uttrykte vilje, det synes jeg ikke er det beste signalet jeg har hørt om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...