AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Professor i psykiatri... I fullt alvor.. Er ikke dette bare kleint? Anonymous poster hash: d6e0a...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Vedkommende har vel en sær form for humor da? Anonymous poster hash: ac947...31e
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Vel, professor er en forskertittel... 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Vel, professor er en forskertittel... Professor er en stillingsbetegnelse, i noen stillinger knyttet til forskning, men som oftest til undervisning. Noen professorater er rene lønnsprofessorater, altså bare en opprykkssrilling, men felles for alle professorater er at de er knyttet til en undervisningsstilling, eller har vært det (som hos de som kan føye til tittelen emeritus). Hvis en hjelpepleier kaller seg professor i psykiatri, og det ikke er humor, er det faktisk alvorlig hvis vedkommende bruker denne tittelen i annet enn sosiale sammenhenger. I sistnevnte tilfelle er det bare tåpelig.Anonymous poster hash: eb0d2...562 3
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Professor er en stillingsbetegnelse, i noen stillinger knyttet til forskning, men som oftest til undervisning. Noen professorater er rene lønnsprofessorater, altså bare en opprykkssrilling, men felles for alle professorater er at de er knyttet til en undervisningsstilling, eller har vært det (som hos de som kan føye til tittelen emeritus). Hvis en hjelpepleier kaller seg professor i psykiatri, og det ikke er humor, er det faktisk alvorlig hvis vedkommende bruker denne tittelen i annet enn sosiale sammenhenger. I sistnevnte tilfelle er det bare tåpelig.Anonymous poster hash: eb0d2...562 Takk, det visste jeg ikke...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Det virker som en slags form for humor, ja. Det som ville vært kleint, var derimot hvis hun gikk rundt og påstod at hun hadde kompetanse tilsvarende en psykiater eller lege. For ordens skyld, så mener jeg ikke at hjelpepleiere er kompetanseløse eller unyttige, men det er søren meg kleint hvordan enkelte, særlig i helsesektoren, lider av et mindreverdighetskompleks overfor høyere utdannede mennesker i samme sektor. Anonymous poster hash: c0e00...579 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Om hun hadde introdusert seg slik overfor meg ville jeg som bruker klaget ikke bare til sjefen hennes, men også til lokalavisen og over hele Facebook. Det går jo virkelig ikke an å gå rundt og lyve slik! Anonymous poster hash: 88a53...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå