Gå til innhold

Helt forskjellig stil - Hvordan innrede leiligheta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre det kort: Jeg liker det lyst (hvitt, lyseblå, mintgrønt, babyrosa, beige etc.), søtt, stilrent og enkelt. Han liker det svart, maskulint og tøft. Altså, helt ulik smak.

Hvordan bli enige om innredning?

Jeg klarer ikke se for meg en blanding av dette, men vi er jo to. Hvordan isåfall kan man mikse sort og maskulint med lyst og søtt? Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dette for en fyr som i det hele tatt bryr seg om hvordan leiligheten er innredet?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Her har vi inngått kompromisser. Han får ha digre høytalere i stua, og eget kontor - jeg innreder resten. Han er ikke veldig opptatt av interiør heller, selv om han har sin egen smak. Jeg føler jeg "kan" litt mer om interiør og innredning enn han, så derfor blir det den med mest kunnskap som bestemmer. :P

Endret av Hattifnatten
  • Liker 1
Skrevet

Dere må jo bare inngå kompromisser. Ikke for ungkasbolig og ikke for søtt prinsesserom. Det går fint an å finne for eksempel en mørkegrå sofa som ikke er i skinn og et hvitt bord med blå puter og blå duk (om du skulle ville ha det.

Begge to får nærme seg den litt mer voksne stilen (og gå langt vekk fra shabby chic)

Anonymous poster hash: 0dcf5...84d
  • Liker 2
Skrevet

Hva er dette for en fyr som i det hele tatt bryr seg om hvordan leiligheten er innredet?

Synes det er fint det finnes mannfolk som vil ha litt personlig preg i huset sitt jeg.

Forstår ikke at noen menn orker å bo i "dukkehjem".

Det finnes så mye forskjellig rundt omkring, at det skal ikke være problematisk å finne noe som både er litt røft og stilrent/pent.

Anonymous poster hash: 20239...51e

• Liker 11
Skrevet

Åh, jeg er glad vi begge liker det samme. Nordisk stil med et toutch orientalsk :-)

Lykke til TS , håper du ikke får det for mørkt :-)

Anonymous poster hash: 3f93d...701
Skrevet

Det er antageligvis en mann som ønsker å trives der han bor og som har en mening om sitt eget hjem. Vet ikke om du hadde orket å bo i et rosa dukkehjem f eks men om så så sier det nok mest om hvilken type mann du er som ikke bryr deg mer enn det.

Anonymous poster hash: 3d75b...f10

• Liker 5
Skrevet

Det er jo kjempefint med lyse flater, beige, grått, mint også blande med mer maskuline elementer. Her hjemme vet jeg at han hater søtt og rosa, så jeg har blandet duse og lyse farger med noen møbler i grovt tre, vitrineskap med industripreg, tøffe lamper. Og det ser kjempelekkert ut. Hans venner synes det er kjempefint og mine venninner synes det er kjempefint. Og det var veldig enkelt å møtes på halvveien. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Gå for en svart og hvitt løsning. Om ikke svart, nøytrale og naturlige farger. Slik som bringebærjenta beskriver. Kan skjønne at han ikke liker både babyrosa og mintgrønn samtidig, kan også skjønne at du ikke liker bekmørke møbler.

Skal se om jeg finner bilder som kan passe det jeg mener:

3eSoX0D.jpg

RjAORlQ.jpg

Om du synes dette blir for fargeløst, kan du f.eks få farge på rommet ved hjelp av glass, slik det er gjort her:

AlLZRCr.jpg

Endret av outkast
Skrevet

Dere kan enten gå for lyse rom med tunge møbler, eller en fargebase fra mørk grått til hvit med lyse og duse pyntegjenstander. Dette bildet kan være til inspirasjon, lyst og lett på mørk base:

79ideas-grey-and-soft-colors.png

Anonymous poster hash: 161fe...5b7
  • Liker 1
Skrevet

Gå for en svart og hvitt løsning. Om ikke svart, nøytrale og naturlige farger. Slik som bringebærjenta beskriver. Kan skjønne at han ikke liker både babyrosa og mintgrønn samtidig, kan også skjønne at du ikke liker bekmørke møbler.

Skal se om jeg finner bilder som kan passe det jeg mener:

3eSoX0D.jpg

RjAORlQ.jpg

Om du synes dette blir for fargeløst, kan du f.eks få farge på rommet ved hjelp av glass, slik det er gjort her:

AlLZRCr.jpg

Pent, men kaldt og upersonlig.

Hva syns han om dagens interiør? En gjennomført blanding mellom det grove, industrielle, lune og pene må være min favoritt. Mintgrønt trenger ikke være for feminint, men rosa er nok absolutt en farge jeg ville unngått i det store.

Møbler som er beiset i svart kan bli nydelig. Svart kontrastvegg kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Kjenner jeg er litt glad for at hverken jeg eller HrMinya er spesielt stilrene når det kommer til interiør. Ingenting vi eier passer sammen. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Rustikk/industriell blandet med romantiske detaljer.

Grove materialer som drivved/ teglsten / betong/ aluminium

mot silke/ull/lin.

Speil med utskjæringer, lamper, malerier og annet veggdekor kan bidra til å redusere det maskuline og få blandet inn det feminine.

Kalde basefarger & lunt interiør.

Licious-Rustic-Design-Romantic-Bedroom-I

fotokilde: http://www.guatacrazynight.com/wp-content/uploads/2014/05/Licious-Rustic-Design-Romantic-Bedroom-Ideas-E-767-Rustic-Country-.jpg

bedroom-modern-Ideal-Home.jpg

Fotokilde: http://housetohome.media.ipcdigital.co.uk/96/00000d62b/a99a_orh550w550/bedroom-modern-Ideal-Home.jpg

black-and-white-bedroom-ideas-for-small-

Fotokilde: http://www.azgathering.com/wp-content/uploads/2013/09/black-and-white-bedroom-ideas-for-small-rooms.jpg

Anonymous poster hash: 2dad2...e6d
  • Liker 1
Skrevet

Vi er stort sett enig om de "store" tingene, men har veldig forskjellig smak når det kommer til pyntegjenstander og den slags.

Løsningen er enkel; jeg lar henne styre på.

• Liker 1
Skrevet

Dere må nok begge kutte ut ytterpunktene; han kan ikke ha store mørke møbler og tunge farger som dekker vegg/ikke stor sort skinnsofa, og du må droppe masse pyntegjenstander/blonder/hvitmalte gulv osv.

Kompromiss tenker jeg ligger i at møbler kan være mørkere men stilrene, og at hovedflatene er lyse(dette er også lurt mtp salg av bolig senere). Du kan eks ha noen puter til pynt, men ikke stor lysekrone osv.

Jeg inngår stadig kompromiss med mannen, og vi må begge droppe de villeste ideene

Hvilket i ettertid har vist seg å være lurt, da man gjerne endrer syn etterhvert på hva man liker over tid.

Anonymous poster hash: 119f0...13b

Skrevet

Jo, og så kjøper jeg endel tekopper/vaser og andre bruksting i min stil, det bryr han seg ikke så mye om.

Anonymous poster hash: 119f0...13b

Skrevet

Jeg ville nok forsøkt å kombinere stilen deres, men kutte ut ytterpunktene.

Vi har ikke noe stil i huset vårt, men er fornøyde med hvordan det ser ut. Nå leier vi leilighet, så har ikke så mye valg angående vegger, tak og gulv, men vi har klart å gjøre sånn ca. det beste ut av det. Herlig blanding av kremhvite vegger, store svarte skinnsofaer, TV/AV som sentrum i stua, store, fargerike malerier og prints, fargesterke lysestaker og nips og bittelitt orientalsk/gotisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...