AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Ble litt inspirert av en annen tråd som ligger ute her, men dette er et litt annet spørsmål.... Hvilke bøker husker du fra da du var 13-14 år gammel? Hvorfor? Hvilken tidsperiode dreier det seg om? 80-tall, 90-tall, tidligere eller senere? Ville du anbefalt disse bøkene for dagens tenåringer? Anonymous poster hash: dab5a...050
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Var kanskje litt yngre (11-12), men leste mye Nancy Drew/Frøken Detektiv på 80-tallet. De blir kanskje litt barnslige for an 13-14 åring nå til dags. Så hoppet jeg vel ganske så glatt over på Sagaen om Isfolket og diverse grøsserbøker etter det. Anonymous poster hash: ba4a9...377
Snøfteline Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Jeg leste Sagaen om Isfolket i den alderen. Har lest den 5-6 ganger til etter det, og anbefaler den glatt til alle! :-)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Jeg leste sagaen om isfolket, faktisk. Vi var flere venninner som leste samtidig og vi levde oss veldig inn i isfolket-verdenen. Tror vi holdte på ganske lenge, typ 1 år eller noe (er 47 bøker). Tenker på det som en veldig god tid og har fine minner om det i dag. Anonymous poster hash: 5b1a6...2f6
Lunaire Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 (endret) Et år eller to i forveien var det nok Frøken Detektiv og liknende, så disse grøsserbøkene man fikk i bokklubb. Da jeg var 13-14 begynte jeg å lese bøker for voksne i stedet, og jeg leste mye av Steven King. Husker egentlig ingen andre forfattere eller titler enn King, av en eller annen grunn. Tror ikke jeg leste sånn kjempemye i løpet av ungdomsskolen, egentlig. Dette var på slutten av 90-tallet. Edit: glemte helt at jeg jo leste Ringenes Herre tidlig på ungdomsskolen! Var ferdiglest en stund før jeg i det hele tatt hørte at det skulle lages film, så det må ha vært da jeg var rundt 13-14. Leste også Hobbiten, men kom aldri lengre enn halvveis gjennom Silmarillion.. Endret 16. august 2014 av Lunaire
hundemamma Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Jeg hadde vel begynt på Harry Potter serien da om jeg ikke husker feil. Det var (og er!) en stor favoritt!
Lunaire Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Jeg ble fersket med en Margit Sandemo-bok da jeg var en 12-13 år, og det falt ikke i god jord hos mine foreldre husker jeg, haha! Steven King var liksom greit, men den ukristelige og gale Sandemo? Ikke på tale!!
murray Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 - Ulvehunden - Narnia-bøkene - Robin hood-serien - Nancy Drew - Fem-serien Det er vel de jeg husker best. Vil anbefale Narnia-bøkene til alle
Shinigami Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Harry Potter! Dette var 12-13 år siden da de første bøkene ble filmatisert og Harry Potter var overalt. Elsker bøkene fortsatt og vil selvfølgelig anbeale dem til store barn, ungdommer og voksne i alle aldre den dag idag
Chrysanthimum Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Gikk for det meste i Phenomena her. Elsker de fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå