MiriamH Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg er 19 år og har slitt med angst og fått diagnose for alvorlige depresjon. Dette har slitt meg ut i mange år. Jeg har overtrent, vært underernært og prøvd og skyve dette vekk, men det blir bare verre. Nå i det siste har det blitt skikkelig ille, og jeg skammer meg. Jeg vil være den personen som jeg var før, som lo og hadde det kjekt sammen med venner. Kan ikke huske sist gang jeg lo av noe, og jeg jobber i 100 % stilling. Orker ikke smile og le på jobb, men mine arbeidkollegaer beskriver meg som en unik, varm og god person. Vet ikke hvor det har det fra men.. Det som skjer hver kveld er at jeg gråter meg i søvn og tankene om og ta mitt liv kommer stadig mer og mer. Jeg kjenner jeg begynner og bli bekymret. Det er en stemme i hodet mitt som sier at jeg ikke skal bli 20 og jeg fuller 20 i september. Den tanken som kommer sier at livet er over før jeg blir 20 og at det kommer til og skje noe. Enten at det er en ulykke eller at jeg tar mitt eget liv. Er det noen som har opplevd dette?
Gjest supernova_87 Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Er det en faktisk stemme? På samme måte som når en annen person snakker til deg, bare at det er inni hodet ditt? Eller er det veldig sterke tanker, som forteller deg det, men uten at du liksom "hører" det? Kjære deg, man kan bli bedre fra angst og depresjon, og dette er ikke sånn du trenger å ha det for alltid. Så lenge du ikke gir opp så vil det bli bedre, livet ditt kommer til å smile tilbake til deg. Selvsagt er det vondt nå når du har det så vondt, men det går over. Husk det. Du sier du har fått diagnose for alvorlig depresjon, betyr dette at du får oppfølging og behandling?
Gjest Vevila Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Det er nok desverre ganske mange som opplever dette om det er en trøst. Har du sagt det til behandler? Gjerne du hadde hatt godt av en innleggelse en stund?
Gjest constance90 Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Vi har alle hatt tøffe perioder i livet, noen klarer bare å legge de i fra seg raskere enn andre. Har du en psykolog du kan snakke med? Anbefaler å ta samtaler med han framfor nettet. Og du kommer til å bli 20 år, og 21, 22, 23 osv. De andre på jobb sier at du er en varm og god person, ta det til deg. Du betyr noe for dem!
Rainbow Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Kjære TS. Dessverre må jeg stenge tråden din. Jeg skjønner at du har behov for noen å snakke med når du har det så vanskelig, men vi kan ikke ha tråder med selvmordstanker her inne. Dette er fordi vi som jobber som moderatorer ikke kan følge med på den hele tiden, og vi vet ikke hva slags svar du får. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Mental Helse. De har en døgnåpen telefon, 116 123, der du kan få råd og hjelp. I tillegg har de nettsiden sidetmedord.no, der du kan skrive inn om problemene dine og få råd. Jeg vil på det sterkeste råde deg til å snakke med noen du kjenner om dette, så du kan få hjelp til å komme ut av den negative tankespiralen. Hilsen Rainbow81, mod
Anbefalte innlegg