Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var liten så måtte vi drikke melk i barnehagen, jeg husker dette veldig godt, jeg likte ikke melk og fikk alltid vondt i magen av det, (jeg er sånn fortsatt) så dette er et ikke et godt minne. Er det sånn fortsatt a barna må drikke melk i barnehagen? Eller har det blitt annerledes? Min sønn går ikke i barnehage, men når han begynner der så skal han få slippe å drikke melk hvis han ikke vil. Jeg kommer aldri til å tvinge mitt barn til å drikke melk.

Noen andre som har opplevd det samme da de var små?

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

I bhg til barna mine kan barna selv velge mellom melk og vann.

• Liker 1
Skrevet

Hos oss får de også velge mellom vann og melk.

Datteren min tåler ikke melk, så hun får vann.

Anonymous poster hash: 84b25...c36
Skrevet

De velger vann eller melk. Går så fint så.

Anonymous poster hash: 54aa5...4ac
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hos oss må de selvfølgelig ikke drikke melk vist de ikke vil eller ikke tåler det.

Vi spørr også barna selv hva de vil ha, når de er så store at de kan gi utrykk for hva de vil ha.

Hos oss er det melk til frokost og noen ganger ettermidagsmaten.

Til lunsj er det vann.

De får heller ikke drikke for mye melk da det hindrer opptak av andre vitaminer og mineraler.

Endret av MissPierce
Skrevet

kunne tenkt meg sjokomelk og juice i tillegg...

Anonymous poster hash: 40b06...91b
  • Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Selvsagt MÅ de ikke det. I de fleste barnehager kan barna velge mellom melk og vann (og de med laktose/melkeallergi får velge mellom vann og type soyamelk etc).

Synes det høres veldig rart ut at TS ble tvunget til å drikke melk i barnehagen! Når var dette?

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt MÅ de ikke det. I de fleste barnehager kan barna velge mellom melk og vann (og de med laktose/melkeallergi får velge mellom vann og type soyamelk etc).

Synes det høres veldig rart ut at TS ble tvunget til å drikke melk i barnehagen! Når var dette?

Jeg er 28 år gammel, så var vel på begynnelsen av 90 tallet.

Ja ikke så rart at du syns det, syns det er rart selv at det var sånn, men sånn var det der jeg gikk.

Skrevet

Jeg jobbet en stund i en barnehage i en liten bygd der melkeproduksjon var en viktig næring for mange, og der var man hellig overbevist om at barna måtte drikke melk. De fikk vann om de var allergiske, men "liker ikke så godt" var ikke en god nok grunn til å slippe melka. Og det var foreldrene som pushet på at barnet deres skulle drikke melk, for det trengte visst kroppen...

Skrevet

Jeg er 28 år gammel, så var vel på begynnelsen av 90 tallet.

Ja ikke så rart at du syns det, syns det er rart selv at det var sånn, men sånn var det der jeg gikk.

Jeg ble også tvunget til å drikke melk, men da drakk jeg ikke noe. Endte med at jeg fikk ha litt oboy i melken. De var veldig strenge på det med melken før, synes det er noe ordentlig tull, melk er ikke sunt en gang.
Skrevet

I mine barns barnehage kan de velge mellom melk eller vann. De har også laktosefri melk for de med laktoseinntoleranse.

Anonymous poster hash: 66d0d...e94
Skrevet

Jobber i bhg, og barna velger selvsagt selv om de vil ha melk eller vann. Vi har også laktosefri og rismelk.

Skrevet

Når jeg var liten så måtte vi drikke melk i barnehagen, jeg husker dette veldig godt, jeg likte ikke melk og fikk alltid vondt i magen av det, (jeg er sånn fortsatt) så dette er et ikke et godt minne. Er det sånn fortsatt a barna må drikke melk i barnehagen? Eller har det blitt annerledes? Min sønn går ikke i barnehage, men når han begynner der så skal han få slippe å drikke melk hvis han ikke vil. Jeg kommer aldri til å tvinge mitt barn til å drikke melk.

Noen andre som har opplevd det samme da de var små?

De får velge mellom melk og vann.

Hbis det betyr mye for deg kan du vel bare gi beskjed til de?!

Anonymous poster hash: 7a299...31f

Skrevet

Hos oss får barna velge mellom vann og melk. De som ikke tåler vanlig melk får velge den typen melk de kan drikke, eller vann.

Jeg ble og tvunget til å drikke melk i barnehagen da jeg var liten. Dette var på 80-tallet. Jeg tvinger aldri barna på jobb til å drikke om de ikke vil ha. Oppfordre ja, tvinge nei.

Skrevet

Samme her, jeg er 25 og jeg husker godt hvor grusomt det var å drikke melken de tvang på meg. Jeg fikk (og får fortsatt) brekninger av smaken av melk. Husker ingen trodde på at det var så ille, først nå de siste årene at mine foreldre har skjønt at det faktisk stemmer fordi jeg fortsatt sier det samme som jeg sa da:P

Skrevet

Det er heldigvis ikke lenger vanlig å tvinge i barn melk. Her får de velge mellom melk og vann. Syntes ikke man trenger juice eller sjokolademelk. To alternativer holder, de kan heller drikke juice eller sjokolademelk hjemme

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror ikke de må drikke det, men så lenge man ikke er intolerant/allergisk mot det (er du det?) så har jo de fleste godt av å få det i seg. Barn trenger jo det for benmuskulaturen sin del. Men jeg tror du må skille mellom det som var en negativ opplevelse for deg og det som likevel kan være bra for henne.

For øvrig så tror jeg det kommer til å gå helt fint om du sier at han bør få valget mellom vann eller melk. Vi er i 2014. Jeg har noe annet lignende (usikker på hvordan jeg skal si det her da jeg ikke vil si det konkret) som jeg ikke ønsker at barnet mitt i barnehagen skal få oppleve på den aller mest pedagogiske måten på grunn av egne opplevelser i barndommen. Så jeg kan likevel på en måte forstå deg, selv om dette med meg og mitt barn er noe helt annet.

Skrevet

Der jeg jobber så får de velge vann eller melk. De som ikke tåler melk får vann eller evt melkeerstaning som foreldrene kjøper inn selv.

Men barn som tåler melk, får velge selv. Noen ganger så vil de som liker melk ha litt vann istedet. Helt opp til barna hva de vil drikke.

De som ikke liker melk, får selvsagt vann.

Anonymous poster hash: 8c4ba...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...