AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg er et hunkjønn på 24 år og har sett at det foregår noen debatter på KG rundt alder innimellom. Dette har ført til at jeg har undret meg litt på dette selv, og tankene mine kommer konstant til en slik konklusjon som jeg snart skal skrive ned. Jeg lurer på hva dere som har disse debattene, eller andre i krokene, mener om hvordan jeg opplever dette med alder. 1. La oss ta en jente på 25 - 30. Alle mine bekjente rundt denne alderen er veldig forskjellige, men havner ofte i disse kategoriene: A) "Når jeg blir 25 så er det på tide å stifte familie og begynne å bygge jobbe etter utdanning og diverse. Må finne meg en partner og få meg barn mens jeg enda er ung." B) "Oj, jeg har ikke en gang tenkt over at jeg begynner å nærme meg 30. Det er rart å tenke på...hjælp." Av en eller annen grunn er det to grupper her hvor den ene tenker veldig mye på at de begynner å nærme seg i slutten av 20 årene. Og har gjerne et fokus på hvem de bør være i den alderen. A ser ofte på seg selv som moden nå, eldre og bør ha fastslåtte retninger og slå seg litt til ro. B tenker ikke helt over det i det hele tatt. 2. Det jeg ofte har lagt merke til er at jenter som er på min alder i gruppen 20 - 25 også tilhører denne gruppen. A og B. Men A gruppen ser faktisk som regel av utseende eldre ut enn gruppe B (ser høyere ut enn sine medsøstre, og man vet som regel av å se på dem at de kommer til å se eldre ut som 30 åringer). Det sier seg selv at de kanskje har dette alderfokuset, litt mer enn sine medsøstre som vet at de kommer til å se ung ut som 30 åring uansett? Flere som oppfatter det slik? Jeg kan i hvert fall med hånden på hjertet si klart at noen av vennene mine kommer til å se ut som en 30 åring når de er 28. Mens andre kommer til å se ut som 25 åringer når de er 30. Og hvem av de har mest hast med å slå seg til ro og minne meg på at "ja, nå er du snart 25". Jo, nettopp gruppe B. Anonymous poster hash: 06aaf...c00 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 PS. Må bare minne om at mange av de i gruppe A er like pene og flotte og velstelte og kule og stilige osv som gruppe B. Men noen eksempler på hva jeg mener. Rachel Bilson er 32 (bildet er fra 2014). Ikke akkurat alderfokusert. Her er hun i 2005, og man ser at hun ikke kommer til å se ut som en 30 åring når hun er 28 uansett. Så kan vi for eksempel bruke Jessica Simpson. Hun er 34. Bilde 2014, Bilde 2003. Jeg mener det finnes mange Jessica jenter, som ofte er høye og har trekk som gjør dem eldre. Jeg mener Rachel jentene er i gruppe B og tenker stor sett ikke noe på alder, sett bort i fra når noen minner dem på det, da. Anonymous poster hash: 06aaf...c00
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Fikk litt følelsen av at du er en som kompliserer og overanalyserer ting noe fryktelig. Anonymous poster hash: 6d7fa...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Vel. Jeg har alltid tenkt på at Jessica typen er vinnere av 20-årene. De liker ofte eldre menn, er høye og sexye og, mens resten av flokken er søte og rare. Det er i slutten av 20-årene disse blomstrer, så 30-årene er deres tid. Anonymous poster hash: 70cfc...03c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Fikk litt følelsen av at du er en som kompliserer og overanalyserer ting noe fryktelig. Anonymous poster hash: 6d7fa...cfe Tja, jo jeg kan godt se at du tenker det du tenker akkurat nå. Men har du noe inntrykk av det jeg har skrevet ut over det? -ts Anonymous poster hash: 06aaf...c00
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Vel. Jeg har alltid tenkt på at Jessica typen er vinnere av 20-årene. De liker ofte eldre menn, er høye og sexye og, mens resten av flokken er søte og rare. Det er i slutten av 20-årene disse blomstrer, så 30-årene er deres tid. Anonymous poster hash: 70cfc...03c Det var jo også en observasjon. Men man kan aldri vite 100% sikkert hvem det er som skriker høyest om alder. Jeg får i hvert fall ikke et inntrykk av at alle har like gode motiver.. spesielt menn. Og noen kvinner, mistenker jeg. Anonymous poster hash: 06aaf...c00
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Jeg er et hunkjønn på 24 år og har sett at det foregår noen debatter på KG rundt alder innimellom. Dette har ført til at jeg har undret meg litt på dette selv, og tankene mine kommer konstant til en slik konklusjon som jeg snart skal skrive ned. Jeg lurer på hva dere som har disse debattene, eller andre i krokene, mener om hvordan jeg opplever dette med alder. 1. La oss ta en jente på 25 - 30. Alle mine bekjente rundt denne alderen er veldig forskjellige, men havner ofte i disse kategoriene: A) "Når jeg blir 25 så er det på tide å stifte familie og begynne å bygge jobbe etter utdanning og diverse. Må finne meg en partner og få meg barn mens jeg enda er ung." B) "Oj, jeg har ikke en gang tenkt over at jeg begynner å nærme meg 30. Det er rart å tenke på...hjælp." Av en eller annen grunn er det to grupper her hvor den ene tenker veldig mye på at de begynner å nærme seg i slutten av 20 årene. Og har gjerne et fokus på hvem de bør være i den alderen. A ser ofte på seg selv som moden nå, eldre og bør ha fastslåtte retninger og slå seg litt til ro. B tenker ikke helt over det i det hele tatt. 2. Det jeg ofte har lagt merke til er at jenter som er på min alder i gruppen 20 - 25 også tilhører denne gruppen. A og B. Men A gruppen ser faktisk som regel av utseende eldre ut enn gruppe B (ser høyere ut enn sine medsøstre, og man vet som regel av å se på dem at de kommer til å se eldre ut som 30 åringer). Det sier seg selv at de kanskje har dette alderfokuset, litt mer enn sine medsøstre som vet at de kommer til å se ung ut som 30 åring uansett? Flere som oppfatter det slik? Jeg kan i hvert fall med hånden på hjertet si klart at noen av vennene mine kommer til å se ut som en 30 åring når de er 28. Mens andre kommer til å se ut som 25 åringer når de er 30. Og hvem av de har mest hast med å slå seg til ro og minne meg på at "ja, nå er du snart 25". Jo, nettopp gruppe B. Anonymous poster hash: 06aaf...c00 wtf Anonymous poster hash: ef466...baa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Jeg er 40 år og tenker at jeg blomstret mest når jeg rundet 30. Å bli en gammel røy har ikke vært stor bekymring for meg. Jeg fikk barn når jeg var 32. Klart jeg ikke ser like ung og fresh ut lenger, men jeg har andre prioriteringer. Anstrenger meg ikke mer for å holde meg flott enn jeg gjorde tidligere. Anonymous poster hash: f1600...d4e
Gjest Iben Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Hehe. Så om jeg har forstått teorien din riktig blir man fortere gammel utseendemessig av å tenke småborgerlige tanker om barn, hus, stasjonsvogn og hage med stakittgjerde rundt? "Man ser ut som man tenker", med andre ord?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 wtf Anonymous poster hash: ef466...baa Føler du deg truffet? Feil gruppe? Anonymous poster hash: 95901...316
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Nånå, når man kan diskutere at jenter er doomed i en alder av 25+ så kan man også begynne å få tanker rundt dette og begynne å lure. Disse to gruppene eksisterer, det er det ingen tvil om. Men om settingen er riktig er det tvil om. Jeg oppfatter absolutt at det er en viss gruppe der ute som er ute etter å få 30+ til å føle seg gammel, bør slå seg til ro med noe og ta til takke med noe. Jeg er 29 og vet at jeg ikke ser like ung ut lenger. Har også født to barn. Er vel ikke noe galt i å innrømme at man tenker på det. Men jeg er ikke opphengt i at alle skulle føle det samme og dra de ned. Mange på min alder holder seg utrolig godt. Anonymous poster hash: 02ab1...3cd
AnneBonny Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Hehe, har to venninner hvor den ene aldri forandrer seg et fnugg og hun andre ser nok litt eldre ut. De mobber hverandre og tuller om det, de. Ingen av de er noe hårsåre og tar seg selv så seriøst som verken A eller B gjør. De har et lett forhold til alder, ingen fy fy.
AnneBonny Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Fikk litt følelsen av at du er en som kompliserer og overanalyserer ting noe fryktelig. Anonymous poster hash: 6d7fa...cfe Kanskje du er en som forenkler ting, fryktelig? Å komplisere en ting betyr ikke at man er et menneske som overkompliserer hele tiden. Du høres fryktelig ut som et menneske som forenkler ting litt for mye og kanskje tar litt forenklede observasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå