Gå til innhold

Blyvindu i farget glass - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pusset opp hjemmet vårt, men har et blyvindu med farget glass i stuen som vi ikke har råd til å bytte ut. Er det noe man kan gjøre? Spør kanskje dumt, men kan jeg for eksempel male glasset, eller noe?

Passer bare så utrolig lite inn med den moderne stilen.

Det er snakk om et vindu alla dette: http://www.skrotnissen.no/images/uploads/12_20.05.2011132653.jpg

Anonymous poster hash: 9194d...60f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke bytter hele vinduet hva med å bytte bare glasset?

Tror ikke du skal prøve med maling. Da er det bedre å lukke det med en tett plate.

Anonymous poster hash: 71c24...67c

• Liker 1
Skrevet

Vi har pusset opp hjemmet vårt, men har et blyvindu med farget glass i stuen som vi ikke har råd til å bytte ut. Er det noe man kan gjøre? Spør kanskje dumt, men kan jeg for eksempel male glasset, eller noe?

Det er snakk om et vindu alla dette: http://www.skrotnissen.no/images/uploads/12_20.05.2011132653.jpg

Vet ikke. Kanskje du kan legge på kontaktpapir i gjennomskinnelig plast i andre fargenyanser?

Ikke fingre med blyinnfatningen uten hansker på, da du kan bli blyforgiftet ved at blyet trekker inn i kroppen gjennom huden. Koster det mye å få en glassmester til å bytte ut glasset til gjennomsiktig glass, dersom gjennomsiktig er ønskelig?

Anonymous poster hash: 7d66c...8b3

Skrevet

Hvor stort er vinduet? Har du bruk for lys fra dette vinduet? Hvis ikke, kan du kanskje henge et bilde akkurat der?

Skrevet

Vinduet er ganske stort: 118 x 150 cm. Skal sjekke ut med glassmester, men vi var mest keen på å spare så mye penger som mulig.

Skrevet

Vinduet er ganske stort: 118 x 150 cm. Skal sjekke ut med glassmester, men vi var mest keen på å spare så mye penger som mulig.

Skrevet

attachicon.gif45_234354497.jpg

Jeg forstår. Kan dere ikke bytte det senere, når det blir råd til det?

Det ville jeg ha gjort.

Kan du evt ha persienne over vinduet? Har du gardiner eller persienner over de andre vinduene i samme rom?

Skrevet

attachicon.gif45_234354497.jpg

Jeg synes at det er veldig fint :)

Hva om du annonserer vinduet for salg på finn.no, og så kan dere bruke inntekten fra salget til å kjøpe det vinduet som dere ønsker dere?

Skrevet

Jeg synes at det er veldig fint :)Hva om du annonserer vinduet for salg på finn.no, og så kan dere bruke inntekten fra salget til å kjøpe det vinduet som dere ønsker dere? Anonymous poster hash: 7d66c...8b3

Denne typen vinduer ender opp på gis bort på finn. Selv da er det vanskelig å bli kvitt dem. Vil en liftgardin eller persienne/rullegardin i samm farge som veggen kunne fungere?

Skrevet

Denne typen vinduer ender opp på gis bort på finn. Selv da er det vanskelig å bli kvitt dem. Vil en liftgardin eller persienne/rullegardin i samm farge som veggen kunne fungere?

Det tror jeg ville blitt fint :)

Synd at de vinduene er vanskelig å få solgt

Skrevet

Takk for gode ideer! Blir nok til at vi har persienner over ja. Har ikke bestemt oss for gardiner/persienner i stuen, så vi får se på hvilken type det blir.

Hadde mest håpet på at noen skulle si at det blir fantastisk fint å male vinduet hvitt, men innser nå at det er crazy;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...