Gå til innhold

Hva er det beste du har blitt servert i et bryllup? Og den beste kaka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste! Altså den beste maten, og den beste bryllupskaka.

Men også er det vanlig å ha et stort kakebord med mange andre typer kaker? Jeg er så vandt til i familien min så er det alltid et stort kakebord i alle barnedåp, konfirmasjoner, bursdager osv.. ingen andre som har giftet seg i familien som jeg har deltatt i, så vårt bryllup blir mitt første bryllup. Vi har og tenkt å ha en lapp med hver kake, i stil med bordkortene, hvor det står hva slags kake det er og hvem som har bakt. Vi har noen flinke bakere i familien så synes e kan få litt skryt :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Smart med kakekort! Og hvis du har noen med allergi i familien kan det være greit å skrive kort hva kaken inneholder :) Type egg, melk, mel og sukker :)

Beste kaken er bløtkake. Med bringebær!

Skrevet

Kjempesmart med kakekort! Den ideen tror jeg vi kommer til å stjele også :)

Det beste jeg har blitt servert i bryllup var et fantastisk tapas bord med alle mulige retter :) Og beste kaka.. må være en saftig sjokoladekake

Skrevet

Bare stjel :fnise: Synes de stått å brukt tid på en kake kan få litt skryt! Tenkte å skrive noe som "verdens beste kringle fra brudens bestemor"

Smart med kakekort! Og hvis du har noen med allergi i familien kan det være greit å skrive kort hva kaken inneholder :) Type egg, melk, mel og sukker :)

Beste kaken er bløtkake. Med bringebær!

Lurt å skrive om kaken er glutenfri eller inne holder nøtter og sånn ja! Smart!

Gjest constance90
Skrevet

Bare stjel :fnise: Synes de stått å brukt tid på en kake kan få litt skryt! Tenkte å skrive noe som "verdens beste kringle fra brudens bestemor"

Lurt å skrive om kaken er glutenfri eller inne holder nøtter og sånn ja! Smart!

Haha jeg mente nøtter - ikke sukker!!!! :ler:

Skrevet

Forrett: Potetsuppe med biter av spekeskinke og ramsløkolje.

Hovedrett: Et eller annet kjøttgreie av okse/ku som var perfekt stekt med fantastiske poteter, grønnsaker og saus til.

Dessert: Hjemmelaget sjokolademousse med små biter av marengs og litt vaniljesaus. Og en kjempegod musserende dessertvin til (hvit).

Kake: Bryllupskake: Sjokoladekake med sukkerfondant/marshmellowfondant. Andre kaker: Pavlova, Lys sjokoladekake, ostekake og blåbærpai.

Anonymous poster hash: fd897...416
Skrevet

Den beste maten jeg har fått i bryllup var et stort og variert tapasbord (bl.a. flere typer salater og poteter, focaccia, ulike typer kjøtt - som helstekt gris, ulike varianter av kylling, biff osv). Der fant alle noe de likte, alle fikk spise seg mette og vel så det. Beste dessert er hjemmelaget karamellpudding med karamellkrem og jordbær. De beste kakene er sjokoladefondant (kan jo brukes som dessert også), pavlova og gulrotkake med ostekrem.

Anonymous poster hash: 84fed...104

Skrevet

Før jeg ble veggis så var det en utsøkt hjortestek med poteter, grønnsaker og litt saus. Nå har jeg aldri vært glad i kjøtt, men dette var godt. I tillegg fikk vi spise mens det var varmt siden talene ble holdt mellom rettene og serveringene. Ingen taler mens vi spiste.

Etter jeg ble veggis har jeg funnet ut at jeg bare skal være glad om jeg får mat. Men det dårligste var et koldtbord der alle talene ble holdt mens vi spiste, så alt ble bare kaldt... Koldtbordet i seg selv var mer typ sykehusmat i smaken...

Kake liker jeg svært dårlig, så har ingen favoritter. De smaker ikke godt uansett... Så spiser for å være høflig (bruker å ta en liten bit av selve bryllupskaka).

Anonymous poster hash: 5fa45...dc4

Skrevet

Det må ha Vært en dessert: Jordbær med flate.

Veldig enkelt og greit.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vi fikk en gang smake på en himmelsk kake som jeg tror var noe marengs-aktig med noen fantastiske bær oppå!

+ Jeg synes også at Verdens Beste er noe av det beste man kan få servert som kaker til bryllup. :)

Skrevet

Hjortemedaljonger med viltsaus og tilbehør. Alt hjemmelaget av bestemødrene til brudeparet, bedre enn det man får på restaurant ;)

Beste kake var fra ei dame som dreiv med sånn hjemme-bestillinger som er så populært. Sjokoladekake-aktig med sjokoladekrem, vaniljekrem og marsipantrekk namnam!!

Anonymous poster hash: b5449...d2c

Gjest Badabing
Skrevet

Skikkelig tapasbord og nok mat har vært vellykket. :)

Har vært i bryllup der man har ventet i evigheter på maten pga taler, og at man blir sulten igjen underveis fordi alt tar så lang tid..

Skrevet

Beste maten ville vært noe form for biff.

Beste kakene er oreokake, ostekake, gulrotkake og brownies!

Anonymous poster hash: ad272...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...