AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hva er absolutt must å få med seg i Singapore? Foruten shopping og dyreparken. Anonymous poster hash: 4b61f...089
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 sentosa island Anonymous poster hash: 57323...d11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Raffles hotel? Mye gamlinger som er der, men det er jo historisk sus over stedet.Anonymous poster hash: 734da...dcf
Gjest brutal_mann Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Hele byen! Det mest er bra, og vareutvalget er betydelig bedre enn i Norge. Clarke Quay er en stemingsfull turistfelle verdt å få med seg. Fort Canning Service resevoir. Shopping i Orchard road. Singapore er dyrt, som Norge, så håper du har en trillebår med cash!
marion Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 ikke glem Universal Studios på Sentosa Island. Ekte filmsett, hvor du får du se hvordan de filmer bl.a. actionscener. Kinovisninger med fysiske effekter. Og masse mer.
Chelsea Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Hva kan man gjøre med barn da? Skal ha med en 5 åring. Dyreparken er obligatorisk selvsagt, men hva annet?
Kjetil E Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Hva kan man gjøre med barn da? Skal ha med en 5 åring. Dyreparken er obligatorisk selvsagt, men hva annet? Det er et gigantisk hotell delt i 3 like høye enkeltstående bygninger (husker ikke navnet i farta) på toppen av dette er det et gigantisk svømmebasseng som er bygget slik at det henger sammen alle 3 byggene. Spektakulært, vet dog ikke om dere må bo der for å bruke bassenget eller om man kan kjøpe seg tilgang.
For the ladies Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Det er et gigantisk hotell delt i 3 like høye enkeltstående bygninger (husker ikke navnet i farta) på toppen av dette er det et gigantisk svømmebasseng som er bygget slik at det henger sammen alle 3 byggene. Spektakulært, vet dog ikke om dere må bo der for å bruke bassenget eller om man kan kjøpe seg tilgang. Må ikke bo for tilgang mener jeg, har en del bekjente som har feiret nyttår på hotellet. Er vel det nyeste hotellet i singapore. Skulle foreslå det muslimske området, da gjerne på nattestid i ukedagene, siden det er da det er mest liv og ikke minst er kjøpsenteret mustafa døgnåpent eller tilnærmet ihvertfall. Men med en 5 åring så blir det litt verre. Ville tenkt Clarke Quay som nevnt over, fin plass med masse klubber og spisesteder. Gjerne ta en liten runde innom de forskjellige etniske områdene, ned på stranda kveldstid å se alle skipene som ligger utenfor kysten, et meget unik syn. Gjerne ta taubanen fra sentosa og tilbake til fastlandet, så får du et fint fugleperspektiv på litt av dimmensjonene av import/export singapore driver med. Eventuelt ta deg en tur over til malaysia, er jo bare rett over grensa og er vesentlig billigere der ;-)
Gjest brutal_mann Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Må ikke bo for tilgang mener jeg, har en del bekjente som har feiret nyttår på hotellet. Er vel det nyeste hotellet i singapore. Skulle foreslå det muslimske området, da gjerne på nattestid i ukedagene, siden det er da det er mest liv og ikke minst er kjøpsenteret mustafa døgnåpent eller tilnærmet ihvertfall. Men med en 5 åring så blir det litt verre. Ville tenkt Clarke Quay som nevnt over, fin plass med masse klubber og spisesteder. Gjerne ta en liten runde innom de forskjellige etniske områdene, ned på stranda kveldstid å se alle skipene som ligger utenfor kysten, et meget unik syn. Gjerne ta taubanen fra sentosa og tilbake til fastlandet, så får du et fint fugleperspektiv på litt av dimmensjonene av import/export singapore driver med. Eventuelt ta deg en tur over til malaysia, er jo bare rett over grensa og er vesentlig billigere der ;-) Jeg har aldri prøvd, men er ikke det jæklig masete? Singalesere og malayer er jo ikke akkurat perlevenner.
For the ladies Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har aldri prøvd, men er ikke det jæklig masete? Singalesere og malayer er jo ikke akkurat perlevenner. Ikke noe styr det, lite drama selv om de ikke nødvendigvis er bestevenner. Aldri opplevd annet enn positivt med begge folka, faktisk veldig kjekke malaysiere i singapore. Bare ikke ta turen når folk skal til og fra jobb, da kan man bli stående LENGE Beste tipset tror jeg kan være å snakke med taxi sjåførene som er innfødte ur singaporere som er veldig stolte av landet sitt. Har kompiser som har blitt kjørt rundt i timesvis, hilst på familien og endt med å ikke få betale vedkommende for turen etterpå engang. En annen kompis, en canader havna faktisk i bryllup iført ei sliten t-skjorte og langt hår Utrolig kjekke og ydmyke folk, så er man litt åpen og snakker med folk kommer man veldig langt. Endte selv på sightsing i Evo´en til sjefen til tattoovøren som tattooverte kanaderen jeg nevnt. Tok oss med å spiste klokka 12 på natta, viste oss hvordan det regulerte sex distriktet var, og den asiatiske siden av singapore var.
Gjest brutal_mann Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Ikke noe styr det, lite drama selv om de ikke nødvendigvis er bestevenner. Aldri opplevd annet enn positivt med begge folka, faktisk veldig kjekke malaysiere i singapore. Bare ikke ta turen når folk skal til og fra jobb, da kan man bli stående LENGE Beste tipset tror jeg kan være å snakke med taxi sjåførene som er innfødte ur singaporere som er veldig stolte av landet sitt. Har kompiser som har blitt kjørt rundt i timesvis, hilst på familien og endt med å ikke få betale vedkommende for turen etterpå engang. En annen kompis, en canader havna faktisk i bryllup iført ei sliten t-skjorte og langt hår Utrolig kjekke og ydmyke folk, så er man litt åpen og snakker med folk kommer man veldig langt. Endte selv på sightsing i Evo´en til sjefen til tattoovøren som tattooverte kanaderen jeg nevnt. Tok oss med å spiste klokka 12 på natta, viste oss hvordan det regulerte sex distriktet var, og den asiatiske siden av singapore var. Høres ut som en bra plan med en 5-åring på slep Neida, kjenner at jeg har veldig lyst å reise tilbake dit og ha bedre tid.
For the ladies Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Høres ut som en bra plan med en 5-åring på slep Neida, kjenner at jeg har veldig lyst å reise tilbake dit og ha bedre tid. Hehe, tror man får en litt annen visning da, og ikke med en tattoovør midt på natta Nja, er ikke mye man ikke får med seg på ei uke vil jeg påstå. Selv er jeg ikke så glad i asia, singapore er heldigvis en mild variant for min del, men gikk ganske mye på veggen når jeg har vært det. Har tilbragt cirka 2mnd der nede, og 95% av tia gikk til å kjede shoppe og fylla for å få tia til å gå. Når jeg ikke gadd noen av de delene ble det å bare ta taxi til random plasser og spasere rundt å se hva jeg fant. Man merker veldig godt at "the national passtime" er shopping.
Severus Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 http://www.science.edu.sg/Pages/SCBHome.aspxDra på vitenskapsmuseumet, har vært der selv. Synes selv det var kjempe spennende.
Bondenisse Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Indonesia er også å anbefale om dere har litt tid. 30 min båttur over til øyen batam, derfra kan dere finne fine strender, mye billigere luksushotell og oppleve litt mer av det autentiske sør-øst asia
I all verden Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 Det er et gigantisk hotell delt i 3 like høye enkeltstående bygninger (husker ikke navnet i farta) på toppen av dette er det et gigantisk svømmebasseng som er bygget slik at det henger sammen alle 3 byggene. Spektakulært, vet dog ikke om dere må bo der for å bruke bassenget eller om man kan kjøpe seg tilgang. Marina Bay Sands. Man kan kjøpe tilgang til utkikksplassen i etasjen under bassengområdet. Der har jeg vært, og jeg vil absolutt anbefale det for folk i alle aldre. Bassenget er dessverre forbeholdt de som bor på hotellet. På Sentosa kan man lett tilbringe flere dager. Universal Studios bør man sette av en hel dag til. Dyreparken tar også en hel dag eller mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå