AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Har en venninne som er slik at hun plutselig kan finne på å kutte ut folk pga bagateller, meg inkludert. Så etter en tid blir vi venner igjen, og da er vi "bestevenninner" og alt er så fint og flott. Hun har veldig krasse og bastante meninger om ting. Jeg vet ikke helt hvilken diagnose hun har, men hun har vært lagt inn flere ganger. Hun kan også bli veldig furten om folk ikke har tid til henne akkurat de dagene hun har lyst til å finne på noe. Jeg bare trengte en utblåsning! Noen fler som har det likens? Anonymous poster hash: 46995...28a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Personlighetsforstyrrelse... Ikke noe særlig- best å holde på en armlengdes avstand om en ikke skal bli slitt ut selv... Anonymous poster hash: e651c...f05 3
Gjest Coolaid Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Vel, psykisk syke var en litt for bred overskrift. Det kan jo være alt mellom himmel og jord.
Gjest krokodillen Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Personlighetsforstyrrelse...Ikke noe særlig- best å holde på en armlengdes avstand om en ikke skal bli slitt ut selv... Anonymous poster hash: e651c...f05 Og der kom " psykologen" på banen. Ikke uventet
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Har en venninne som er slik at hun plutselig kan finne på å kutte ut folk pga bagateller, meg inkludert. Så etter en tid blir vi venner igjen, og da er vi "bestevenninner" og alt er så fint og flott. Hun har veldig krasse og bastante meninger om ting. Jeg vet ikke helt hvilken diagnose hun har, men hun har vært lagt inn flere ganger. Hun kan også bli veldig furten om folk ikke har tid til henne akkurat de dagene hun har lyst til å finne på noe. Jeg bare trengte en utblåsning! Noen fler som har det likens?Anonymous poster hash: 46995...28a Om du har det vanskelig med de som ikke er prikklik den saueflokken du sjøl hører til, la være. Så kan hun finne seg en ekte venn. Det var min utblåsning. Anonymous poster hash: ad841...5bc 8
Gjest Whitestripes Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Om du har det vanskelig med de som ikke er prikklik den saueflokken du sjøl hører til, la være. Så kan hun finne seg en ekte venn. Det var min utblåsning. Anonymous poster hash: ad841...5bc For det kan aldri være den som har psykiske problemer som skal jobbe med seg selv for å klare å ha velfungerende sosiale relasjoner? Det er alltid opp til andre? Da kan jeg forstå at en del med diverse diagnoser har problemer med å holde på venner. Jeg har jobbet med psykiatri og vet hvor vanskelig det kan være å forholde seg til mennesker med personlighetsforstyrrelser, schizofreni, alvorlige depresjoner osv i jobbsammenheng, så jeg har ikke problemer med å forstå at det kan være vanskelig å være venner med dem. Har du snakket med henne om dette, TS? Når hun har en god periode kan det være mulig å få til en god dialog omkring problemet. 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Om du har det vanskelig med de som ikke er prikklik den saueflokken du sjøl hører til, la være. Så kan hun finne seg en ekte venn. Det var min utblåsning. Anonymous poster hash: ad841...5bc Har ingen problem med at hun ikke er som alle andre, synes det er kult faktisk. Men det blir slitsomt i lengden å enten bli sett på som engel eller satan etter min venninnes forgodtbefinnende når jeg ikke har gjort noe annerledes enn vanlig. En ekte venn er jeg jo ellers hadde jeg stukket for lengst, tar massevis av hensyn. Men føler kanskje at det ikke så ofte gjelder andre veien. Anonymous poster hash: 46995...28a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Tenk også på deg selv. Blir du utslitt av det så kutt ut om du føler for det. Jeg har selv en venninne som du beskriver og tok en prat med henne om dette. Venninner skal jo tross alt tåle å prate om alt mellom himmel og jord. Fortell henne hvordan det påvirker deg. Ikke la henne gi deg silent-treatment, uten forklaring. Vær direkte selv om det kan såre. For min venninnes del, føler hun seg tryggere av at jeg er direkte (kaller henne til tider dum og barnslig) enn at jeg pakker inn ordene. Vil ikke anbefale det før etter at dere har tatt alvorspraten:) Lykke til, ts! PS. Før noen reagerer på at jeg kaller venninnen for dum. Vi hadde hatt en uenighet, som egentlig bare var bagateller og hun truet med selvmord. Kalte henne dum, at hun målte verdien av livet hennes over en liten bagatell. Dette er nå 5år siden. Anonymous poster hash: d19f2...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Og der kom " psykologen" på banen. Ikke uventet Visste du ikke at vi også var på KG? Anonymous poster hash: e651c...f05 2
Gjest krokodillen Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Visste du ikke at vi også var på KG? Anonymous poster hash: e651c...f05 Sikkert men du er ikke en av dem.
altflyter Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Sett bort fra at "psykisk syke", er veldig generaliserene, så kan jeg si av egen erfaring at noen kan være vanskelig å forholde seg til, men i grunnen syntes jeg det finnes mange sinnsfriske som er minst like frustrerende å omgås... 5
kari2 Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Prøv å kommuniser med henne da, i stedet for å henge ut "psykisk syke" her. Du er en venninne av henne, og vet ikke engang hvilken diagnose hun har. Spør henne da, og spør henne hvorfor hun reagerer som hun gjør! 1
Gjest supernova_87 Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Har ingen problem med at hun ikke er som alle andre, synes det er kult faktisk. Men det blir slitsomt i lengden å enten bli sett på som engel eller satan etter min venninnes forgodtbefinnende når jeg ikke har gjort noe annerledes enn vanlig. En ekte venn er jeg jo ellers hadde jeg stukket for lengst, tar massevis av hensyn. Men føler kanskje at det ikke så ofte gjelder andre veien.Anonymous poster hash: 46995...28a Det er klart det blir slitsomt for deg at venninnen din sliter. Sånn er det ofte, men man velger å fortsette å være venner med dem, fordi det er verdt det likevel, selv med sykdommen de har. Synes det blir kjipt når folk angriper deg som dårlig venn fordi du sier det er slitsomt. Psykiske sykdommer påvirker selvsagt familie og venner av den syke. Jeg foreslår som andre har gjort at du tar det opp med henne i en periode hun har det bra, kanskje du kan spør henne hvilken diagnose hun har? (Dersom det er Borderline, eller Bipolar eller noe annet ganske kjent, så kan du jo søke det opp etterpå, og lære litt mer om det, eller du kan spør henne selv litt om hvordan det fungerer.) Det er ikke sånn at fordi noen er syk, så skal man akseptere alt av oppførsel fra dem, men kanskje man heller kan distansere seg litt når det blir for ille, for å ta vare på seg selv og sin egen selvfølelse, og så ta opp igjen kontakten når det blir bedre igjen. Eller være veldig bevisst på at det at hun blir sint på deg, og kanskje sier stygge ting om deg, og at du ikke er en god nok venn, det er fordi hun er syk, ikke fordi hun faktisk mener det. Håper det ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Prøv å kommuniser med henne da, i stedet for å henge ut "psykisk syke" her. Du er en venninne av henne, og vet ikke engang hvilken diagnose hun har. Spør henne da, og spør henne hvorfor hun reagerer som hun gjør! Vel nå for tiden vil hun ikke ha noen kontakt så er derfor jeg skrev denne frustrasjonstråden her. Er vel kanskje på tide å la henne seile sin egen sjø. Anonymous poster hash: 46995...28a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 For drittsekker og kronidioter eksisterer ikke blant psykisk friske mennesker Anonymous poster hash: 8fa27...997 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå