Gå til innhold

Når venninner spør om andre kan komme i mitt besøk/fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert på middagsbesøk/vors i morgen. Jeg har da invitert noen venner som jeg har vært med litt det siste året. Nå har jeg fått melding av et par stk om "den eller den også kan komme". Hun ene spurte om kjæresten og hun andre om en venninne (som jeg var med for lenge siden, men ikke har hatt kontakt med på et år, og heller ikke egentlig interesse for å være med).

Jeg hadde tenkt at det i utgangspunktet skulle være kun jenter, og ikke kjærester. For da blir det ca dobbelt så mange, i tillegg til at jeg ville ha en "ren" jentekveld.

Jeg vet at hun andre venninnen, som jeg ikke har vært med på lenge, har vært med noen av de i vennekretsen. Men hun har selv aldri tatt intiativ til noe, og har kun invitert andre og ikke meg hvis hun har hatt noe.

Det er jo også mat det er snakk om. Jeg sa heller ikke at de kunne spørre om andre. Det er bare noen få som skal komme, fordi jeg ville ha en liten gjeng som jeg trives å være med, og som jeg fremdeles vil ha kontakt med.

Hvordan løse situasjonen?

Anonymous poster hash: 86b56...574
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke orker en stor fest med masse folk? At du bare tenkte på et lite vors.

Skrevet

Si det du skriver her. At du skal ha noen få jenter bare, men at dere heller kan ha et større kalas senere. Det må da folk tåle å høre

• Liker 6
Skrevet

Si det du skriver her. At du skal ha noen få jenter bare, men at dere heller kan ha et større kalas senere. Det må da folk tåle å høre

Dette :)

Skrevet (endret)

Jeg har også opplevd dette, det er ikke relativt unormalt og kan faktisk være fint å ha tenkt gjennom på forhånd dersom du inviterer hjem til deg selv i blant.

En gang sa jeg ja til at ei jente kunne ta med seg en for meg fremmed venninne. Dette endte katastrofalt, ettersom denne jenta var skikkelig uinteressert hele kvelden mot oss alle. Virket som hun bare var tvunget med...

Så nå skriver jeg det i invitasjonen; "venninnekveld", eller "ønsker bare at de jeg har invitert kommer, grunnet plassmangel" osv.

Hvis noen spør, så sender jeg tilbake "ikke denne gangen, kanskje neste"., eller "nei, hadde bare tenkt at det skulle være oss jentene denne gangen".

Her må man rett og slett sette noen grenser, ellers kan man ende opp med litt av hvert :) Snakker av erfaring!

Endret av Hypnotica
  • Liker 2
Skrevet

Si det bare blir dere jentene pga maten.

Håper det er noe annet enn gryterett fra Toro da :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også opplevd dette, det er ikke relativt unormalt og kan faktisk være fint å ha tenkt gjennom på forhånd dersom du inviterer hjem til deg selv i blant.

En gang sa jeg ja til at ei jente kunne ta med seg en for meg fremmed venninne. Dette endte katastrofalt, ettersom denne jenta var skikkelig uinteressert hele kvelden mot oss alle. Virket som hun bare var tvunget med...

Så nå skriver jeg det i invitasjonen; "venninnekveld", eller "ønsker bare at de jeg har invitert kommer, grunnet plassmangel" osv.

Hvis noen spør, så sender jeg tilbake "ikke denne gangen, kanskje neste"., eller "nei, hadde bare tenkt at det skulle være oss jentene denne gangen".

Her må man rett og slett sette noen grenser, ellers kan man ende opp med litt av hvert :) Snakker av erfaring!

Veldig gode råd! Har opplevd det samme selv.

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke problemet? Det er jo bare et spørsmål fra deres side...Det er jo ikke verre enn å si at det ikke passer, altså sannheten (noe som har blitt sagt allerede, så det er vel egentlig unødvendig av meg å skrive det også men). Selv synes jeg det er trivelig at andre spør om en annen kan være med, men du skal få slippe å høre om det :Hehe:

Endret av Noz
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å si at du ikke har anledning til å lage så mye mat til alle men at de kan komme senere?

Anonymous poster hash: 6f97d...61c
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Så rart å invitere med seg folk når man er bedt bort på middag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...