Gå til innhold

Kaster dere tamponger i do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kastet tamponger i do i over 10 år og aldri tettet ett eneste toalett.. :tommelsmil:

Jeg forstår jo dog de som velger å ikke gjøre det, men det skal mye til å tette ett avløp.
I tillegg er det èn ting å rulle inn en tampong i papir å kaste i søpla og å rulle ett bind i papir.
I bindet går jo ikke blodet gjennom, så det holder seg liksom inni bindet, mens dopapir vil jo absorbere blod fra en tampong, og det synes jeg er næsty..
I tillegg veldig kinkig om man er på besøk og ikke alle har søppelkasse på badet, faktisk..

Anonymous poster hash: 81c5e...2c5
Videoannonse
Annonse
Gjest Enhjørning
Skrevet

Nei. Har ikke noe ønske om å tette rørene.

Skrevet

Utrolig hvor lite kunnskap enkelte har. Dere uvitende kvinnfolk, som kaster tamponger i do, bruker skattebetalernes penger på avløpsarbeid.

AB...2c5, toalettet ditt er kanskje ikke tett, men du virker ganske tett selv. Én tampong per gang kan ikke tette en toalett, men over tid kan det tette igjen avløp og kloakkrør og det skaper merarbeid på renseanlegget. Man trenger bare å bla i avisen for å lære at dette ikke er gunstig.

Anonymous poster hash: 73514...87f
  • Liker 3
Skrevet

Kaster den selvsagt i søpla, har da virkelig ikke lyst på tette rør!

Skrevet (endret)

Dere som synes det er ekkelt med tamponger i søpla, pleier dere å ha søpla på utstilling med lokket av? Pleier gjestene deres å skryte over hvor lekkert dere har det i huset, og presisere at det var veldig pent i søpla?

Jeg har forresten ALDRI opplevd at det har kommet blod utenpå papiret som er surret rundt. Men jeg kan ikke være 100% sikker da jeg ikke pleier å rote rundt nedi bosset for å sjekke at alt nedi der er presentabelt.

Endret av Jade
  • Liker 1
Skrevet

Om vinteren kastes de rett i ovnen. Resten av året blir de puttet i en brødpose, knytt igjen og kastet i søppelbøtte med lokk på badet og tømmes hver kveld, pluss at bøtta vaskes etter mensen er ferdig (domestos og vann i bøtta, skylle og tørke). Aldri opplevd lukt. Jeg kaster de aldri i toalettet. Rørleggerne skal ikke få snakke om MEG og mine tette rør fulle av tamponger, når de spiser lunch. Ikke er jeg interessert i å betale flerfoldige titalls tusen for å få åpnet rørene heller.

Anonymous poster hash: 3038e...02c

Skrevet

Nei selvfølgelig gjør jeg ikke det. Bind, tamponger, truseinnlegg, våtservietter osv skal ikke i do for det løser seg ikke opp.

Hvis man syns det er så forbaska ekkelt med brukte tamponger i søpla så får man bruke menskopp isteden

Anonymous poster hash: 45f04...bb4

Skrevet

Den dagen et rør sprekker og området oversvømmes av tamponger skulle jeg ønske en maktperson hadde gjennomført tvungen DNA-testing av alle kvinner i området for å finne tampongenes rettmessige eier(e).

Vedkommende skulle få regning for reparasjon, samt dekke kostnadene til DNA-testing. Bilde burde også blitt trykket i avisen til skam og skjensel.

Og ja, jeg vet det er hinsides usannsynlig og totalt urealistisk. Men man kan jo alltids drømme.

Anonymous poster hash: 67f9f...fbd
Skrevet

Det at rørene skulle bli tette av en tampong er bare en myte. Jeg har aldri hørt om at det har skjedd. Hadde det skjedd ville det stått i avisene om det.

Anonymous poster hash: 1d1de...23f

Du har kanskje ikke hørt om det nei, men ei venninne opplevde det. Hun gjorde som TS tappet de ned i do. Så fikk de kloakklekasje, og det hun syntes var flaut da var at da de leide inn folk til å grave opp rør, og få fikset det, så badet det i brukte tamponger. Detter er ikke tull, og ingen myte.

Jeg kaster iallfall ikke i do. Skal tru hva mennene deres sier den dagen de må leie inn folk pga kloakklekasje, og ser synderen er brukte tamponger!!

Anonymous poster hash: c08b9...08f

Skrevet

Det hadde vel ikke stått meldinger på alle offentlige toalett om ikke kaste bind og tamponger i do dersom det ikke gjør noen skade. Kun dopapir skal kastes i do, andre ting skal i søppelet.

Skrevet

Hmm ble veldig skeptisk her. Vi er på husjakt. Og nå ble jeg veldig bekymret for jeg skal finne et hus der noen har kastet tamponger i do :O Sjokkert over hvor mange som gjør det.

Anonymous poster hash: c08b9...08f
Skrevet

Nei, jeg ruller de inn i papir og kaster de i søpla hjemme hos meg selv og hjemme hos andre når jeg er på besøk, men det har faktisk hendt seg at jeg har kastet tamponger på offentlige toalett. Det har som regel vert gode grunner til det (ingen søppel f.eks)...

Skrevet

Jeg hadde heller stappa trusa full av dopapir før jeg skifter tampong hjemme hos andre i allefall!

Men til saken, der familien min bodde før hadde 8 hus en kloakkpumpe på deling. Det var tidenes mest sensitive pumpe, skulle ikke mer enn litt for mye dopapir til før den tok kvelden og deilig, brunt kloakkvann gurgla opp av samtlige doer. Mamma lærte oss jentene tidlig å ikke kaste tamponger i do, og dette har jeg vent meg til videre i livet. Kan ikke forstå at folk ikke vet dette!

Husker forøvrig at på Big Brother for 10 år siden, ble det ekstraordinært husmøte fordi noen heiv tamponger i do :D Første sesong, tror jeg. Good times...

Anonymous poster hash: 39453...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...