Gå til innhold

Kaster dere tamponger i do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg. (Usikker på om det er lurt, men orker ikke tanken på å rulle den i dopapir, og kaste den i søppelet).

Anonymous poster hash: 27f5f...d92

For all del. Plugg igjen toalettet ditt med tamponger.

Tenk hvor lekkre de tar seg ut, når rørleggeren skal fiske dem ut igjen...

• Liker 6
Skrevet

Så det hadde ikke noe med at rørene var gamle?

Anonymous poster hash: df83e...551

Nei, ser at jeg glemte å få med hovedpoenget, da de kom for å sjekke rørene så fant de sykt masse tøystykker, bind, tamponger og lignende. Resten lå og fløt i en halvmeter kloakk i kjelleren.

Anonymous poster hash: 75d0e...75f

Skrevet

Nei, ser at jeg glemte å få med hovedpoenget, da de kom for å sjekke rørene så fant de sykt masse tøystykker, bind, tamponger og lignende. Resten lå og fløt i en halvmeter kloakk i kjelleren.

:blink:

Ja, det var jo smart av dem å slenge sånt i kloakken...

:ironi:

Nesten så jeg ikke synes synd på dem, engang.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Det har jeg ikke råd til. Koster mye mindre å bare putte de i søppelbøtta

Skrevet

Jeg har bodd på samme sted i 18 år, og har i alle disse årene skylt tampongen ned i do.

Selvfølgelig tåler rørsystemet det.

Anonymous poster hash: 00d2f...1ad
  • Liker 1
Skrevet

Nei kaster de ikke i do! Men jeg ruller de ikke inn i papir heller. Jeg laster de rett i en sånn hundepose? (Hmm hva heter det egentlig?)og knyter igjen. Så går jeg med söpla vär dag den uka ;-)

Gjest constance90
Skrevet

Bare tosker som kaster sånt i dass.

• Liker 6
Skrevet

:blink:

Ja, det var jo smart av dem å slenge sånt i kloakken...

:ironi:

Nesten så jeg ikke synes synd på dem, engang.

Det var ikke de som gjorde det, men de som tok kostnaden. Det var de som hadde bodd i huset før det ble arvet til dem som stod for dette.. Enda jævligere liksom, betale 200 000 for noe en ikke har gjort selv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi skal sørge for at avløpshåndteringen ikke forårsaker ulemper for deg og at myndighetenes krav til utslipp og slamkvalitet overholdes. For at dette skal være mulig, er det viktig at avløpsvannet er mulig å behandle. Når du skyller ned, er det derfor viktig for både ledningsnettet og renseanleggene at slike ting som Q- tips, våtservietter og bleier ikke havner i do. Det er også spesielt viktig at du ikke skyller ned giftige stoffer som olje fordi slammet som behandles i renseanleggene brukes til gjødsel i jordbruket.

Alt vannet du bruker når du dusjer, skylder ned i toaletter og mer til renner til våre avløpsrenseanlegg. Det er også viktig at du tenker over hva du skyller ned, da kjemikalier, bleier og våtservietter skaper problemer hos våre avløpsrenseanlegg.

Hentet fra Vann- og avløpsetaten sine sider

I tillegg kan søppel i avløpet tette og ødelegge kloakkpumper.

Endret av nattsvermer
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har bodd på samme sted i 18 år, og har i alle disse årene skylt tampongen ned i do.

Selvfølgelig tåler rørsystemet det.

Eh, nei.

Det kommer helt an på rørsystemet og størrelsen på tampongene. For de kommer i pakninger med liten str, super osv.

Edit: (Min kjære benytter svarte hundelort-poser til tamponger, fordi hun "liker å få dem vekk uten masse mekk".)

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde virkelig ingen oppegående mennesker kastet tamponger i do. Er helt "sjokkert" over at så mange svarer ja på at de gjør det....

Det er liksom noen ekle ting man bare gjør. Fordi de bør gjøres. Samme som å ta opp etter hunden sin. Det er ekkelt - men man gjør det likevel.

• Liker 4
Skrevet

Øhhh, nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det...

Skrevet

Pleier å kaste det i søppelet. Men dersom det ikke er søppelbøtte på toalettet, så kaster jeg den i do.

Anonymous poster hash: 6afcb...f97
Skrevet

Har aldri gjort det. Det er en grunn til at det kun er vanlig dopapir som skal i do, ikke engang kjøkkenpapir, og langt mindre tamponger.. Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å kaste det i søpla. Kaster vel bleiene i do også da?

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Trodde det var noe alle visste jeg...

En nabo måtte grave opp, kostet han 90 000, og gjett om tenåringsdattera fikk kjeft!

Alle de som sier ja, leier vel leilighet tenker jeg og bryr seg ikke om kostnader for huseier.

Anonymous poster hash: 92a8e...a61
  • Liker 4
Skrevet

Hehe, her er det mye tillært uvitenhet ute og går.

Herlighet folkens, lær dere hva tamponger er laget av, så skjønner dere at det er bullshit at de ikke kan kastes i do.

Kondomer etc. derimot....og ofte er det de som tetter, og folk tror det er tampongene.

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde i en bygård hvor det ble tett. Der fant de tamponger som hadde tettet. Var heldigvis ikke vi som hadde skyld i den. Hiver selvsagt slikt i søpla. Den går vi uansett ut med daglig.

Skrevet (endret)

Hehe, her er det mye tillært uvitenhet ute og går.

Herlighet folkens, lær dere hva tamponger er laget av, så skjønner dere at det er bullshit at de ikke kan kastes i do.

Kondomer etc. derimot....og ofte er det de som tetter, og folk tror det er tampongene.

Tillater meg å legge ut en link til, denne gangen fra VG. Her er et sitat fra artikkelen :- Det oppstår mange akutte situasjoner hvor kloakk flommer over på grunn av tette rør, og kloakkpumper som stopper helt opp fordi den har sugd til seg en kjempestor ball med q-tips og våtservietter, sier Paulsen.

Tamponger kan fint være en del av denne ballen. Les litt før du begynner å snakke om andres uvitenhet.

(Ja, jeg jobber med vann og avløp, så jeg er over middels engasjert i dette :P )

Endret av nattsvermer
  • Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg trodde virkelig ingen oppegående mennesker kastet tamponger i do. Er helt "sjokkert" over at så mange svarer ja på at de gjør det....

Det er liksom noen ekle ting man bare gjør. Fordi de bør gjøres. Samme som å ta opp etter hunden sin. Det er ekkelt - men man gjør det likevel.

Nettopp!

Nei, kaster ikke tamponger i do, det har faktisk ALDRI skjedd.

Skrevet (endret)

Utrolig... :hakeslepp: Trodde dette var noe alle lærte at de IKKE skal gjøre.

Endret av Wonderbitch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...