Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kaster dere tamponger i do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg. (Usikker på om det er lurt, men orker ikke tanken på å rulle den i dopapir, og kaste den i søppelet).

Anonymous poster hash: 27f5f...d92

• Liker 4
Skrevet

Ja, gjør det av samme grunn som deg. Synes det er så ekkelt å la det ligge i søpla.

Anonymous poster hash: 2af49...80f
  • Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Har ikke tenkt til å tette hverken mine eller blokkrørene, og iallfall ikke lage kaos i rørsystemene i byen eller på avfallanlegget.

Anonymous poster hash: 39dae...1f0
  • Liker 20
Skrevet

Nei, har ikke lyst på tette rør.

Anonymous poster hash: f05e5...05e

• Liker 8
Skrevet

Hva er eklere og verst, det å rulle tamponger i dopapir, kaste de i søpla, eventuelt tømme søpla litt oftere om dere ikke orker å la det ligge der, ELLER..

.. å hyre rørlegger, i verste fall grave opp alle rør, halve tunet om dere bor på bakkeplan, få oversvømt kjeller og etasjer under dere fordi rørene har sprukket, og erstatte skader gjort på andres rør om dere bor i blokk?

Broren min og kona hans arvet et hus, de hadde bodd der i 2 år da rørene sprakk, oversvømte hele kjelleren, og det viste seg at rør og alt måtte skiftes ut. Kom på den nette sum av litt over 200.000 kroner..

Anonymous poster hash: 75d0e...75f
  • Liker 12
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg ikke det.

Anonymous poster hash: b8f0c...170

• Liker 3
Skrevet

Tamponger tetter da ikke rør. De er så små at de renner ut til renseanlegget. Hvor det får være deres problem, det er jo det de får betalt for.

Anonymous poster hash: 1d1de...23f
  • Liker 2
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke!! Tar søppelet ut ofte når jeg har mensen, så det blir ikke lukt i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke, tamponger tetter igjen rør.

Baller de inn i dopapir og putter de i søpla på badet. Har søplebøtte med lokk, og kaster søpla ofte, så blir ikke lukt.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Vil ikke risikere å yette noen rør. Ruller den inn i papir og kaster den i en liten søppelbøtte med lokk jeg har på badet.

• Liker 3
Skrevet

Dere som kaster de i do kan belage dere på en regning på 30-40 000 hvis rørene går tett. Mye penger for latskap.

• Liker 4
Skrevet

Det at rørene skulle bli tette av en tampong er bare en myte. Jeg har aldri hørt om at det har skjedd. Hadde det skjedd ville det stått i avisene om det.

• Liker 3
Skrevet

Det at rørene skulle bli tette av en tampong er bare en myte. Jeg har aldri hørt om at det har skjedd. Hadde det skjedd ville det stått i avisene om det.

Og jeg bodde i et hus med mange leiligheter og noen hybler. Der gikk rørsystemet tett pga tamponger. Rørleggeren tok seg en runde til alle i huset og kjeftet og smalt over tampongkasting i do.

Tror du virkelig det ville blitt oppslag i Dagbladet om rør som har blitt tett pga tamponger?

• Liker 10
Skrevet
- Tøyfiller, bind og tamponger sliter renseanlegget med gjennom hele året fordi det oppstår fiberballer som tetter pumper og ventiler i pumpestasjonene og anlegget i Ottestad. Dette medfører klart ekstraarbeid, sier Netteland.

Anonymous poster hash: 3a6f8...cf8

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Ja, men kun hjemme hos meg selv og hos veninner som jeg vet også gjør det. Vil ikke risikere å tette noen andres rør.

Skrevet

Nei, er du gal.. Hiver det i bosset med dopapir rundt. Om det er ekkelt, er det vel ekkelt å ta inn tampongen og? Du treng jo berre ta i tråden, og vaske deg på henda liksom, og det gjer du vel uansett?

Kjedelig å tette røyra pga noko slikt..

• Liker 1
Skrevet

Utrolig at det fortsatt er folk som ikke har fått med seg at tamponger IKKE skal i do!!!

• Liker 11
Skrevet

Det er kun toalettpapir som skal i do. Okei, én tampong tetter ikke rørene. Men når mange gjør det og i tillegg heller fett i sluket, kan det bli en propp som må spyles ut. Dette er dyrt og fullstendig unødvendig.

Jeg pleier å ta papir rundt tampongen og kaster den i søpla.

• Liker 2
Skrevet

Hva er eklere og verst, det å rulle tamponger i dopapir, kaste de i søpla, eventuelt tømme søpla litt oftere om dere ikke orker å la det ligge der, ELLER.. .. å hyre rørlegger, i verste fall grave opp alle rør, halve tunet om dere bor på bakkeplan, få oversvømt kjeller og etasjer under dere fordi rørene har sprukket, og erstatte skader gjort på andres rør om dere bor i blokk? Broren min og kona hans arvet et hus, de hadde bodd der i 2 år da rørene sprakk, oversvømte hele kjelleren, og det viste seg at rør og alt måtte skiftes ut. Kom på den nette sum av litt over 200.000 kroner.. Anonymous poster hash: 75d0e...75f

Så det hadde ikke noe med at rørene var gamle?

Anonymous poster hash: df83e...551

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...