AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg tok en tatovering i går, på underarmen. Jeg skal nå jobbe i tre dager fremover, og lurer da på om jeg bør dekke den til på jobb? Har jo hørt at den skal puste mest mulig osv. Problemet er at jeg jobber i hjemmesykepleien og er oppe i mye rart der som kryr av bakterier. Det er snakk om 7 timer per dag. Forrige gang jeg tok tatovering hadde jeg ikke den jobben, og gikk derfor kun med folie til dagen etterpå. Noen som har råd til meg? Anonymous poster hash: 9fa8c...c50
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg tok en tatovering i går, på underarmen. Jeg skal nå jobbe i tre dager fremover, og lurer da på om jeg bør dekke den til på jobb? Har jo hørt at den skal puste mest mulig osv. Problemet er at jeg jobber i hjemmesykepleien og er oppe i mye rart der som kryr av bakterier. Det er snakk om 7 timer per dag. Forrige gang jeg tok tatovering hadde jeg ikke den jobben, og gikk derfor kun med folie til dagen etterpå. Noen som har råd til meg? Anonymous poster hash: 9fa8c...c50 Har ikke erfaring med tatoveringer, men jeg ville dekket det til med en bandasje av hensyn til mennesker rundt deg og deg selv. Smitterisiko er ikke bare for deg, men også for de du er i kontakt med gjennom arbeidsdagen. Anonymous poster hash: 2a14d...247
Sphynx Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Jeg ville planlakt tattisen bedre så jeg ikke måtte jobba de første dagene kanskje?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg tok en tatovering i går, på underarmen. Jeg skal nå jobbe i tre dager fremover, og lurer da på om jeg bør dekke den til på jobb? Har jo hørt at den skal puste mest mulig osv. Problemet er at jeg jobber i hjemmesykepleien og er oppe i mye rart der som kryr av bakterier. Det er snakk om 7 timer per dag. Forrige gang jeg tok tatovering hadde jeg ikke den jobben, og gikk derfor kun med folie til dagen etterpå. Noen som har råd til meg? Anonymous poster hash: 9fa8c...c50 I enkelte yrker får man ikke bruke piercing som ikke er tildekket, i arbeidstiden. Det er vel ikke bare av hensyn til arbeidstagerens helse, men pga at arbeidstageren kan smitte mennesker på jobben (bl.a. pasienter) med sine eventuelle sykdommer... Anonymous poster hash: 2a14d...247
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Jeg ville planlakt tattisen bedre så jeg ikke måtte jobba de første dagene kanskje? Jeg også Anonymous poster hash: 2a14d...247
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Jeg ville planlakt tattisen bedre så jeg ikke måtte jobba de første dagene kanskje? Jeg gjorde det, skulle ta den i forrige uke da jeg hadde fri. Men så ble tatovøren syk og da måtte jeg ta den denne uken, reiser på ferie neste uke. Så ja, jeg hadde planlagt den. Anonymous poster hash: 9fa8c...c50
Sphynx Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Jeg gjorde det, skulle ta den i forrige uke da jeg hadde fri. Men så ble tatovøren syk og da måtte jeg ta den denne uken, reiser på ferie neste uke. Så ja, jeg hadde planlagt den. Anonymous poster hash: 9fa8c...c50 Men du gjennomførte den jo når den ikke passet....? Da kunne du jo avlyst fordi det ikke passet for deg Eller ordnet fri fra jobb? 1
Cessa74 Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Etter en tatovering har du mange små mikroskopiske hull i huden, og infeksjonsfaren er høy de første dagene før huden gror. Du bør absolutt dekke den med bandasje (ikke plast, da huden må få puste under tilheling). Vask tatoveringen morgen og kveld med grønnsåpe, og la den luftes ellers når du ikke er på jobb. Etter en ukes tid er huden såpass tilhelet at du ikke trenger å dekke den lenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå