AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiser to skiver grovt brød (tre av fire markerte ruter i brødskalaen) med smør, ost og paprika. Osten utgjør 4 skiver vanlig Norvegia som man skjærer selv med høvel. Skulle da tro en blir mett av dette? Hadde du blitt det? Hva kan jeg evt. spise isteden som man blir mett av? Anonymous poster hash: e70be...f22
Fuglen Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Jeg hadde ikke blitt mett av to brødskiver med gulost. Jeg spiser en stor porsjon havregrøt med masse nøtter til frokost, det blir jeg ordentlig mett av.
crispy Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Jeg hadde heller ikke blitt mett av den frokosten, spiser gjerne 4-5 skiver til frokost eller en stor posrsjon havregrøt med et par bananer. Er det noe jeg ikke sparer på, så er det frokosten 1
Gjest Blondie65 Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiser to skiver med leverpostei eller ost til frokost og et stort glass melk. Dette holder meg mett til lunsj.
Gjest Runforit Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Blir ikke mett av brød. Kjører på med masse eggerøre(gjerne med litt kokosmelk og peanøttsmør)nøtter og skinke. Da tenker jeg ikke på mat igjen før lunsj ca 5-6 timer senere. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiser to skiver grovt brød (tre av fire markerte ruter i brødskalaen) med smør, ost og paprika. Osten utgjør 4 skiver vanlig Norvegia som man skjærer selv med høvel. Skulle da tro en blir mett av dette? Hadde du blitt det? Hva kan jeg evt. spise isteden som man blir mett av? Anonymous poster hash: e70be...f22 Ikke så mye å gjøre med. Regner med du er tjukk og nå skal på diett. Klart du blir sulten da om du plutselig må redusere kaloriinntak betydelig. Anonymous poster hash: 0d980...aac
Cascol Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Jeg blir ikke mett av kjøpebrød, bare uvel av konsistensen. Skal jeg spise brød, velger jeg heller hjemmebaket eller knekkebrød. Det er mye mer mettende. Husk også at et kjøpebrød med 3/4 på grovhetsskalaen sannsynligvis ikke er mer en halvgrovt, og dermed ikke har nok fiber til å mette skikkelig. Frokostalternativer: Havregrøt eller havregryn og melk med litt nøtter og bær til, tyrkisk yoghurt med hjemmelaget müsli, grovt hjemmebaket brød eller fiberrik knekkebrød med makrell i tomat, frokostomelett av to egg og salat til. Bare fantasien setter grenser! Det er viktig å få nok fett, proteiner og fiber for å bli mett.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Jeg blir aldri mett. Derfor spiser jeg tilmålte mengder, og har lært meg å leve med å alltid gå småsulten. Til frokost spiser jeg ofte to skiver med omelett laget av 1 egg, kylling, grønnsaker og ost. Dette er 390 kcal, fordelt på 40 % fett, 25 % protein, og 35 % karbohydrater, og burde være nok til å holde meg mett i lang tid, men det er det altså ikke. Til lunsj spiser jeg to skiver med karbonader laget av kyllling og bacon + salat, samme der. Eneste gangene jeg føler meg ordentlig mett er når jeg spiser masse karbohydrater, for eksempel lapskaus, hjemmelaget potetmos, risgrøt og lignende. Da blir jeg mett, og i tillegg tung/full i magen. Anonymous poster hash: 2cb3c...980
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Ikke så mye å gjøre med. Regner med du er tjukk og nå skal på diett. Klart du blir sulten da om du plutselig må redusere kaloriinntak betydelig. Anonymous poster hash: 0d980...aac Hvorfor regner du med at jeg er tjukk og skal på diett? Da ville vel ikke brød med smør og fet ost vært så veldig bra? Jeg veier ca 49 - 50 kg. Er 167 cm. Anonymous poster hash: e70be...f22 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Jeg blir ikke mett av brød. Har spist et halvt brød uten å nærme meg mett. Det er pålegget jeg blir mett av. Så jeg har rett og slett kuttet ut brødet. Jeg lager meg noen frøknekkebrød av og til for å ha pålegget på noe. Det smaker mye bedre enn brød, og så er det mye sunnere. Det kan stå i evigheter, så bare lag en porsjon eller to og ha i en tett boks. Mine har stått i tre måneder på kjøkkenbenken og de er like gode. Jeg skulle få besøk og lagde to porsjoner i tilfelle de måtte ha "brød", men så spiste ikke besøket noen fordi de gjerne ville ha sånne ting som omelett og sånt som var plan A. Anonymous poster hash: 369f5...9bd 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiser to skiver grovt brød (tre av fire markerte ruter i brødskalaen) med smør, ost og paprika. Osten utgjør 4 skiver vanlig Norvegia som man skjærer selv med høvel. Skulle da tro en blir mett av dette? Hadde du blitt det? Hva kan jeg evt. spise isteden som man blir mett av? Anonymous poster hash: e70be...f22 Da tror jeg at jeg ville ha byttet ut brødet med noe mer proteinrikt. Mange blir ikke mett i det hele tatt av brød, og på tom mage forsterkes denne effekten. Grovheten (kliet) er dessuten ikke næring i det hele, bare fyllmasse, og endel mennesker sliter med å i det hele fordøye slikt før mage og tarm har startet opp for dagen. Prøv med samme mengde omelett eller salat eller middagsrester en dag. Blir du mett av det? Anonymous poster hash: 05fe8...666 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiser to skiver grovt brød (tre av fire markerte ruter i brødskalaen) med smør, ost og paprika. Osten utgjør 4 skiver vanlig Norvegia som man skjærer selv med høvel. Skulle da tro en blir mett av dette? Hadde du blitt det? Hva kan jeg evt. spise isteden som man blir mett av? Anonymous poster hash: e70be...f22 Det er rett og slett for lite mat. Frokosten er det viktigste måltidet på dagen og bør inneholde fett. Hjernen trenger fett. Havregrøt og nøtter er nevnt og er mettende Anonymous poster hash: 33aa4...d29
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Prøv mer proteiner og sunt fett. Det gir lengre og bedre metthetsfølelse. F.eks egg (omelett, eggerøre, hardkokte), en neve nøtter/bær, skinke/ostestaver, 1/2 avokado etc. Anonymous poster hash: e08ea...e21 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Frokosten er det viktigste måltidet på dagen Anonymous poster hash: 33aa4...d29 Hva er grunnlaget for denne påstanden? Anonymous poster hash: 3d30a...378 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 Hva er grunnlaget for denne påstanden? Anonymous poster hash: 3d30a...378 http://www.sats.no/lar-om/tema/motivasjon/frokost/ http://www.frukt.no/gronne-fakta/aktuelt1/frokosten-dagens-viktigste-maltid/ Evt for de som skal ned i vekt: http://www.greteroede.no/1084822.o2 Anonymous poster hash: 33aa4...d29
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Hva er grunnlaget for denne påstanden? Anonymous poster hash: 3d30a...378 http://munin.uit.no/bitstream/handle/10037/1407/thesis.pdf?sequence=1 Anonymous poster hash: 33aa4...d29
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 Hva er grunnlaget for denne påstanden? Anonymous poster hash: 3d30a...378 http://www.forskning.no/artikler/2006/november/1163411565.21 Anonymous poster hash: 33aa4...d29
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 http://www.prior.no//artikler-viten/energi-til-dagen/frokost/frokost-dagens-viktigste-maaltid-article34672-16993.html Anonymous poster hash: 33aa4...d29
Gjest Silverstream Skrevet 15. august 2014 #19 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiste alltid brød til frokosten før, men så lærte jeg at det var masse kalorier i bare 1 skive brød også kommer jo pålegget i tillegg, så jeg gikk over til knekkebrød istedet. I begynnelsen ble jeg ikke mett av verken knekkebrødet eller brødet jeg spiste før, men man venner seg til det.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #20 Skrevet 15. august 2014 Jeg spiste alltid brød til frokosten før, men så lærte jeg at det var masse kalorier i bare 1 skive brød også kommer jo pålegget i tillegg, så jeg gikk over til knekkebrød istedet. I begynnelsen ble jeg ikke mett av verken knekkebrødet eller brødet jeg spiste før, men man venner seg til det. Hvorfor ikke heller bytte over til noe mer proteinrikt dersom du egentlig ikke blir ordentlig mett av verken brød eller knekkebrød? Anonymous poster hash: e08ea...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå