forvirretjente24 Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg kunne trengt litt feedback fra folk som kjenner seg igjen! Jeg har vært sammen med kjæresten min i et år og bodd sammen i ca 7 måneder. Før jeg møtte han røyker han hver dag så roet det seg ned når vi ble sammen. Men gjennom hele forholdet har han skjult det for meg når han har røyket og nesten hver gang har jeg funnet ut av det! Usikkerheten rundt å ikke vite når har skulle røyke eller om han hadde gjort det, gir meg en skikkelig vondt følelse i kroppen. Vi har prøvd alle mulig måter å få forholdet til å fungere med og uten hasj. Ultimatum og tilpasning fra begges sider. Jeg er veldig imot hasj og usunne vaner ift rus og vil ikke endre mine holdninger!! I går røyket han selvom han egentlig skulle ha sluttet helt. Jeg fortalte han at ved å gjøre det i går gjorde han det slutt med meg og han syntes at min holdninger til hasj er helt syke! Dette er så langt vi har kommet og jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å holde på det jeg har sagt, fordi jeg elsker jo gutten og han sier han lover meg en fin fremtid! Tips anyone?
Gjest krokodillen Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Om dette er et problem for deg så er ikke dette rette forholdet å være i
flinkeceline Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Jepp. Han røket hasjen og tror han kan snike seg unna med det uten noen form for straff. Virker som han tøyer grensene for å prøve å få deg til å godta det etterhvert og det synes jeg ikke du skal finne deg i. Kast han før dere blir altfor seriøse for dette viser at han bryr seg niks om forholdet og setter hasjen høyere enn du. For en taper.
Gjest krokodillen Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Jepp. Han røket hasjen og tror han kan snike seg unna med det uten noen form for straff. Virker som han tøyer grensene for å prøve å få deg til å godta det etterhvert og det synes jeg ikke du skal finne deg i. Kast han før dere blir altfor seriøse for dette viser at han bryr seg niks om forholdet og setter hasjen høyere enn du. For en taper. Straff? Om ts ikke er komfortabel med at han røyker så får ho heller gjøre det slutt. Å straffe kjæresten sin har lite for seg. Han slutter ikke av den grunn. Dessuten hører ikke straff og forhold sammen. Han er ikke sønnen hennes
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Om 5 år kommer du til å være lykkelig over at du gikk fra han, når du møter og ser han. Tro meg. Anonymous poster hash: 5f7de...f37 4
Apocalypse Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Han fortjener deg ikke når han oppfører seg sånn, enig med det Flinkeceline. Jo lengre du venter med å slå opp for alvor, jo vondere blir det. 1
flinkeceline Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Straff? Om ts ikke er komfortabel med at han røyker så får ho heller gjøre det slutt. Å straffe kjæresten sin har lite for seg. Han slutter ikke av den grunn. Dessuten hører ikke straff og forhold sammen. Han er ikke sønnen hennes hva mener du er direkte dumpegrunn alt sammen da eller? Kan ikke skjære alt under en kam og nå som hun har observert ham flere ganger med hasjpipa stikkende ut av munnen ser også jeg liten grunn til å straffe ham. Men det er ikke til å si at straff ikke virker, for det gjør det i noen tilfeller.
flinkeceline Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Han fortjener deg ikke når han oppfører seg sånn, enig med det Flinkeceline. Jo lengre du venter med å slå opp for alvor, jo vondere blir det. Bra at noen er enig med meg. Rusmiddelavhengighet er en sykdom og spesielt hasjrøking gjør folk late og giddalause. En god veninne av meg sløste bort over 8 år i et forhold med en hasjrøker for så etter å få barn finne ut av at han plutselig ville prøve heroin så forholdet gikk til helvete. Det er ikke noe du vil utsette deg for ts. 2
Gjest Coolaid Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Jeg syns du skal være veldig realistisk og ærlig med deg selv. Man kan ikke forandre et annet menneske. Kjæresten din kommer ikke til å forandre seg før han selv bestemmer seg selv for det. Forandring må komme fra innsiden og ikke av motivasjon fra deg på utsiden. At han skjuler misbruket sitt er et tydelig tegn på at han har et problem med rus. Det er naivt å tro at du på en eller annen måte kan redde han fra misbruket. Det er også naivt å tro at du kan ha et bærekraftig forhold med en rusmisbruker. Kjæresten din innser ikke sitt eget problem. Han er ikke interessert i å slutte. I tillegg syns han at du har syke holdninger til hasj. Det forteller at han ikke ønsker å slutte. Da er det bare å avslutte forholdet som siste utvei. Å være sammen med en rusmisbruker fordi du elsker ham er rett og slett en uintelligent avgjørelse. Stram deg opp og vær realistisk.
Rights Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Har han fast jobb som han fungerer bra i ? Er han aktiv på fritiden ? Hjelpsom ? Er han sosial ? Hvor gammel er han ? Hvor lenge har han røkt ? Er det snakk om store mengder ? Er han passiv når han er høy? Altså helt "lost" med blodsprengte øyne ? (Tegn på at han røyker MYE) Egentlig spiller ingen av de spørsmålene noen rolle mtp at han gjør dette i skjul for deg, for da respekterer han deg ikke og setter røyken foran deg. Han lyver også. Varsellampen bør ringe hos deg. Jeg er personlig ikke imot hasj da jeg mener det i likhet med alkohol har sine fordeler og ulemper, men alt med måte. Om man ser på hasjbruken hans som alkohol, vil det på en måte være som om han drikker noen øl hver dag (eller mange øl.. Vi vet jo ikke hvor mye han røyker), og da er man en rusmisbruker... Ikke en rusbruker. Da har man et problem, og det problemet løser seg aldri så sant han ikke innser det selv. Du får kjøpt tester på nettet også, om du vil stille han et ultimatum - deg eller hasjen ;-) (altså et tomt beger som han må tisse i… som ser om det er THC i urinen. Litt ekstremt men.. )
Gjest Coolaid Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Har han fast jobb som han fungerer bra i ? Er han aktiv på fritiden ? Hjelpsom ? Er han sosial ? Hvor gammel er han ? Hvor lenge har han røkt ? Er det snakk om store mengder ? Er han passiv når han er høy? Altså helt "lost" med blodsprengte øyne ? (Tegn på at han røyker MYE) Egentlig spiller ingen av de spørsmålene noen rolle mtp at han gjør dette i skjul for deg, for da respekterer han deg ikke og setter røyken foran deg. Han lyver også. Varsellampen bør ringe hos deg. Jeg er personlig ikke imot hasj da jeg mener det i likhet med alkohol har sine fordeler og ulemper, men alt med måte. Om man ser på hasjbruken hans som alkohol, vil det på en måte være som om han drikker noen øl hver dag (eller mange øl.. Vi vet jo ikke hvor mye han røyker), og da er man en rusmisbruker... Ikke en rusbruker. Da har man et problem, og det problemet løser seg aldri så sant han ikke innser det selv. Du får kjøpt tester på nettet også, om du vil stille han et ultimatum - deg eller hasjen ;-) (altså et tomt beger som han må tisse i… som ser om det er THC i urinen. Litt ekstremt men.. ) Skjønner sammenligningen din men det er to helt ulike ting. Det er heller ikke et lovlig rusmiddel. Slutt å pynte på narkotikabruk. Det er ulovlig og har negativ innvirkning på helsen til den som bruker det, samt familie og venner. Hvorfor skal ts drive å narkoteste kjæresten sin ? Ente stoler man på en man er glad i, eller så gjør man det ikke. Ts ønsker en rusfri kjæreste, ikke å være mamma for en voksen person.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Bra at noen er enig med meg. Rusmiddelavhengighet er en sykdom og spesielt hasjrøking gjør folk late og giddalause. En god veninne av meg sløste bort over 8 år i et forhold med en hasjrøker for så etter å få barn finne ut av at han plutselig ville prøve heroin så forholdet gikk til helvete. Det er ikke noe du vil utsette deg for ts. En jeg vet om begynte med potetgull og gikk over til heroinstikking!!! Da skjer det med alle! Fra potetgull til HÆLLVETTE! Seriøst..hva snakker du om straff for? Det er et annet menneske hun er sammen med, en hun er glad i. Hva faen har straff i et forhold å gjøre? Du virker jo helt syk fascistisk. Nazi-tyskland virker være stedet for deg. Om hasjrøyking er helt feil for deg ts, og du føler han har et problem, så må du gå. Du hverken burde, eller kan, tvinge et annet menneske til gjøre som du vil.
forvirretjente24 Skrevet 15. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 15. august 2014 Han er en veldig ordentlig gutt med jobb og er omsorgsfull! Men jeg takler ikke uteyggheten rundt rusen om når han skal røyke osv når han er innstilt på at han vil røyke så "må han bare". Vannskelig å gjøre det slutt med en man er så glad i og ønsker en fremtid med og han selv ønsker en fremtid med meg. Han sier at det ikke kommer til å gå bra med han hvis han ikke kan bo med meg.. Han sier han skal slutte en gang i nærmeste fremtid men det kan jeg ikke gå og vente på heller
Rights Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Han er en veldig ordentlig gutt med jobb og er omsorgsfull! Men jeg takler ikke uteyggheten rundt rusen om når han skal røyke osv når han er innstilt på at han vil røyke så "må han bare". Vannskelig å gjøre det slutt med en man er så glad i og ønsker en fremtid med og han selv ønsker en fremtid med meg. Han sier at det ikke kommer til å gå bra med han hvis han ikke kan bo med meg.. Han sier han skal slutte en gang i nærmeste fremtid men det kan jeg ikke gå og vente på heller Når han sier at det ikke kommer til å gå bra med han visst han ikke kan bo med deg, så spiller han på samvittigheten din. Han er ikke DITT ansvar i det hele tatt. Han sier han skal slutte en gang i "nærmeste fremtid", med andre ord er han ikke innstilt på å slutte nå. Hvorfor skal han være innstilt på å slutte "i nærmeste fremtid" ? Hva er det som skal "skje" i løpet av nærmeste fremtid som skal få han til å ville slutte da, og ikke nå? Dere har prøvd forskjellige ting både med og uten hasj, men det har ikke fungert. Han vil ikke slutte, og du er helt i mot (Ikke la han bruke "jeg skal slutte i nærmeste fremtid" som et BLI-argument). Dette er jo en ganske enkel sak spør du meg. Du må bryte ut. La han få fortsette med sitt liv, med hasjen sin.. og så får du gå videre med ditt. Ellers kommer gnagsåret til å bli vondere og vondere etter hvert. Bare MIN mening. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 Det er da mange som kan røyke hasj og fungere helt normalt.....i hvert fall som jeg kjenner. Røyker ikke selv pga jobben min, men har røyket litt i ny og ne før. Det er kunnskapsløst å sammenligne hasj med tunge narkotiske stoff. "Vi begynte med hasj og endte opp på heroin, for det lærte vi på skolen." Haha. Anonymous poster hash: a28e6...ce5 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Hasjrøykere er rusmisbrukere, og jeg ville aldri vært i et forhold med en rusmisbruker. Uansett om han hadde vært direktør, statsminister eller konge. I mitt liv er det nulltoleranse for narkotika. Anonymous poster hash: 2456d...4a3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 Hei, forvirret jente! Ta et steg tilbake og se for deg at det var en av dine nærmeste som var i din situasjon. Hva ville du ha sagt til den personen? Det jeg hadde sagt, var det en av mine nærmeste er som følger. Du har dine premisser og meninger, og uansett hvordan han ufarliggjør hasj, er det likevel et ulovlig rusmiddel. Kanskje er det ikke uten grunn. Samme med hvis han prøver å sammenligne det med øl, vin osv. Øl er lovlig, og jeg forholder meg til Norges lov. Ferdig med det. Han har sine holdninger, og de klarer du ikke å forandre på. Han må innse det selv. Hvor lenge skal du vente? En uke, ett år eller ti år? Tenk om han aldri slutter. Hvor mange ganger skal han love deg og be om tilgivelse før det er nok? Du forteller om en konstant usikkerhet. Er det noe du kan leve med? Og kan du leve godt med den følelsen? Det kommer dager hvor du ikke vet hva han gjør, hvor han er og hvem han er sammen med. Skal du da ofre dine tanker til denne usikkerheten? Ikke gjør det. Det er ikke verdt det, kjære deg! Uansett hvor gamle dere er, 20 eller 60, så er det din livskvalitet det er snakk om. Om dere har barn sammen, hva slags forbilde er en rusmisbrukende forelder? Hvis dere ikke har barn, kom deg fort vekk. Du vet ikke når og om han noensinne vil slutte. Hva skjer den dagen barnevernet tar kontakt med dere? Tenk deg ihvertfall godt om. Hvis han likevel viser seg til å være den rette for deg, så skader ikke det å ta et lite steg tilbake og tenke seg om. Lykke til! Anonymous poster hash: 13a93...761 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 Om man ser på hasjbruken hans som alkohol, vil det på en måte være som om han drikker noen øl hver dag (eller mange øl.. Vi vet jo ikke hvor mye han røyker), og da er man en rusmisbruker... Ikke en rusbruker. Dette er ikke sammenlignbart. Alkohol forbrennes jevnt og forutsigbart, og "noen øl" forbrennes i løpet av noen timer. THC og øvrige cannabinoider lagres raskt i fettvev, og har lang terminal halveringstid, og det frigis langsomt over en periode på opptil en uke. Ved jevnlig bruk, akkumulerer alle disse stoffene i kroppen. Alle stonere påstår at dette er en myte, og det er fordi de plukker forskningsresultater som passer dem. Det er vanskelig å fastsette nøyaktig hvor lang tid det tar før all THC er eliminert, og undersøkelser varierer fra ca. 12 timer til 7 døgn. De fleste nyere rapporter oppgir terminal halveringstid til ca. 4.1 døgn. Her er noen kilder du kan søke opp: Johansson et al: Determination of delta 1-tetrahydrocannabinol in human fat biopsies from maruhuana users by gas cromatography-mass spectrometry Biomed Chromatogr. 1989 Jan;3(1):35-8 Musshof et al: Review of biologic matrices (urine, blood, hair) as indicators of recent or ongoing cannabis use Therapeutic drug monitoring, April 2006-volume 28 - issue 2 - pp 155 - 163 Grotenhermen: Pharmacokinetics and pharmacodynamics of cannabinoids Clin. Pharmacokinet. 2003: 42(4): 327-360 Huestis et al: Human cannabinoid pharmacokinetics Chem biodivers. 2007 August; 4(8): 1770-1804. doi:10.10002/cbdv.200790152Anonymous poster hash: da2ca...e0b 1
Gjest krokodillen Skrevet 15. august 2014 #19 Skrevet 15. august 2014 Om 5 år kommer du til å være lykkelig over at du gikk fra han, når du møter og ser han. Tro meg.Anonymous poster hash: 5f7de...f37 hvorfor det? kjenner mange som røyker som er normalt oppegående mennesker med både jobb og familie
Gjest krokodillen Skrevet 15. august 2014 #20 Skrevet 15. august 2014 hva mener du er direkte dumpegrunn alt sammen da eller? Kan ikke skjære alt under en kam og nå som hun har observert ham flere ganger med hasjpipa stikkende ut av munnen ser også jeg liten grunn til å straffe ham. Men det er ikke til å si at straff ikke virker, for det gjør det i noen tilfeller. enten burde ho dumpe han siden ho ikke tolererer røyking. eller så burde han dumpe henne fordi ho ikke godtar det. de er rett og slett ikke en match enkelt og greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå