Gå til innhold

Gave

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får jeg sikkert svar at man skal gi som man føler for, men jeg spør nå likevel og håper på noen vetuge svar.

Vi skal i et bryllup nå til helgen. Brudeparet er voksne folk som har alt og derfor ønsker seg bidrag til en lang reise de skal på. Vi er venner av brudeparet, ikke veldig nære, men har kjent de lenge.

Festen skal være i et grendahus, men etter hva jeg har forstått skal det serveres mat laget av innleid kokk og det er fri bar. Brudeparet er fra hjemstedet vårt, men har valgt å holde feiringen på en øy et stykke unna slik at det blir nødvendig å overnatte. Vi får dermed utgifter til overnatting om vi må dekke selv (og reise, men det er ikke så mye, bare bensin + ferge). Dette fikk vi vite etter at vi hadde takket ja til å komme i bryllupet.

Lenge siden sist jeg var gjest...hvor mye er "vanlig" å gi pr par i en slik setting om jeg beskriver? Og ja, jeg vet at vi kan gi det vi vil og kan, men jeg vil gjerne vite hva som er normalt. Så dere som har giftet dere, hva fikk dere?

Anonymous poster hash: 4590d...ba6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da et tidspunkt å sitte oppe og tenke på slikt på:-)

Men det er klart, dersom dere skal gi penger istedenfor en gave blir det litt mer tydelig hvor mye dere gir.

Det kommer jo an på deres økonomi. Begge i jobb? Greit lønnet?

Kjenner dere hverandre på kryss og tvers eller er det slik at hun er din venninne fra langt tilbake eller han er din manns kamerat fra langt tilbake?

Det jeg gjerne hadde gjort, dersom jeg var i samme situasjon var gjerne at jeg hadde forhørt meg med en kamerat som og skulle i bryllupet hva de hadde tenkt å gi. Nå er det ikke sikkert du har noen slike du kan ringe til, men det ville være førstetanken min. Da vet man hvor landet ligger og man er ikke den eneste som gir akkurat det.

Utfra et anslag tror jeg vi hadde brukt 800 - 1 000 kr, mest sannsynlig det siste da det er et rundere tall.

Skrevet

Vi fikk alt fra 200-1000 kr. Glad for alle bidrag, var ikke slik at vi ble skuffet av de som gav 200 eks. :)

Skrevet

Om dere har grei økonomi og er invitert både til middag og fest, ville jeg gitt 1000,-

Anonymous poster hash: 6007f...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...