AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Tenkte å skaffe meg en sånn siden "alle" har det. Men hva brukes den egentlig til? Og hvordan bruker man den? Når bruker man den? Evt hvilket merke er best Anonymous poster hash: 4c8e5...5fc
Gjest Coolaid Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Hei. En pulsklokke kan både være nyttig, motiverende og praktisk. Og så er det sikkert blitt en motegreie som så mye annet når det gjelder trening, "siden alle har det" For å si det enkelt så forteller pulsen vår noe om hvordan hjerte vårt jobber (hjerteslag pr minutt). Det er nyttig informasjon for mange som trener. Ut fra hvilke resultater vi er ute etter kan vi trene med med en angitt % av makspuls - for eksempel dersom man ønsker å brenne fett, eller forbedre utholdenheten. Med pulsklokke tar du vare på alle treningsdata og kan greit holde oversikt over egen fremgang når du kobler den til din pc eller mac. Da kan du titte mer på hva du har gjort, kcal forbruk, kart over hvor du har vært osv osv. Det er mange mange muligheter. Jeg bruker pulsklokke med innebygget gps og er veldig fornøyd med Polar. Jeg vet også at mange trives veldig godt med Garmin sine klokker som har hatt innebygget gps lengre enn Polar. Polar og Garmin er virkelig å anbefale. Polar sitt service verksted er kundevennlig og rask med å utføre og returnere klokken ved service. Her er litt info om hvorfor mange liker å trene med pulsklokke: http://www.polar.com/nb/trening_med_polar/ny_med_polar/hvem_er_vi/hvorfor_trene_med_pulsklokke http://www.mynewsdesk.com/no/polar-electro-norge-as/pressreleases/hvorfor-bruke-pulsklokke-868294
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Du skal ha pulsklokke fordi "alle andre" har det, men du vet ikke hva som er hensikten? Hva med å forsøke å tenke og handle selvstendig, og gjøre deg opp egne meninger, fremfor blindt å følge "alle andre". Anonymous poster hash: 3c646...538
Gjest Coolaid Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Ts mener sikkert at siden det er så mange så bruker det så har det kanskje noe lurt for seg ? Og det har det jo
FitnessIna Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Om du har en smartphone med bluetooth anbefaler jeg pulsbelte fra polar, som funker med en app. Jeg antar at folk bruker det litt forskjellig, men jeg bruker det til å passe på hvilken pulssone jeg ligger i, og regulere intensiteten ut i fra dette. Dette er, for eksempel, når jeg løper intervaller og vet at jeg skal ligge i sone 5 - da kan jeg holde øye med pulsen og regulere tempo ut i fra dette. Man kan jo si at pulsmåling optimaliserer utbyttet du får fra økten. For meg funker det også til å presse meg mer - jeg vet f.eks at jeg kan holde ut lenge med puls rundt 190, så om jeg er sliten og pulsen ligger rundt det, vet jeg at jeg kan presse meg til å fortsette en stund til. Hodet forteller ofte at man ikke kan fortsette, selv om kroppen kan det. Polar sin app funker også når man løper ute og trenger GPS. En stemme forteller også hvor langt du har løpt og hva gj. pulsen din har vært hittil under økten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå