AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg hart vært plaget av kviser og komedoner i femten år. Det blir verre for hvert år. Jeg har prøvd Differin og Basiron uten noen effekt. Prøvde Iso i seks måneder, men jeg ble deprimert og ønsket å slutte. Hudlegen syntes jeg var pysete som ikke tok kuren ut og nå har hun ingen andre forslag til hva jeg kan gjøre. Huden var mye bedre, jeg hadde kanskje bare fem kviser om ganger, da jeg gikk på Iso. Nå, tre år etter, er nesten hele ansiktet fullt av komedoner, arr og kviser. Jeg får kviser på resten av kroppen også, men disse plager meg ikke like mye som i ansiktet. Jeg får også byller eller cyster som blir på størrelse med en stor drue. Jeg bruker ikke sminke, vasker huden med vann. Hver gang jeg prøver å rense huden får jeg fryktelig forverring. Det lengste jeg har klart å drive med rensing var tre måneder, men da så jeg ikke ut i ansiktet. Jeg har veldig tørr hud så jeg er nødt til å smøre meg med krem ellers sprekker jeg opp. Jeg bruker (og har brukt) bare parfymefrie produkter for sensitiv hud. Jeg bruker Cerazette. Kan ikke bruker Diane. Jeg spiser sunt. Spiser kun sukker til jul og bursdagen min, men huden blir ikke verre etterpå. Drikker mye vann. Drikker ikke alkohol og røyker ikke. Jeg er så utrolig lei av ubehaget, og av å se ut som om jeg er tenåring. Er det virkelig ikke noe annet jeg kan prøve? Er det noen som har hatt voksen-akne og blitt kvitt det? Anonymous poster hash: 8537d...2e6
masekopp Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Jeg har også acne og går på cerazette. Man kan visst få det av de pillene... Jeg kan ikke slutte, men kan jo være du kan? Vet ikke jeg? Hadde ikke en prikk i ansiktet før jeg begynte på de... Nå ser jeg ut som en byggeplass i trynet.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Beklager, skulle nevnt at jeg hadde akne også før jeg begynte på Cerazette. Vil helst ikke slutte fordi jeg slet veldig med migrene før jeg begynte på dem. Anonymous poster hash: 8537d...2e6
FrkHumle Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Sliter også med det samme og går på Cerazette. Grunnen er at cerazette ikke inneholder østrogen, og det progesteron-lignende stoffet gjør at naturlig eggløsning forsvinner. Dermed også en del av østrogen-produksjonen, og man kommer i en falsk overgangsalder. Siden man minker i østrogen så blir forholdet mellom østrogen og testosteron feil, og for mye testosteron hos kvinner kan føre til kviser, økt hårvekst og mørkere stemme. Altså mer mandig. Jeg prøvde i desperasjon å gå over til kombinasjonspille. Kvisene forsvant, men da fikk jeg tilbake mens og den varte i 12 dager første gang og 13 dager andre gang. Heller kviser enn to uker med mens i mnd...
nattsvermer Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Jeg er nok ikke like plaget som deg, men jeg har også slitt med kviser siden jeg var 12. Er nå 30. Basiron har ikke gjort annet for meg enn å irritere huden. For noen måneder siden begynte jeg å rense med md formulations, og nå er jeg så og si kvisefri. Det har hjulpet på arr også Jeg går forøvrig også på cerazette, men de gir meg hverken flere eller færre kviser.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Renseprodukter med felt på akne kan gjøre vondt verre. Det hjalp for meg å kutte ut det, i tillegg sluttet jeg med bareMinerals sin orginal foundation som inneholder bismuth, som kan gjøre huden verre. Viktig å sjekke sminken om stoffene er ok. Jeg ville også holdt holdt meg unna produkter som inneholder Sodium Laureth Sulfate som kan forverre akne. Det finnes i de fleste tannkremer og shampooer. Du kan evt. prøve p-pillen Diane, som skal funke som aknebehandling. Denne bør du ikke bruke over lang tid (max 6mnd muligens). Min lege anbefalte å bruke denne, som et forsøk før evt. Isokur. Rart legen din ikke nevnte noe om det. Anonymous poster hash: c9c41...cbd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Beklager, leste nå at du ikke bruker sminke. Men kanskje grei info til andre. Anonymous poster hash: c9c41...cbd
Mrs Smith Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Prøv å begynn med acidophillus (gode melkesyrebakterier) i pille eller pulverform. Kutt ut meieriprodukter.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Prøv å begynn med acidophillus (gode melkesyrebakterier) i pille eller pulverform. Kutt ut meieriprodukter. Jeg har melkeintolleranse så jeg spiser ingen meieriprodukter. Har prøvd probiotika. Anonymous poster hash: 8537d...2e6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Jeg går på Yasmin p-piller, og da hjelper det mot akne. Jeg hadde litt mindre kviseproblemer enn du beskriver, men for noen år siden gikk jeg på Tetracyclin i noen måneder, samt at jeg har forsøkt en kombinasjon av Aberela krem og Dalacin liniment. Alt det har hatt ganske god effekt, og er ikke så sterkt som Iso. Rart at hudlegen ikke foreslo tetracylin eller Aberela+Dalacin.Anonymous poster hash: e0916...e25
masekopp Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Jeg kan gjerne oppdatere med at jeg har fått epiduo av legen og det har hjulpet masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå