AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Rota meg borti en fyr i et svakt øyeblikk, og dette var det jeg lærte om han: ungdomskriminell, vold og grovt tyveri sporadisk amfetanmisbruk anmeldt for slag og skader mot sin tidligere kone mener ABB har rett og er inne på noe har sonet dom for underslag knakk en finger på en som brøt en trafikkregel...og der gikk grensa mi, og jeg fikk avslutta i en rasende fart. Nå har han trua meg, med uhygge, som var ordet han brukte, fordi jeg avslutta vår flørt (det ble aldri et forhold) Bør jeg være redd han? Hva er det her slags mann? Sosiopat? Anonymous poster hash: 4bb90...e8d
Poppie Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Aldri dumt å ta forholdsregler om du har mottatt en trussel. Er du redd selv?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Både ja og nei. Jeg har en følelse av at det hele ikke er over ja. Han ble så sint som jeg aldri har opplevd noen før da jeg gjorde det "slutt". Nå unngår jeg han, både fysisk og har han blokkert over alt. Men før eller siden støter jeg på han. Han vet ikke hvor jeg er nå, og får ikke tak i meg. TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Du ikke bare bør men må ringe politiet og be om råd mht. Denne personen. Han er garantert "kjent" hos politiet og de kan fortelle deg hvordan du skal forholde deg til han. Som skrever tidligere i en lignende tråd i forumet, slutt å svare vedkommende, blokker han fra alt fra face til andre kanaler, men ha en kanal åpen feks. Sms, slik at du vet om han oppfører seg truende og du da må kontakte politiet akutt på 112. Ellers ringer du 02800. Anonymous poster hash: 7efe1...cee 2
Poppie Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Støtter AB over om å kontakte politiet på 02800 for å høre. Ellers ville jeg ha sikret bevis for alle gangene du hører fra ham, om det så er facebook, brev eller at du ser ham i nærheten. Blir lettere dersom det eskalerer. Men håper jo selvfølgelig at det var tomme trusler og at du får gå videre uten problemer Bra du forlot ham!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Både ja og nei. Jeg har en følelse av at det hele ikke er over ja. Han ble så sint som jeg aldri har opplevd noen før da jeg gjorde det "slutt". Nå unngår jeg han, både fysisk og har han blokkert over alt. Men før eller siden støter jeg på han. Han vet ikke hvor jeg er nå, og får ikke tak i meg. TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d Er du sikker på at han ikke kan spore mob. Din eller annen aktivitet? Husk at kriminelle er dyktige på alt mylig og har et bredt kontaktnett....Anonymous poster hash: 7efe1...cee
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Er du sikker på at han ikke kan spore mob. Din eller annen aktivitet? Husk at kriminelle er dyktige på alt mylig og har et bredt kontaktnett....Anonymous poster hash: 7efe1...cee Nei, det har jeg ikke tenkt på. Han virka ikke som typen til å være smart nok til å finne på noe sånt. Men det er kanskje greit å ha dette i bakhodet. Jeg har stort sett møtt gode mennesker på min vei, så det er litt vanskelig å se den situasjonen helt tydelig og klart. Kanskje jeg bør ta en samtale med politiet. Hvordan går jeg fram? TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Rota meg borti en fyr i et svakt øyeblikk, og dette var det jeg lærte om han: ungdomskriminell, vold og grovt tyveri sporadisk amfetanmisbruk anmeldt for slag og skader mot sin tidligere kone mener ABB har rett og er inne på noe har sonet dom for underslag knakk en finger på en som brøt en trafikkregel...og der gikk grensa mi, og jeg fikk avslutta i en rasende fart. Nå har han trua meg, med uhygge, som var ordet han brukte, fordi jeg avslutta vår flørt (det ble aldri et forhold) Bør jeg være redd han? Hva er det her slags mann? Sosiopat? Anonymous poster hash: 4bb90...e8d Hvor lenge siden er det du avsluttet "forholdet" og når fikk du disse truslene? Anonymous poster hash: f226d...3d0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Hvor lenge siden er det du avsluttet "forholdet" og når fikk du disse truslene? Anonymous poster hash: f226d...3d0 Ikke så alt for lenge siden, hvorfor spør du? TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Jeg svarte som jeg gjorde, litt paranoid. Jeg er nok litt redd ja... TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Nei, det har jeg ikke tenkt på. Han virka ikke som typen til å være smart nok til å finne på noe sånt. Men det er kanskje greit å ha dette i bakhodet. Jeg har stort sett møtt gode mennesker på min vei, så det er litt vanskelig å se den situasjonen helt tydelig og klart. Kanskje jeg bør ta en samtale med politiet. Hvordan går jeg fram? TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d Når jeg ikke vet alvorlighetsgraden i dette, kan jeg ikke svare deg på om du kan ha rett på gratis bistandsadvokat. Skal gå inn i loven etterpå og lese litt. Har du rett på bistandsadvokat kontakter du en advokat som tar bistandsoppdrag. Alle politidistrikt skal ha en familievoldskoordinator. Denne personen tar seg av vold i nære relasjoner som ditt forhold til din x, regnes inn under. Du ringer på 02800 enten sier du hva det gjelder og spør hvem du kan snakke med, eller du spør etter familievoldskoordinator. Politiet får alltid opp tlf nr ditt og vet hvem du er så det er nyttesløst å ringe som anonym. Du forklarer situasjonen og sier du ønsker rådgivning, og det har du rett på å få. Når du har forklart alvorlighetsgraden, trusler, reaksjon til x osv. Kan du og spørre politiet om bistandsadvokat, om politiet vurderer x som så farlig at du bør ta forhåndsregler osv. Og om dette er slik at politiet mener du har rett på å få oppnevnt bistandsadvokat. Du bør og en tid fremover være varsom med å være "flørtete" og den type oppførsel på offentlig sted dersom x er sjalu av seg. Fordi dette kan krenke x slik at han kan bli voldelig. Dette er generelle råd, hvordan de passer for deg og din situasjon må du selv vurdere. Som r egel går det bra, men noen ganger gjør det ikke det, det er vanskelig å forutse fremtiden.Anonymous poster hash: 7efe1...cee
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Ikke så alt for lenge siden, hvorfor spør du? TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d Jeg tenkte på i forhold til det at du er redd han. Hadde du jo ikke hørt fra en stund, kunne det jo ha vært tomme trusler. Men her høres det ut som du burde ta truslene på alvor, dessverre. Jeg har selv vært borti en psykopat, uten å si noe om vårt forhold. Jeg tror det er veldig bra at dere ikke hadde et seriøst forhold, han vil nok gi seg tilslutt, men det er lurt å ta forhåndsregler. Som nevnt, synes jeg du absolutt burde kontakte politiet. Det beste er å møte opp på dine lokale politistasjon. De får nok ikke gjort veldig mye, men det er viktig at du sier ifra. Loggfør alle "tegn", skriv det opp, og behold evt meldinger du får fra han. Des mer du har å vise til, jo bedre. Det kan jo også være som sagt, at de kjenner godt til han, og vet hvordan du skal forholde deg til han. Det kan også være lurt å si i fra til dine nærmeste, noe du sikkert har gjort, slik at du har mulighet til å dra til dem hvis du skulle følt deg for utrygg. Skulle du sett han nær hjemmet ditt, burde du også kontakte politiet. Håper det ordner seg for deg! Anonymous poster hash: f226d...3d0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Når jeg ikke vet alvorlighetsgraden i dette, kan jeg ikke svare deg på om du kan ha rett på gratis bistandsadvokat. Skal gå inn i loven etterpå og lese litt. Har du rett på bistandsadvokat kontakter du en advokat som tar bistandsoppdrag. Alle politidistrikt skal ha en familievoldskoordinator. Denne personen tar seg av vold i nære relasjoner som ditt forhold til din x, regnes inn under. Du ringer på 02800 enten sier du hva det gjelder og spør hvem du kan snakke med, eller du spør etter familievoldskoordinator. Politiet får alltid opp tlf nr ditt og vet hvem du er så det er nyttesløst å ringe som anonym. Du forklarer situasjonen og sier du ønsker rådgivning, og det har du rett på å få. Når du har forklart alvorlighetsgraden, trusler, reaksjon til x osv. Kan du og spørre politiet om bistandsadvokat, om politiet vurderer x som så farlig at du bør ta forhåndsregler osv. Og om dette er slik at politiet mener du har rett på å få oppnevnt bistandsadvokat. Du bør og en tid fremover være varsom med å være "flørtete" og den type oppførsel på offentlig sted dersom x er sjalu av seg. Fordi dette kan krenke x slik at han kan bli voldelig. Dette er generelle råd, hvordan de passer for deg og din situasjon må du selv vurdere. Som r egel går det bra, men noen ganger gjør det ikke det, det er vanskelig å forutse fremtiden.Anonymous poster hash: 7efe1...cee Tusen takk fremmede menneske, dette var meget gode råd! Det er selvsagt langt over leggetid (ble liggende å gruble og bekymre meg, derfor innlegg her), så jeg vil komme tilbake til tråden og svaret ditt i morgen, og lese det nøye. TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d
mie23 Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Sansynligvis ikke hvis han liker deg, men ville hørt med politiet. Kan være typen som bli pissed for å ha blitt avvist. Kommer litt ann på om han har noen psyksike plager egentlig for hva han kan finne på liksom, men historien (eller det du nevner) forteller meg at han kan være farlig, ja. Jeg hadde nok vært litt ekstra oppmerksom.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Tusen takk fremmede menneske, dette var meget gode råd! Det er selvsagt langt over leggetid (ble liggende å gruble og bekymre meg, derfor innlegg her), så jeg vil komme tilbake til tråden og svaret ditt i morgen, og lese det nøye. TS Anonymous poster hash: 4bb90...e8d Takk selv, jeg prøver bare å hjelpe, men blir rørt til tårer av ditt takk. Å få sånn takk, det er nemlig uvanlig på dette forumetAnonymous poster hash: 7efe1...cee 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_2-6#%C2%A7107a Tror det er enklere om politiet eller en advokat svarer deg på om du har rett på bistandsadvokat betalt av det offentlige, fordi dette er komplisert. Anonymous poster hash: 7efe1...cee
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 Du har fått gode råd over her. Kontakt politiet eller en advokat som kan råde deg. De fleste advokater gir deg gratis råd i en sak. Så rådet om å kontakte en bistandsadvokat er godt. Om du kvalifiserer til det, får du også hjelp med kontakten med politiet. Når det gjelder hvorvidt du skal være på vakt eller ikke... Jeg vil si ja. Han er allerede anmeldt for andre forhold mot en tidligere kjæreste. Hva han kan/vil gjøre er en annen sak. Men det er viktig at du tar vare på alt som kan fremstå som en trussel. Har selv vært borte i slikt, og eneste som fikk min "eks" til å slutte med trusler var at han traff en ny. Men da gikk det jo garantert utover henne :-/ Anonymous poster hash: 1ecf4...c3b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 Da har jeg lest over de svarene jeg har fått siden sist. Og her var det mange gode råd, og ikke minst, jeg ser at dette er ikke noe som bare foregår i mitt eget hode. Jeg vil følge disse rådene, slå på til politiet høre hva de mener. Samtidig være litt ekstra forsiktig, som ved åpenlys flørt slik at det når han. Det er ikke mer enn noen uker siden jeg avsluttet, og jeg avsluttet ganske bestemt også, så det gikk inn og han ble veldig sint. Jeg har aldri opplevd at noen har truet meg før, og det har vært veldig ubehagelig i ettertid. Skal jeg ta det alvorlig, eller ikke. Men jeg tror jeg må det (selv om det helst vil gå godt). Så tusen takk igjen til alle som tok seg tid til å svare, det hjalp (Jeg er forundret over at dette ikke er vanlig her inne, å takke, stemmer det??! Har ikke lest så mye på de forskjellige tema enda) Anonymous poster hash: 4bb90...e8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå